Gå til innhold

Hva er max dose man kan ta av lithionit?

Anbefalte innlegg

Hva er max dose man kan ta av lithionit? Har skjønt det kommer an på hvor mye av medikamentet man har i blodet. Jeg tar nå 42mg + 83mg og ligger på 0,66 mmol. Hvis jeg skal øke så jeg ligger oppmot 1,0 mmol hvor mange tabletter må jeg ta da? 

Anonymkode: d1998...391

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476591-hva-er-max-dose-man-kan-ta-av-lithionit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er max dose man kan ta av lithionit? Har skjønt det kommer an på hvor mye av medikamentet man har i blodet. Jeg tar nå 42mg + 83mg og ligger på 0,66 mmol. Hvis jeg skal øke så jeg ligger oppmot 1,0 mmol hvor mange tabletter må jeg ta da? 

Du har vel ikke tenkt å øke på egenhånd vil jeg tro, så dette kan du jo spørre behandleren din om. 

Annonse

Vendi skrev (5 minutter siden):

Du har vel ikke tenkt å øke på egenhånd vil jeg tro, så dette kan du jo spørre behandleren din om. 

Hadde ikke tenkt til det nei, har ikke behandler bare fastlegen og han kan typ ingenting om psykiske medisiner.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Millimol.

Det er et lineært forhold mellom inntatt dose og serumkonsentrasjon. Siden 125mg/døgn gir 0,66, vil en 50% økning av dose dvs ca 180 mg gi ca 1,0. I praksis vil en gi 83x2=166mg som teoretisk gir 0,87.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...