Gå til innhold

Så utrolig redd for å dø - dødsangst

Anbefalte innlegg

Jeg har sånn dødsangst nå. Er så redd for å dø plutselig og uventet av alvorlig sykdom. Som feks hjerteinnfarkt, hjerneblødning, blodpropp osv. Det at jeg bor alene gjør det mye verre. For da er det ingen som kan ringe etter ambulanse eller være der for meg når jeg dør. 

Hva gjør man for å takle slik dødsangst? Trenger sårt råd.

Anonymkode: 12c1b...792

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går du i behandling? Kan du ta noe beroligende?

Anonymkode: 8830e...03b

Å, nå ble jeg glad for svar. Takk! Jeg gikk i behandling men har pause akkurat nå. Har ikke ordentlig beroligende, bare seroquel som ikke funker på meg (blir bare trøtt, så bruker dem til å sove).

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle ønske jeg hadde noen kloke ord som kan hjelpe deg! Kan du bytte aktivitet? Feks gå en tur, høre på musikk, meditasjon på Spotify/app?

Ja, jeg skal forsøke det og se om det kan hjelpe.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg skal forsøke det og se om det kan hjelpe.

Bra! Det hjelper meg litt når jeg grubler mye. Har aldri hatt slik angst du har. Det må være vondt.

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Å, nå ble jeg glad for svar. Takk! Jeg gikk i behandling men har pause akkurat nå. Har ikke ordentlig beroligende, bare seroquel som ikke funker på meg (blir bare trøtt, så bruker dem til å sove).

Hvorfor har du pause fra behandlingen?

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bra! Det hjelper meg litt når jeg grubler mye. Har aldri hatt slik angst du har. Det må være vondt.

Hører på musikk nå, det hjelper heldigvis litt. Tenker litt på om jeg sovner så kommer jeg ikke til å våkne i morgen. Ja, det er egentlig ganske vondt.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hører på musikk nå, det hjelper heldigvis litt. Tenker litt på om jeg sovner så kommer jeg ikke til å våkne i morgen. Ja, det er egentlig ganske vondt.

Og du kommer IKKE til å dø. Klem

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da kan du ringe DPS og be om å få snakke med en annen lege.

Jeg får ikke det dessverre. Men i følge hun i resepsjonen så skulle behandler være tilbake neste uke. Jeg krysser bare fingrene for at det stemmer. Aner jo ikke hva som feiler behandler så er vanskelig å si.

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg får ikke det dessverre. Men i følge hun i resepsjonen så skulle behandler være tilbake neste uke. Jeg krysser bare fingrene for at det stemmer. Aner jo ikke hva som feiler behandler så er vanskelig å si.

Det var leit. Hva med å ta noen samtaler hos fastlegen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...