Gå til innhold

Det er mye omsorg i et godt spark i ræva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si meg mer enig.

Men, det vil jeg poengtere : man må se an mennesker ( det sier seg kanskje selv )

Det er derfor jeg er evig takknemlig for fjerde- 4. psykologen jeg endelig fant/ kom til. 

Endret av Kashmir

Interessant artikkel! Det blir i alle fall ingen forandring før pasienter begynner å stå sammen om å stille krav, uavhengig av hvilke diagnoser de har. Så lenge pasienter med ulike diagnoser bare fremmer sine egne særinteresser gjennom sine særinteresseforeninger, opprettholdes situasjonen slik den er idag. Da er det de med mest ressurser som får gjennomslag i individuelle saker, mens de som ikke har ressurser trakkes enda lengre ned i gjørma.

Endret av psykedeliker
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Interessant artikkel! Det blir i alle fall ingen forandring før pasienter begynner å stå sammen om å stille krav, uavhengig av hvilke diagnoser de har. Så lenge pasienter med ulike diagnoser bare fremmer sine egne særinteresser gjennom sine særinteresseforeninger, opprettholdes situasjonen slik den er idag. Da er det de med mest ressurser som får gjennomslag i individuelle saker, mens de som ikke har ressurser trakkes enda lengre ned i gjørma.

Mener du dem som virkelig ikke har ressurser, eller de som tror de ikke har,  og ikke ser ressursene sine? 

Her mener jeg dem som faktisk ikke har ressurser, som i praksis blir sabotert av alle dem som tror de ikke har. De som har ressurser og er klar over dem, fokuserer på å overleve selv.

Endret av psykedeliker
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Her mener jeg dem som faktisk ikke har ressurser, som i praksis blir sabotert av alle dem som tror de ikke har. De som har ressurser og er klar over dem, fokuserer på å overleve selv.

De som har ressurser trenger selvfølgelig også hjelp til å både se og bruke dem selv noen ganger. Sånn apropos din siste setning. 

Endret av Kashmir

Annonse

Kashmir skrev (4 minutter siden):

De som har ressurser trenger selvfølgelig også hjelp til å både se og bruke dem selv noen ganger.

Riktig, men det jeg refererer til her er at når man ikke får støtte fra et fellesskap til å tvinge gjennom endringer, må man tenke på seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...