Gå til innhold

Svinger mellom angst/nervøsitet/uro og depressivitet

Anbefalte innlegg

Hva er grunnen til et sykdomsbilde der det svinger frem og tilbake mellom dette?
Det depressive spekteret er også preget av en slags panikk, men med mye mer innslag av mørket og depressive tanker. Er begge deler egentlig angstrelatert, og er det vanlig at det svinger mellom dette når man er i en aktiv akutt fase av det?

Anonymkode: 4f230...da8

Fortsetter under...

Tror dette er ganske vanlig. Jeg fikk utskrevet Zoloft fordi jeg hadde en del angst i tillegg til det depressive og den skulle liksom hjelpe mot det. 

Angst og depresjon er gode venner. 

Anonymkode: 5e860...e33

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror dette er ganske vanlig. Jeg fikk utskrevet Zoloft fordi jeg hadde en del angst i tillegg til det depressive og den skulle liksom hjelpe mot det. 

Angst og depresjon er gode venner. 

Anonymkode: 5e860...e33

Ja tydeligvis😫 så det er vanlig med hurtig veksling mellom dette altså. Blir litt redd av den ekstreme ustabiliteteten

høres ikke ut som det hjalp for deg😝🫣 

Trinity80 skrev (2 timer siden):

Hadde det sånn jeg også. Hjalp med riktig AD i riktig dose i tilstrekkelig lang nok periode - samt terapi med psykiater. 

Da er det kanskje vanlig 🤷‍♀️

Jeg syns det er veldig ekkelt med disse svingningene, dypt nede og så helt urologi rastløs nesten hysterisk. Er jo på ingen måte i godt humør eller har energi eller får gjort noe, mer panisk, men kan det likevel være noe ala depressivitet/hypomani? Men det svinger i løpet av dagen og er ulikt fra dag til dag også.

Det er kanskje mest logisk at det er som flere her opplever at det er angst og depresjon det svinger mellom. Men er utrolig ekkelt å være så ustabil. 

Annonse

kupton skrev (22 minutter siden):

Eupf?

Føler egentlig det passer med en slags langvarig variant av dette med svingende forløp. 
https://lvh.no/naar_det_haster/masseskader_og_katastrofer/psykososial_stoette_og_katastrofepsykiatri/stressreaksjoner.

Men hva slags medisinering fungerer evt for å avhjelpe slikt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...