Gå til innhold

Tanken om at studiet var en test har begynt å komme tilbake, hun jeg snakket med sist om det mente det var normalt mens jeg er redd det er tegn på psykose

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Akkurat det med skjult studieplan kan jeg bare huske å ha hørt fra én, men det er mange variasjoner av påstanden om at studier er en test. F.eks. var det en klassetillitsvalgt som sa til hele klassen at departementet hadde gitt beskjed om at et visst antall studenter skulle stryke på eksamen, og at vi måles opp mot hverandre på eksamen. Ingen av delene er riktig, det visste jeg fra før. Likevel fikk det ingen konsekvens for klassetillitsvalgt at hun misbrukte sitt verv på denne måten for å skape frykt i klassen.

Nei, i et studie skal man tilegne seg ferdigheter. Eksamen er den avsluttende testen, og da bare i de ferdighetene som er angitt i studieplanen.

Åja, jeg skjønner... er fortsatt litt forvirret men tenker at så langt jeg er klar over det så er det kanskje ikke så farlig?

Anonymkode: 34ae7...5a4

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det jeg også tenker. Men hun jeg snakket med var jo helsepersonell så hun vet vel bedre enn meg?

Bare det at du selv er så opphengt i at disse tankene er psykose er jo i seg selv et bevis på at det ikke er psykose du har, ihvertfall ifølge mange her inne. 

Anonymkode: c3f2c...46f

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare det at du selv er så opphengt i at disse tankene er psykose er jo i seg selv et bevis på at det ikke er psykose du har, ihvertfall ifølge mange her inne. 

Åja. Om det stemmer så er det jo bra. Samtidig synes jeg å ha hørt om folk som er klar over at de er i psykose? Og dette med at studiet var en test har jo faktisk vert en virkelig psykose for meg også tidligere, så kanskje terskelen er lavere for at den blir det på nytt?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For 4 år siden begynte jeg på ett studie, det var mye stress, lite søvn osv og jeg endte opp innlagt med psykose  etter ett halvt år der jeg tenkte studiet var en test og universitetet egentlig ikke eksisterte. I årene etter har jeg i perioder fått tilbake disse tankene uten at jeg helt fullt har trodd at det stemmer. Sist jeg hadde disse tankene snakket jeg med teamet jeg følges opp av og da sa hun at hun mente det var normalt, at det var bare sånn man tenkte i blant. Men jeg er redd det kan være tegn på begynnende psykose. Hvem av oss har rett? 

Det er stor forskjell på om du av og til husker hva du tenkte den gangen og blir litt opptatt av de tankene - og det at du fullt og helt tror på innholdet i dem. Tror du at universitetet ikke eksisterer? 

Det er normalt å av og til reflektere over forestillinger du har hatt tidligere, den vesentlige forskjellen er hvorvidt du er overbevist om av vrangforestillingene er sanne eller ikke. 

(Det som står om skjult læreplan osv. lenger nede i tråden, er en helt annen diskusjon enn det du tar opp.)

frosken skrev (1 minutt siden):

Tror du at universitetet ikke eksisterer? 

Jeg er usikker.

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er usikker.

Hvordan har du det ellers for tiden?

frosken skrev (7 minutter siden):

Hvordan har du det ellers for tiden?

Ikke bra. Jeg har mye depressive og destruktive tanker. Men jeg klarer fortsatt gjøre dagligdagse ting sånn halvveis da. Altså jeg går på jobb men jobber sakte, gjør husarbeid men sjeldent, spiser middag men det er fjordland... 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke bra. Jeg har mye depressive og destruktive tanker. Men jeg klarer fortsatt gjøre dagligdagse ting sånn halvveis da. Altså jeg går på jobb men jobber sakte, gjør husarbeid men sjeldent, spiser middag men det er fjordland... 

Hvis du ikke har noen fast behandler for tiden, så synes jeg du skal forsøke å holde jevnlig kontakt med fastlegen.  Om du selv opplever å bli dårligere, så skal det tas på alvor av både deg og legen:-)

frosken skrev (3 minutter siden):

Hvis du ikke har noen fast behandler for tiden, så synes jeg du skal forsøke å holde jevnlig kontakt med fastlegen.  Om du selv opplever å bli dårligere, så skal det tas på alvor av både deg og legen:-)

Jaok. Men hva tror du fastlegen kan gjøre for meg? Vet liksom ikke helt hva jeg burde forvente. Han er ikke så god på psykisk helse for øvrig.

psykedeliker skrev (56 minutter siden):

Det er jo ikke en psykose hvis det er en vanlig holdning blant dine medstudenter.

Har aldri møtt noen som tenker det samme som meg, men kan jo bare være de ikke sier det høyt?

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har aldri møtt noen som tenker det samme som meg, men kan jo bare være de ikke sier det høyt?

Det er 2 forskjellige brukere her som har skrevet om slike tanker. Med mindre du har to brukere. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er 2 forskjellige brukere her som har skrevet om slike tanker. Med mindre du har to brukere. 

Jeg tror jeg skrev om det her inne sist gang jeg hadde disse tankene også. Tror jeg var anonym da også?

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jaok. Men hva tror du fastlegen kan gjøre for meg? Vet liksom ikke helt hva jeg burde forvente. Han er ikke så god på psykisk helse for øvrig.

Dersom du sier at du er bekymret for om du er i ferd med å bli psykotisk igjen, så kan han enten snakke med deg og gjøre en vurdering selv, eller rådføre seg med en psykiater.  Du må hjelpe fastlegen ved å si det han trenger å vite:-)

psykedeliker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke en psykose hvis det er en vanlig holdning blant dine medstudenter.

Hold opp å tull nå. 

frosken skrev (14 timer siden):

Dersom du sier at du er bekymret for om du er i ferd med å bli psykotisk igjen, så kan han enten snakke med deg og gjøre en vurdering selv, eller rådføre seg med en psykiater.  Du må hjelpe fastlegen ved å si det han trenger å vite:-)

Jaok, skal bestille meg time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...