Gå til innhold

Har du noen gang blitt avvist når du har desperat bedt om hjelp?

Anbefalte innlegg

Har du noen gang blitt avvist når du desperat har bedt om hjelp fra legevakt, fastlege, behandler osv? Såfall av hvem og hva gjorde du videre? Jeg vurderer ringe legevakten men tenker at dersom jeg skulle bli avvist kommer jeg ikke til å takle det?

Anonymkode: 1b5ef...ec3

Fortsetter under...

Ja, jeg var alvorlig deprimert og ble avvist på legevakten. Det var helt i starten på min depresjon og jeg var livredd og desperat. Heldigvis hadde jeg en privat behandler som hadde jobbet  i åresvis på DPS. Jeg hadde time hos henne tidlig morgenen etterpå og hun fikk lagt meg inn raskt. Jeg har siden hatt 7 innleggelser på 2 år og er nå på mitt 3.år som deprimert.

Anonymkode: 6925d...7f1

Glitter skrev (Akkurat nå):

Har ikke opplevd å bli avvist nei. 

Hvorfor tenker du at du skulle bli avvist? 

Er ikke det vanlig å ikke få dem hjelpen en trenger? Skal man ikke være ganske syk for å få hjelp?

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er ikke det vanlig å ikke få dem hjelpen en trenger? Skal man ikke være ganske syk for å få hjelp?

Hva er hjelp for deg i denne sammenheng? 

Anonymkode: c535e...194

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er hjelp for deg i denne sammenheng? 

Feks å bli henvist til rett instans. Feks å få poliklinisk behandler.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Feks å bli henvist til rett instans. Feks å få poliklinisk behandler.

Da må du jo bestille time hos fastlegen. Legevakten er for AKUTTE ting som ikke kan vente

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Da må du jo bestille time hos fastlegen. Legevakten er for AKUTTE ting som ikke kan vente

Det er sant ja.

Ja jeg hadde en isende redsel pga en stemme jeg hørte si navnet mitt og jeg løp hylende hjemmefra til legevakta og ba om innleggelse: legen prøvde, men sykehuset sa nei. Jeg dro hylende vekk og ble holdt av vektere før de skjønte jeg var ferdig fra legevakta. 
dro etterpå og satte meg ved elva. En stund. Så dro jeg til domkirka og satt der noen timer. 4 på natta turte jeg dra hjem og sove. Da jeg våknet hadde Fact team ringt meg flere ganger og jeg ble innlagt, noe jeg trengte…

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...