Gå til innhold

Det går ikke så bra for tiden - hvordan kan jeg snu det?

Anbefalte innlegg

Sånn helt helt ærlig så går det ikke så bra med meg for tiden, jeg er suicidal og deprimert (foreløpig ikke diagnostisert da jeg ikke har behandler for tiden). Jeg forsøker å holde hodet over vannet, gjøre hverdagslige ting, gå på jobb, være sosial. Men jeg merker at jeg blir bare dårligere likevel. Er der noe annet jeg kan gjøre for å snu det?

Anonymkode: 6a654...a70

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn helt helt ærlig så går det ikke så bra med meg for tiden, jeg er suicidal og deprimert (foreløpig ikke diagnostisert da jeg ikke har behandler for tiden). Jeg forsøker å holde hodet over vannet, gjøre hverdagslige ting, gå på jobb, være sosial. Men jeg merker at jeg blir bare dårligere likevel. Er der noe annet jeg kan gjøre for å snu det?

Er du medisinert? Fastlegen er et bra sted å starte.

Anonymkode: c1ca8...86b

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du medisinert? Fastlegen er et bra sted å starte.

Jeg er medisinert ja. Jeg skal tilfeldigvis til fastlegen for noe annet i morgen, hva kan jeg forvente at han kan hjelpe med? Jeg har forøverig også en poliklinisk behandler som er vekke fra jobb for tiden. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er medisinert ja. Jeg skal tilfeldigvis til fastlegen for noe annet i morgen, hva kan jeg forvente at han kan hjelpe med? Jeg har forøverig også en poliklinisk behandler som er vekke fra jobb for tiden. 

Da må du ringe DPS i morgen og be om å få snakke med en annen lege/psykolog. Du må få snakke med noen i mellomtiden til din faste behandler er tilbake. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du ringe DPS i morgen og be om å få snakke med en annen lege/psykolog. Du må få snakke med noen i mellomtiden til din faste behandler er tilbake. 

Jeg har allerede spurt om det og fikk beskjed om at det ikke var mulig, jeg måtte snakke med fastlegen.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har allerede spurt om det og fikk beskjed om at det ikke var mulig, jeg måtte snakke med fastlegen.

Jeg har lest her inne flere ganger at personer får tilbud om jevnlige samtaler med fastlegen (i behandlers fravær).

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest her inne flere ganger at personer får tilbud om jevnlige samtaler med fastlegen (i behandlers fravær).

Ja, jeg kunne jo forsøkt. Men fastlegen har ikke ledige timer... 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg kunne jo forsøkt. Men fastlegen har ikke ledige timer... 

Om du ringer om morgenen kan du få "akutt-time". Legene har satt av til det hver dag. Men du må ringe når de åpner. Har du AAT der du bor?

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Om du ringer om morgenen kan du få "akutt-time". Legene har satt av til det hver dag. Men du må ringe når de åpner. Har du AAT der du bor?

Var der nå i dag, men fikk ikke så mye ut av samtalen dessverre. Det finnes AAT her jeg bor ja. Skulle kanskje bedt fastlegen henvise?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var der nå i dag, men fikk ikke så mye ut av samtalen dessverre. Det finnes AAT her jeg bor ja. Skulle kanskje bedt fastlegen henvise?

Her jeg bor trenger man ikke henvisning til AAT, men mulig man må ha det andre steder i landet ja. Hva sa legen? Hvorfor er du uten behandler? "Skrevet: ut av DPS?

AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 17.20):

Her jeg bor trenger man ikke henvisning til AAT, men mulig man må ha det andre steder i landet ja. Hva sa legen? Hvorfor er du uten behandler? "Skrevet: ut av DPS?

Her må man ha henvisning. Legen sa bare at jeg måtte se det an. Jeg er uten behandler fordi han er syk. 

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 13.37):

Hvordan går det med deg?

Så hyggelig at du spør. Det går sånn passe greit, jeg klarer holde hodet over vann og teller dager til behandler er tilbake på jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...