Gå til innhold

Dere som ikke jobber; kan du forklare hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Litt sånn detaljert hva som blir utfordringen med å stå i arbeidslivet. Jeg er moderat deprimert. Bp2.Jobber i nesten halv stilling.

Anonymkode: 40fdb...03d

Hvis du forteller hvorfor du selv ikke jobber så kanskje flere andre svarer også

Anonymkode: 78c3e...87c

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du forteller hvorfor du selv ikke jobber så kanskje flere andre svarer også

Anonymkode: 78c3e...87c

Pga moderat depresjon er konsentrasjon, oppmerksomhet og energi svekket. Er også veldig trist så det gjør det vanskelig. 

Ts

Fordi jeg har vært veldig psykisk syk samt slitt med rus i flere år. Har derfor ikke hatt kapasitet til noe mer enn å holde hodet over vannet. Nå er jeg mye bedre fra den ene lidelsen, medisinert godt for den andre, i behandling for den tredje og den fjerde er det ikke stort å gjøre med. Planen nå er å komme meg i jobb i løpet av første kvartal i 2024. Men ikke mer enn 30-50%. Håper jeg klarer det. 

Endret av Glitter

Annonse

Fungerer ikke sosialt. Blir ufattelig sliten fort, greier ikke å ha normale relasjoner til andre på jobben, tåler stress dårlig etter mange år med svært høyt stressnivå. Sliter med at jeg får perioder hvor jeg mister helt grepet om vanlige rutiner og plikter. Var tungt, tungt deprimert i 10 år.

Så studerer jeg nå, men har virkelig gått meg fast nå på slutten av semesteret. Sluttet bare å møte på skolen og to dager ble plutselig til flere uker. Terskelen for å komme tilbake er skyhøy.

Tror jeg har 40% jobb inne. Rutinene og stabiliteten i livet det skaper er positivt for å bli bedre fra sykdommen. Det verste er å bare sture rundt hjemme. Men vet ikke hva jeg skal drive på med. Har ikke noen positive erfaringer med å trives på de jobbene jeg har hatt og er redd for å havne i en situasjon hvor det er dårlig arbeidsmiljø.

Anonymkode: 00a4f...7d0

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fungerer ikke sosialt. Blir ufattelig sliten fort, greier ikke å ha normale relasjoner til andre på jobben, tåler stress dårlig etter mange år med svært høyt stressnivå. Sliter med at jeg får perioder hvor jeg mister helt grepet om vanlige rutiner og plikter. Var tungt, tungt deprimert i 10 år.

Så studerer jeg nå, men har virkelig gått meg fast nå på slutten av semesteret. Sluttet bare å møte på skolen og to dager ble plutselig til flere uker. Terskelen for å komme tilbake er skyhøy.

Tror jeg har 40% jobb inne. Rutinene og stabiliteten i livet det skaper er positivt for å bli bedre fra sykdommen. Det verste er å bare sture rundt hjemme. Men vet ikke hva jeg skal drive på med. Har ikke noen positive erfaringer med å trives på de jobbene jeg har hatt og er redd for å havne i en situasjon hvor det er dårlig arbeidsmiljø.

Gikk du i behandling og var medisinert i de 10 årene du var alvorlig deprimert?  Jeg er på mitt 3.år som deprimert og det skremmer meg at jeg ikke er bedre enn jeg er. Er medisinert og får hjelp (bp2).

Ts

Jeg gikk i behandling ja, men det var i hovedsak utenfor behandling at jeg opplevde fremgang. Medisiner tok jeg bare de første årene, men siden de ikke gjorde meg bedre sluttet jeg med dem.

Redusert stress, bearbeiding av traumer (pga manglende sosial funkjson), yoga og trening var nok det som til slutt tippet meg over kanten fra deprimert til noenlunde tilfreds. Har fortsatt dupper, men hovedsakelig føler jeg meg bra. For meg var aldri medisiner løsningen.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gikk i behandling ja, men det var i hovedsak utenfor behandling at jeg opplevde fremgang. Medisiner tok jeg bare de første årene, men siden de ikke gjorde meg bedre sluttet jeg med dem.

Redusert stress, bearbeiding av traumer (pga manglende sosial funkjson), yoga og trening var nok det som til slutt tippet meg over kanten fra deprimert til noenlunde tilfreds. Har fortsatt dupper, men hovedsakelig føler jeg meg bra. For meg var aldri medisiner løsningen.

Kan jeg spørre hvilke medisiner du står på? Litium, Abilify og Lamictal her.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt sånn detaljert hva som blir utfordringen med å stå i arbeidslivet. Jeg er moderat deprimert. Bp2.Jobber i nesten halv stilling.

Er autist. Får ikke jobb.

Anonymkode: 0611b...303

Annonse

Jeg jobber 40 % nå. Grunnen til at jeg ikke greier mer, er utmattelse, kronisk migrene og leddsmerter, kombinert med psykisk sykdom (langvarige spiseforstyrrelser, tilbakevendene depresjon, og veldig lav selvfølelse). Skulle gjerne trappet opp arbeidsmengden, men det virker ikke realistisk, iallfall ikke for øyeblikket.

Anonymkode: 3ba17...b31

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg jobber 40 % nå. Grunnen til at jeg ikke greier mer, er utmattelse, kronisk migrene og leddsmerter, kombinert med psykisk sykdom (langvarige spiseforstyrrelser, tilbakevendene depresjon, og veldig lav selvfølelse). Skulle gjerne trappet opp arbeidsmengden, men det virker ikke realistisk, iallfall ikke for øyeblikket.

Anonymkode: 3ba17...b31

Hvilken type jobb er det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...