Gå til innhold

Må man gå i behandling imens man får AAP?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rart ikke nav har fortalt deg det da? 

Men jeg tror nav krever at du skal gå i behandling. Hvem som helst kan ikke bare si at de ikke vil jobbe fullt og ikke gidde å "jobbe" (altså gå i behandling) med problemene som fører til at du ikke jobber fullt. 

Anonymkode: 98447...5f1

Spørsmålet til ts er ikke besvart: kan man ikke søke aap om man ikke går i behandling? Eller kan man søke 50% aap og jobbe 50% og bare vise til diagnose og symptom uten å måtte gå i behandling for å få aap innvilget? 

Anonymkode: cac80...d4a

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørsmålet til ts er ikke besvart: kan man ikke søke aap om man ikke går i behandling? Eller kan man søke 50% aap og jobbe 50% og bare vise til diagnose og symptom uten å måtte gå i behandling for å få aap innvilget? 

Ja er svaret. Men det lokale navkontoret bestemmer jo.

Var selv under aap og jobb uten behandling. 

1 år sykemeldt så over på 70%aap 30% jobb.

Anonymkode: 2440a...2e3

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Arbeidsavklaringspenger er noe du får mens du blir avklart. Så dersom du hevder du ikke kan jobbe mer enn 50% pga psyken så må du avklares i psykiatrien. Dersom det er fysisk grunn så er det somatisk. 

Everybody skrev (1 minutt siden):

Man må gå i behandling mens man får AAP ja. Ellers mister man støtten.

Hvor står det? Gjelder dette også 50% jobb og 50% aap? Jeg er ferdig diagnostisert og vurdert til å bare kunne jobbe 50%. Lege tenker aap next. Men er ferdig hos dps, dvs ikke i behandling annet enn hos fastlege. Kan jeg da ikke søke aap? 

Hvor står det? Gjelder dette også 50% jobb og 50% aap? Jeg er ferdig diagnostisert og vurdert til å bare kunne jobbe 50%. Lege tenker aap next. Men er ferdig hos dps, dvs ikke i behandling annet enn hos fastlege. Kan jeg da ikke søke aap? 

Det må du høre med NAV om.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er problemet med å gå i behandling/dps? 

Du er fornøyd bare så fort du fikk en diagnose og så vil du ikke ha behandling for denne diagnosen en gang? 

Er ikke sånn systemet fungerer at du bare kan gå å få en diagnose og forvente å kunne jobbe halvt. Du må prøve behandling først. Og vær glad for det. Du kan jo bli bedre eller bra. 

Du er fornøyd bare så fort du fikk en diagnose og så vil du ikke ha behandling for denne diagnosen en gang? 

Er ikke sånn systemet fungerer at du bare kan gå å få en diagnose og forvente å kunne jobbe halvt. Du må prøve behandling først. Og vær glad for det. Du kan jo bli bedre eller bra. 

Er vel ikke noe problem med dps men litt teit å søke seg tilbake bare fordi jeg trenger det på papiret for å få godkjent aap. Men om det er sånn det er så blir det sånn. Behandling og diagnose osv er jeg ferdig med. Siste del av behandling er å ikke jobbe for mye. Foreslått av dps før vi avsluttet 

Er ikke sånn systemet fungerer at du bare kan gå å få en diagnose og forvente å kunne jobbe halvt. Du må prøve behandling først.

Grunnen til at folk får diagnoser er jo at de skal få behandling. (Evt. uføretrygd). Se forøvrig svaret mitt lengre oppe.

Annonse

Er vel ikke noe problem med dps men litt teit å søke seg tilbake bare fordi jeg trenger det på papiret for å få godkjent aap. Men om det er sånn det er så blir det sånn. Behandling og diagnose osv er jeg ferdig med. Siste del av behandling er å ikke jobbe for mye. Foreslått av dps før vi avsluttet 

Du må jo spørre nav

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har misforstått problemstillingen. Har vært i behandling i 10 år. Prøvd mye ulikt av medisiner og ble omsider vurdert til å ikke trenge mer behandling. Har jobbet fullt i 17 år. Nå går det ikke mer pga min sykdom 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du har misforstått problemstillingen. Har vært i behandling i 10 år. Prøvd mye ulikt av medisiner og ble omsider vurdert til å ikke trenge mer behandling. Har jobbet fullt i 17 år. Nå går det ikke mer pga min sykdom 

Jeg fikk aap når jeg var ferdig behandlet på dps. Ferdig behandlet betyr ikke man er frisk. Men snakk med nav du. Så slipper du så mye forskjellige svar.

Anonymkode: 2440a...2e3

kupton skrev (På 1.12.2023 den 21.14):

AAP betyr arbeidsavklaringspenger. Da skal en gjøre noe aktivt for å komme i jobb igjen. Dette kan være å være i arbeidstrening, og det kan også være å motta behandling.

Gjelder det å gjøre noe aktivt for å komme ut i jobb også utdannelse? 

Anonymkode: 3812a...7ce

kupton skrev (9 timer siden):

Ja, også utdannelse.

Er dette noe man kan få tilrettelagt for under aap? Vet at man kan få ekstra stipend i så måte. Det er jo en helsemessig og arbeidsmessig investering på fremtidig sikt. 

Anonymkode: 3812a...7ce

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...