Gå til innhold

Kjøper du svindyr ribbe, eller billig ribbe til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøper coop extra sin, coop eget merke. hampshire tror jeg det er, tynnribbe. knallgod :D 

Anonymkode: a8b4b...464

Tillegg: kjøpt en ribbe fra meny, svindyr, ble over 700 kroner, ikke det spøtt bedre enn de billige. Men jeg er nøye med å se at det er godt med kjøtt på dem og så lar jeg de marinere i salt og pepper i flere dager :) 

Anonymkode: a8b4b...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til søstera mi på julaften. De er opptatt av dyrevern så de har kjøpt sånn ribbe fra en gris som garantert har hatt det godt og er gårdsslaktet. Den kostet over 1000 kr.

Anonymkode: 645c3...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krøll47

Kjøper ikke ribbe. Spiser det om jeg blir servert det. Har den ikke hår så må det da være eksklusivt, for det har jeg og sett før. Mistenker at akkurat den må ja vært et supertilbud. 

Endret av Krøll47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper heller ikke ribbe lenger, men spiser det selvfølgelig om vi får det servert. Siden ingen av oss heller spiser pinnekjøtt så har vi vilt eller kalkunbryst på julaften med masse deilig tilbehør. Gjestene triller alltid fra bordet og bort til sofaen etterpå så de er i alle fall storfornøyde med maten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er i Syden så finnes det ikke så mange steder vi får kjøpt ribbe så jeg betaler den prisen jeg må.  I fjor kostet ribba 8euro kg og det grei pris.  At pinnekjøttet koster ca 1000 kr kiloen er ikke like greit 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har variert litt hva vi har kjøpt, både av ribbe og pinnekjøtt. Jeg leser typisk gjennom ulike tester som avisene tar. Vi har kjøpt ribbe fra Kolonihagen noen ganger. Den har brukt å være bra. I fjor kjøpte vi pinnekjøttet fra en lokal gård. Da ble det en salgs fun fact at vi hadde gått mye tur i skogene rundt gården, og ofte møtt på sauene som beitet fritt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynnribbe fra Meny, vet ikke om det er dyrt eller billig ift andre steder. Kjøtt kjøper vi av kvalitet, trenger ikke være dyreste hvis man ser hva man skal se etter. Spise godt, men mindre. Tilbehør og dessert osv osv så har du smør på flesk🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...