Gå til innhold

Har du lært noe av å "henge" her og isåfall hva?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lært mye om folk, diagnoser, medisiner osv. Det var på DOL jeg skjønte at jeg kunne være bipolar. Men så tok det et par år før psykiatrien så det/ville innrømme det. Alt av symptomer ble bortforklart først. Har ikke et stort sosialt liv så DOL er fint sånn sett. 

Annonse

Lært mye av noen brukere, blitt ‘kjent’ med de og deres bakgrunn når de har ønsket å dele. Jeg har selv også delt mye av min bakgrunn, kanskje det hjelper noen andre slik DOL hjelper meg.

Om det er problematikk jeg møter på i behandlingen, så søker jeg råd hos DOL folket og får ofte veldig gode svar.

Så lærer man om de ulike diagnosene og det setter livet i perspektiv.

Setter veldig pris på nå man poster med brukernavn og ikke Anonym. Blitt mye av det. 

Har først og fremst lært at jeg ønsker gruppeterapi med andre bipolare, merker man spriker voldsomt selv med samme diagnose, så snakke face to face med andre tror jeg hadde vært veldig bra og lærerikt. Gjennom et forum blir det så som så.

Kan svare på ting jeg vet ellers også. Men er rimelig kjedelig anonym som er her sjeldent.

Anonymkode: 742ee...436

Nicklusheletida skrev (9 timer siden):

Jeg har lært mye av å lese her. Jeg har også tenkt at noen kanskje hadde hatt godt av å " henge" mindre her. 

Du och jag, Nicklus 😅😳😁?!?

Det er sikkert flere av det gjelder... 😜

Nicklusheletida
påskelilje skrev (29 minutter siden):

Du och jag, Nicklus 😅😳😁?!?

Det er sikkert flere av det gjelder... 😜

Jeg tenkte ikke på meg og deg nei :) 

Jeg har ingen nick i tankene. Men det blir mye fokus på psykiatri  . Det er bra når forumet brukes konstruktivt for å bli frisk, men å " henge" her, tror jeg ikke er bra nei. Det virker i hvert fall ikke slik sett utenifra. 

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jeg tenkte ikke på meg og deg nei :) 

Jeg har ingen nick i tankene. Men det blir mye fokus på psykiatri  . Det er bra når forumet brukes konstruktivt for å bli frisk, men å " henge" her, tror jeg ikke er bra nei. Det virker i hvert fall ikke slik sett utenifra. 

Hadde du ingen nick i tankene? 

I så fall var det en veldig merkelig mening å uttrykke. Hva betyr dette? 

"Det er mye fokus på psykiatri, og jeg tenker at noen henger her inne for mye. Hvem aner jeg ikke, men jeg mener det uansett" 

😀

Jeg på min side er veldig glad "noen" henger mye her. Siden "noen" forteller ganske mye om diverse, og også kommer med råd, så har jeg skjønt noe svært viktig for meg, og det er at broren min var feildiagnotisert og fikk feil medisiner. Og ja, jeg har snakket med et par av de som var han nærmest i hjelpeapparatet. En av dem er legen hans, som er enig. Foreløpig er det de to. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (24 minutter siden):

Hadde du ingen nick i tankene? 

I så fall var det en veldig merkelig mening å uttrykke. Hva betyr dette? 

"Det er mye fokus på psykiatri, og jeg tenker at noen henger her inne for mye. Hvem aner jeg ikke, men jeg mener det uansett" 

😀

Jeg på min side er veldig glad "noen" henger mye her. Siden "noen" forteller ganske mye om diverse, og også kommer med råd, så har jeg skjønt noe svært viktig for meg, og det er at broren min var feildiagnotisert og fikk feil medisiner. Og ja, jeg har snakket med et par av de som var han nærmest i hjelpeapparatet. En av dem er legen hans, som er enig. Foreløpig er det de to. 

Det jeg fikk ut av det @Nicklusheletida er at noen ikke blir bedre av å lage tråder her, når egeninnsats og oppfølging hos helsetjenesten uteblir. Da går man i sirkel, og kanskje ikke lurt å være så mye i eget hodet og DOL. Tar det ikke personlig, og tenker det ble sagt i generell sammenheng. 

Men nå antar jeg, og må gjerne bli korrigert om jeg tolket svaret feil. 

Annonse

Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Det jeg fikk ut av det @Nicklusheletida er at noen ikke blir bedre av å lage tråder her, når egeninnsats og oppfølging hos helsetjenesten uteblir. Da går man i sirkel, og kanskje ikke lurt å være så mye i eget hodet og DOL. Tar det ikke personlig, og tenker det ble sagt i generell sammenheng. 

Men nå antar jeg, og må gjerne bli korrigert om jeg tolket svaret feil. 

Oki. Sikkert bare meg som oppfattet det feil... 

Utsagn kan tolkes veldig forskjellig her, og det går nok mest på hvem vi er selv,  og hvordan vi virker. Og jeg ville ha sagt noe sånt som litt passiv aggresiv kritikk. Og Påskeliljes svar tolket jeg som elegant og sympatisk  korreks. 

Men jeg tror hjernen min jobber litt for mye når det gjelder visse ting ( og som helt sikkert ikke er viktige engang )

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Oki. Sikkert bare meg som oppfattet det feil... 

Utsagn kan tolkes veldig forskjellig her, og det går nok mest på hvem vi er selv,  og hvordan vi virker. Og jeg ville ha sagt noe sånt som litt passiv aggresiv kritikk. Og Påskeliljes svar tolket jeg som elegant og sympatisk  korreks. 

Men jeg tror hjernen min jobber litt for mye når det gjelder visse ting ( og som helt sikkert ikke er viktige engang )

Ja enig med deg der. Da er nøkkelen å spørre kanskje.

Svar blir ekstremt tolket ut fra eget utgangspunkt og modus operandi (måten vi opererer på). Og om man har det dårlig, så blir responsen deretter.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Istedenfor å bare skrive at dere har lært masse, kan dere ikke også skrive HVA dere har lært? 

Anonymkode: 3c070...f76

Skal du publisere oppslagsverk? Hva skal du med denne informasjonen?🧐

Jeg har lært litt om bipolar (ble nektet bipolar skole av DPS) så ble litt klokere. Har også lært om hvordan behandling fungerer (fikk ingen informasjon av spesialisthelsetjenesten). Jeg er avhengig av god informasjon og har lært mer her enn fra helsepersonell. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...