Gå til innhold

Kan man klare seg uten medisiner..

Anbefalte innlegg

…når man først har begynt?

Tenker da på antidepressiva. Jeg fikk en skikkelig knekk for en stund siden og ble satt på antidepressiva grunnet kraftig angst og depressiv episode. Har ikke så veldig mye hjelp i disse medisinene. En lege jeg snakket med på sykehuset nevnte at han godt kunne se for seg å klare seg uten medisin, mens andre mener jeg må ha det. Opplever uansett ikke så veldig mye bedring av å ta det- og er fristende å la vær.

Er dethåp/mulig å faktisk gå av antidepressiva når man først har begynt, men ikke er blitt frisk? Å forsøke å klare seg uten heller? Eller vil alt sannsynligvis bare bli enda verre?

Anonymkode: dc67d...0c8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476558-kan-man-klare-seg-uten-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (Akkurat nå):

For å kunne svare på det, må en vite: Hvor mange depresjoner har du hatt? Hvor alvorlige har de vært? Hvor lange har de vart? Hvilken behandling har du fått for de tidligere, og hvordan har effekten av behandlingen vært?

Har aldri hatt det før eller måttet behandles medisinsk  for noe psykisk tidligere. 
Nå er det ganske alvorlig, mest angst/uro med sekundær depresjon. Mye vansklige følelser involvert. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har aldri hatt det før eller måttet behandles medisinsk  for noe psykisk tidligere. 
Nå er det ganske alvorlig, mest angst/uro med sekundær depresjon. Mye vansklige følelser involvert. 

Her er psykoterapi/samtalebehandling det viktigste. Medisiner kan være nyttig i en periode, men det må behandlende lege ta stilling til.

Everybody skrev (21 minutter siden):

Det kan være ganske stor forskjell på de forskjellige preparatene. Hvis du føler det ikke fungerer så bra kan du kanskje prøve en annen?

Ja kan kanskje det. Jeg føler jo på sett og vis jeg må ha medikamentell hjelp for å komme meg på et nivå der samtaleterapi kan fungere. Men usikker på om antidepressiva er det beste, om det kunne fungert med noe mer dempende for å komme seg litt til seg selv på en måte. 
Ville helst klart meg uten, ikke så glad i medisiner, hvertfall ikke psykiske, men føler litt når jeg først har begynt med noe så er man inni det og da som du sier bare må prøve andre ting og at det ikke er håp om å klare å komme seg av de, og klare seg uten. Om det er mulig?

Men vet ikke hvor mye medisinene har tilført eller eventuelt ikke tilført, men ja, de fungerer ikke så bra at jeg fungerer. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...