Gå til innhold

Hva tenker du om helsepersonell som gjør private ærend i jobbtiden sammen med pasient?

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd det noen ganger at helsepersonell gjør private ærend i jobbtiden mens jeg er med. Bare lurer på hva folk her tenker om det? Ok? Ikke greit? Innafor?

Den ene gangen var ei som hentet en komode ett sted og kjørte det hjem til seg selv. Noen år tilbake gikk jeg på injeksjoner og da måtte jeg bli observert i 3 timer og da brukte jeg og sykepleieren stort sett dra på nærmeste kjøpesenter og som oftest var det ett eller annet hun trengte å kjøpe.

Anonymkode: b092a...37a

Fortsetter under...

Jeg var på samtaletime på slutten av dagen hos en tidligere fastlege av meg som brukte tiden min på å snakke med megler på telefonen fordi han var med i en budrunde på et hus. Utrolig uprofesjonelt.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan opplevde du det da? 

Anonymkode: 58dd5...d6c

Det gjorde meg ingenting, var bare glad for å få en kjøretur.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva slags sted er dette? Hjemmesykepleien? 

Anonymkode: 5431f...7fb

Nei, psykiatrisk team i kommunen.

Annonse

Vendi skrev (2 minutter siden):

Jeg var på samtaletime på slutten av dagen hos en tidligere fastlege av meg som brukte tiden min på å snakke med megler på telefonen fordi han var med i en budrunde på et hus. Utrolig uprofesjonelt.

Oj, ja! Sa du noe til han?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg bare satt der som et dumt nek. Skulle bare ha reist meg opp og gått, og sagt at jeg får komme tilbake en gang det passer bedre. 

Endret av Vendi
Vendi skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg bare satt der som et dumt nek. Skulle bare ha reist meg opp og gått, og sagt at jeg får komme tilbake en gang det passer bedre. 

Skjønner du ikke sa noe da, det er jo ikke noe lett å gi beskjed om at man ikke synes det er greit. Synes jeg i alle fall.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det gjorde meg ingenting, var bare glad for å få en kjøretur.

Hvis du opplever det ofte at de gjør ting av egen interesse mens du er med så er det kanskje fordi du selv ikke har behov for noe med de da? 

Vendi skrev (8 minutter siden):

Det samme har jeg opplevd med en terapeut. Han ble dessuten stadig oppringt i timen av forskjellige personer og det skapte litt uro hos meg. Det ble liksom ikke flyt i timen.

emilie321 skrev (6 minutter siden):

Det samme har jeg opplevd med en terapeut. Han ble dessuten stadig oppringt i timen av forskjellige personer og det skapte litt uro hos meg. Det ble liksom ikke flyt i timen.

Det er i grunnen veldig respektløst. Skjønner godt man kan havne i sånne situasjoner, men da burde man heller avlyse timen og si at det har kommet noe i veien, og så gitt ny time. 

Endret av Vendi
Vendi skrev (Akkurat nå):

Det er i grunnen veldig respektløst. Skjønner godt man kan havne i sånne situasjoner, men da burde man heller avlyse timen og si at det har kommet noe i veien, og så fått ny time. 

Ja, det er igrunn respektløst, men for meg var det veldig vanskelig å si ifra.  

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du opplever det ofte at de gjør ting av egen interesse mens du er med så er det kanskje fordi du selv ikke har behov for noe med de da? 

Skjønte ikke helt hva du mente?

Stadige telefoner i en behandlingstime skal ikke forekomme - til vanlig. Men det finnes noen unntak: Barnehagen ringer for å fortelle om sykt barn. Legen er vakthavende og må ta telefoner på vakt. Da sier en fra om det ved starten av timen. De få ganger i livet noen er i en budrunde på bolig, må en være overbærende og akseptere det - så får en heller slippe egenandel.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønte ikke helt hva du mente?

Hvis du kun skal observeres etter injeksjon, så kan dere vel like godt gjøre noe som å sitte stille på et venterom i tre timer.

Det har jeg opplevd på DPS mange ganger, en gang på sykehuset. To av gangene var det ærend vi begge hadde nytte av, en sykepleier kjøpte en sykkel av meg og en annen kjøpte en takboks. Veldig praktisk.

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kjipt samtidig som jeg forstår at dette var veldig viktig for han! Hadde samtidig blitt skuffet jeg også.

Anonymkode: 63be2...f55

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjipt samtidig som jeg forstår at dette var veldig viktig for han! Hadde samtidig blitt skuffet jeg også.

Anonymkode: 63be2...f55

Ja, det var jo viktig for ham, er ikke vanskelig å forstå det. Men det var veldig kleint å sitte der siden jeg følte at han viste sitt privatliv til meg. Må jo ha vært litt kleint for han også? Jeg satt bare der og turte liksom ikke å gå. Jeg synes han kunne ha sagt at noe viktig hadde oppstått slik at han dessverre ikke kunne gjennomføre timen. Det hadde vært null problem for meg å gå da. Litt skuffende ja, men jeg hadde forstått det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...