Gå til innhold

Noen å ta kontakt med når jeg får en dårlig periode

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ingen venner, men en familie som jeg er glad i. Har slitt siden jeg var barn og havner stadig vekk i bølgedaler som jeg synes det er tungt å komme meg ut av. Moren min har hatt sine ting i livet selv og faren min har også hatt det tøft i perioder. Tidligere har de måttet bære mye for meg når jeg har hatt det tungt.

Har egentlig ikke lyst til at de skal vite at jeg har det vanskelig for at de skal slippe den belastningen så det jeg lurer på er om det finnes muligheter for å ha en person utenfor familien som man kan kontakte? Det er typisk at jeg trenger hjelp til å komme meg i gang når det stopper opp. Blir bare sittende og sløve for meg selv. Så sliter jeg også veldig sosialt så der andre kan besøke noen eller være med på en aktivitet så er ikke det like lett for meg.

Har noen erfaring med dette?

Anonymkode: 2e6ff...2a2

Fortsetter under...

For å snakke med noen prøv å søk opp "lavterskel psykisk helsehjelp + byen din" 

Også kanskje du kunne vurdert en støttekontakt? Jeg tror det ville passet deg siden du ikke har noen venner så du trenger hjelp til å komme deg ut å gjøre normale ting som kino, kafé, gå tur osv. 

Anonymkode: 109f9...ec4

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei! Jeg har ingen venner, men en familie som jeg er glad i. Har slitt siden jeg var barn og havner stadig vekk i bølgedaler som jeg synes det er tungt å komme meg ut av. Moren min har hatt sine ting i livet selv og faren min har også hatt det tøft i perioder. Tidligere har de måttet bære mye for meg når jeg har hatt det tungt.

Har egentlig ikke lyst til at de skal vite at jeg har det vanskelig for at de skal slippe den belastningen så det jeg lurer på er om det finnes muligheter for å ha en person utenfor familien som man kan kontakte? Det er typisk at jeg trenger hjelp til å komme meg i gang når det stopper opp. Blir bare sittende og sløve for meg selv. Så sliter jeg også veldig sosialt så der andre kan besøke noen eller være med på en aktivitet så er ikke det like lett for meg.

Har noen erfaring med dette?

Anonymkode: 2e6ff...2a2

Kommunal psykisk helse? Der kan du bare ta kontakt uten henvisning, dere kan gå tur eller gå på cafe. Eller bare få besøk hjemme for å snakke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...