Gå til innhold

Når antidepressiva ikke hjelper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bivirkninger og hvor vanlige de er, er beskrevet i pakningsvedlegget. Det kan også finnes gjennom et kjapt Google-søk. Men det spiller jo egentlig ingen rolle hvor vanlig eller uvanlig det er. Det avgjørende er jo hvordan du har det og hvordan den virker for deg. God bedring 😊

Anonymkode: 65936...b59

Med «hvor vanlig er det» mente jeg hvor vanlig er det at man har slike symptomer på den underliggende lidelsen

Anonymkode: d7ef5...e22

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bivirkninger og hvor vanlige de er, er beskrevet i pakningsvedlegget. Det kan også finnes gjennom et kjapt Google-søk. Men det spiller jo egentlig ingen rolle hvor vanlig eller uvanlig det er. Det avgjørende er jo hvordan du har det og hvordan den virker for deg. God bedring 😊

Anonymkode: 65936...b59

Uansett om det skyldes bivirkning eller ikke så er jeg jo ikke bra/bedre, så må vel innse at må prøve noe annet😞 lurer på hva som forsøkes da, når hverken cipralex eller mirtazapin fungerer

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva gjør man når det er lenge til legetime og man ikke får time tidligere? Og man går på medisin og bare er verre/hvertfall ikke bedre?

Da ringer man inn og får en hastetime. Det har de alltid på et legekontor.

Anonymkode: ff487...f1a

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da ringer man inn og får en hastetime. Det har de alltid på et legekontor.

Er ikke fastlegen, men gjennom dps, og har prøvd, men de sier det ikke går. Mase mer da eller?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke fastlegen, men gjennom dps, og har prøvd, men de sier det ikke går. Mase mer da eller?

Må nok gå til fastlegen. De kan jo også hjelpe, i det minste med snakk, kanskje kan de taben telefon til dps ang økning av medisiner også.

Min lege er flott å snakke med hvis panikken kommer. Dps har fult opp vmocwr alt virker det som.

Annonse

Må nok gå til fastlegen. De kan jo også hjelpe, i det minste med snakk, kanskje kan de taben telefon til dps ang økning av medisiner også.

Min lege er flott å snakke med hvis panikken kommer. Dps har fult opp vmocwr alt virker det som.

Ja fastlegen er jo involvert. Har ikke så lyst å øke dosen når jeg føler meg verre og rar etter mange uker på denne. Så vet ikke om fastlegen vil kunne ta no avgjørelse på ny medisinering. Men kan jo hende han kan klare å fremskynde time med dps evt ?

Ja fastlegen er jo involvert. Har ikke så lyst å øke dosen når jeg føler meg verre og rar etter mange uker på denne. Så vet ikke om fastlegen vil kunne ta no avgjørelse på ny medisinering. Men kan jo hende han kan klare å fremskynde time med dps evt ?

Det kan hende fastlegen kan.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan hende fastlegen kan.

Får håpe det. 

Jeg syns det er litt rart at jeg på begge typene jeg prøvde ble verre og verre.

Ble verre og verre utover ukene når jeg tok cipralex. 
litg bedre første ukene på remeron og så verre på den og?

Har de bare ikke effekt rett og slett? Eller forverrer de faltisk?

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får håpe det. 

Jeg syns det er litt rart at jeg på begge typene jeg prøvde ble verre og verre.

Ble verre og verre utover ukene når jeg tok cipralex. 
litg bedre første ukene på remeron og så verre på den og?

Har de bare ikke effekt rett og slett? Eller forverrer de faltisk?

Jeg ble skikkelig dårlig av remeron i 4 uker. Gikk over etterhvert. 

Slikt er meget individuelt. Finnes så mange typer og hvem som passer hva et umulig å finne ut før man har gått på de ett par mnd hver. Så kan ta lang tid å finne den rette.

Jeg ble skikkelig dårlig av remeron i 4 uker. Gikk over etterhvert. 

Slikt er meget individuelt. Finnes så mange typer og hvem som passer hva et umulig å finne ut før man har gått på de ett par mnd hver. Så kan ta lang tid å finne den rette.

Dårligere av depresjonen, eller annet? 
tatt snart 7 uker nå..

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dårligere av depresjonen, eller annet? 
tatt snart 7 uker nå..

Ble liggende i seng og orket ikke noe. Så var vel depresjon dom ble verre. Men dette er 20 år siden. Ble til slutt hypoman, men da var det jo lettere å få rett diagnose etterhvert.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ble liggende i seng og orket ikke noe. Så var vel depresjon dom ble verre. Men dette er 20 år siden. Ble til slutt hypoman, men da var det jo lettere å få rett diagnose etterhvert.

Tror ikke jeg har bipolar altså. Aldri vært plaga med noe før nå.

Jeg tenker mest av alt at jeg ikke vil ta medisin, blir jo fullstendig fucka i et allerede fucka hode.

Men er det stor risiko for å bli enda verre enn utgangspunktet dersom man slutter?

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke jeg har bipolar altså. Aldri vært plaga med noe før nå.

Jeg tenker mest av alt at jeg ikke vil ta medisin, blir jo fullstendig fucka i et allerede fucka hode.

Men er det stor risiko for å bli enda verre enn utgangspunktet dersom man slutter?

Det vil jeg tro. Men mulig du går på feil medisin. Har du gått 2 mnd, er det nok på tide å bytte. Men leger vet bedre enn oss her inne. Så hør med henne/han. 

Bruker helsenorge til å snakke med legen om hva de tror, skrive er lettere når det kommer til følelser synes jeg, så får legen hele bildet.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det vil jeg tro. Men mulig du går på feil medisin. Har du gått 2 mnd, er det nok på tide å bytte. Men leger vet bedre enn oss her inne. Så hør med henne/han. 

Bruker helsenorge til å snakke med legen om hva de tror, skrive er lettere når det kommer til følelser synes jeg, så får legen hele bildet.

Ja. Men fint å ha forum her når man ikke får tak i leger.

Blir man enda verre enn man var før? Altså har man tulla til hodet så mye ved å starte på AD ?

Syns også det er nyttig å få info og perspektiver herfra når man føler kontinuerlig og helhetlig oppfølging fra legene ikke er sånn kjempebra. Men det er kanskje vanlig at det er sånn her i lange perioder før man blir bedre?

Jeg hadde kanskje ønska/forventa en mer tett helhetlig rettlinjet bedring!

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja. Men fint å ha forum her når man ikke får tak i leger.

Blir man enda verre enn man var før? Altså har man tulla til hodet så mye ved å starte på AD ?

Tror ikke du har tulla med hode pga ad, men at det du begynte mwd swt for har forverret seg.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror ikke du har tulla med hode pga ad, men at det du begynte mwd swt for har forverret seg.

Det er kanskje mest sannsynlig det. Men det er jo rart at det blir verre mens man går på AD. Men det jeg tenkte var også at når man har tatt AD en stund så har antagelig ting i hjernen endret seg så sånn sett tulla til kjemien, så dersom man slutter- så kommer man aldri tilbake til noe «normal»? Og om man slutter vil det da bli enda verre enn det er nå/var før det?

Som jeg skrev i hovedinnlegget så kan det da tenkes at det ikke er depresjon, eller at det er slik fordi grunnen til at man fikk dette forstatt er der?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er kanskje mest sannsynlig det. Men det er jo rart at det blir verre mens man går på AD. Men det jeg tenkte var også at når man har tatt AD en stund så har antagelig ting i hjernen endret seg så sånn sett tulla til kjemien, så dersom man slutter- så kommer man aldri tilbake til noe «normal»? Og om man slutter vil det da bli enda verre enn det er nå/var før det?

Som jeg skrev i hovedinnlegget så kan det da tenkes at det ikke er depresjon, eller at det er slik fordi grunnen til at man fikk dette forstatt er der?

Antidepressiva hemmer reopptak av div stoffer. Når du slutter vil reopptakhet igjen virke der det skal. Så hadde ikke vært redd for at det endrer hjernen.

Men ja, det kan bli verre fordi sykdommen din har blitt verre pga du ikke har fått rett AD. 

Antidepressiva hemmer reopptak av div stoffer. Når du slutter vil reopptakhet igjen virke der det skal. Så hadde ikke vært redd for at det endrer hjernen.

Men ja, det kan bli verre fordi sykdommen din har blitt verre pga du ikke har fått rett AD. 

Nei det endrer kanskje ikke sånn sett, men det har jo endret noe per nå- og siden da er verre nå- og om man da slutter - blir man enda verre enn man var før man begynte på medisinen?

Hva er grunnen til at noen ikke fungerer når de fleste antidepressiva «gjør» det samme- altså påvirker serotonin og /eller noradrenalin egentlig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...