Gå til innhold

Hjelp? (Uten triggende beskrivelser denne gangen)

Anbefalte innlegg

Jeg står i fare for å skade meg (nevner ikke metode for å ikke trigge - den forrige tråden ble slettet). Jeg vurderer ta det opp med helsepersonell, men lurer på hva de kan gjøre for meg egentlig? Bare si at jeg ikke skal gjøre det? Jeg trenger liksom noen mestringsstrategier heller? Og på samme tid vil jeg egentlig ikke ha hjelp. Og kan man ringe legevakt bare for å snakke eller ser de på det som bortkastede ressurser?

Anonymkode: f2a27...f1c

Fortsetter under...

Jeg tenker du må først behandle årsaken til at du skader deg. Så da får du nå i oppgave å tenke på hva konkret er grunnene til at du har så lyst til å skade deg? Mange skader seg fordi de ønskjer å vise andre hvor vondt de har det. Kan det være slik for deg? 

Legevakten er ikke rette stedet for å snakke, men du kan ringe døgnåpen mentalhelse hjelpetelefon på 116 123. 

Anonymkode: e840a...f7f

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker du må først behandle årsaken til at du skader deg. Så da får du nå i oppgave å tenke på hva konkret er grunnene til at du har så lyst til å skade deg? Mange skader seg fordi de ønskjer å vise andre hvor vondt de har det. Kan det være slik for deg? 

Legevakten er ikke rette stedet for å snakke, men du kan ringe døgnåpen mentalhelse hjelpetelefon på 116 123. 

Der er på en måte en kraft i meg som "sier" at jeg må. Det er grunnen. Samtidig som jeg vil få vekk psykisk smerte.

Ok, skal forsøke det.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Der er på en måte en kraft i meg som "sier" at jeg må. Det er grunnen. Samtidig som jeg vil få vekk psykisk smerte.

Ok, skal forsøke det.

Du får en stygg kropp da etter selvskading. Stygge blikk på sommeren. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får en stygg kropp da etter selvskading. Stygge blikk på sommeren. 

Ja, den kraften i meg sier at det er det jeg fortjener.

Annonse

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har hjulpet deg å la være før?

Anonymkode: 73284...b2a

Smerten, redsel for å kutte feil, skammen å dra på legevakt, konsekvensene av at det alltid vil være synlig. Men "kraften" "sier" at jeg fortjener det. Og den har blitt så sterk nå. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Smerten, redsel for å kutte feil, skammen å dra på legevakt, konsekvensene av at det alltid vil være synlig. Men "kraften" "sier" at jeg fortjener det. Og den har blitt så sterk nå. 

Du MÅ kjempe imot. Ut å gå en tur! Bytt aktivitet!

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du MÅ kjempe imot. Ut å gå en tur! Bytt aktivitet!

Ja, jeg skal forsøke. Har det fortsatt i meg å kjempe i mot, er bare redd for å miste den.

Er det psykotisk å kjenne på denne kraften? (Har vært psykotisk før, men siden jeg tenker at det kanskje er psykotisk så er det vel ikke det for er man klar over det selv at det kan være psykose så er det vel ikke det?).

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det psykotisk å kjenne på denne kraften? (Har vært psykotisk før, men siden jeg tenker at det kanskje er psykotisk så er det vel ikke det for er man klar over det selv at det kan være psykose så er det vel ikke det?).

Nei det har ikke noe med psykose å gjøre at du vil selvskade. At det er en kraft er vel bare noe du finner på fordi du ikke klarer å innse at det er du selv som ønsker å gjøre det. Du legger skylda Over på noe annet. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det har ikke noe med psykose å gjøre at du vil selvskade. At det er en kraft er vel bare noe du finner på fordi du ikke klarer å innse at det er du selv som ønsker å gjøre det. Du legger skylda Over på noe annet. 

Ja, det gir mer mening. Men hva kan man gjøre for å få den mindre? Innse at det er en selv som står bak denne kraften og? Men hva videre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...