Gå til innhold

Blir man avhengig av terapeuten sin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan er man da? Når man blir avhengig?

Anonymkode: 8ba78...fa5

Når du med vilje ødelegger eller gjør deg selv dårligere eller bevisst tar dårlige valg kun for å ikke bli frisk eller friskere (fordi når du er frisk så må du avslutte hos behandler) 

Anonymkode: 15ada...370

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Når du med vilje ødelegger eller gjør deg selv dårligere eller bevisst tar dårlige valg kun for å ikke bli frisk eller friskere (fordi når du er frisk så må du avslutte hos behandler) 

Riktig. 

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vil ikke alle bli friske?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes jeg leste det i en artikkel. 

Ja noen og det er ikke automatisk noe negativt ved det. Noen ganger trenger vi mennesker livbøyer for å klare overleve en vanskelig periode i livet. En behandler kan være en slik. 

Jeg har vært/er avhengig av en behandler. Men jeg gjorde meg ikke dårligere for å holde på henne. Dårlig var jeg uansett. Nå er hun egentlig ikke min behandler lenger, men snakker foreløpig fortsatt med henne hver tredje, fjerde uke på telefon. Det vil etter hvert ta slutt, men ikke helt ennå har hun sagt. 

Jeg har avhengighetsproblematikk til mennesker. Jeg har vært avhengig av en annen behandler også og jeg var avhengig av min eks. De tror det er pga jeg har asperger syndrom at jeg ikke er helt selvstendig. 

Glitter skrev (5 timer siden):

Jeg har vært/er avhengig av en behandler. Men jeg gjorde meg ikke dårligere for å holde på henne. Dårlig var jeg uansett. Nå er hun egentlig ikke min behandler lenger, men snakker foreløpig fortsatt med henne hver tredje, fjerde uke på telefon. Det vil etter hvert ta slutt, men ikke helt ennå har hun sagt. 

Jeg har avhengighetsproblematikk til mennesker. Jeg har vært avhengig av en annen behandler også og jeg var avhengig av min eks. De tror det er pga jeg har asperger syndrom at jeg ikke er helt selvstendig. 

Hvordan kjennes det ut å være avhengig? Prøver å forstå.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vil ikke alle bli friske?

Når man ikke lengre vet hva som er sykt og friskt er det ikke godt å vite. Man kan f.eks. være frisk i medisinsk forstand, men likevel syk i juridisk forstand, og på den måten være avhengig av å forsette i behandling.

Glitter skrev (7 timer siden):

Hadde ikke du avhengig personlighetsforstyrrelse også? 

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.12.2023 den 21.55):

Synes jeg leste det i en artikkel. 

En kan vel det. Har vært redd for det. Kanskje vært det i dårligere perioder.Eller kanskje ikke av en spesiell behandler, men av noen å kunne fortelle hvordan ting er fatt, avhengig av avtalene. Redd de skulle bli avlyst hvis det ble lenge til neste gang eller jeg ikke skulle til annen behandling. 

Men det gled bare over. Det er nok å kunne ta kontakt med fastlegen. Tror forholdet til fastlegen har mye å si. 

Anonymkode: cd4ae...4b9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...