Gå til innhold

Hei! Jeg har ett problem med at jeg er redd for å få kjemikalier på meg

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om denne passer inn på psykiatri, men jeg har ett par psykiske sykdommer og har en tendens til å overtenke så poster her så får Admin flytte den om den passer bedre ett annet sted. 

Det som er, er at jeg er redd for å få kjemikalier på hendene. Jeg jobber på ett kjøkken så det er jo ikke sånn at jeg faktisk jobber med kjemikalier, men enkelte av såpene o.l som brukes til å rengjøre med samt f.eks oppvaskmiddelet til oppvaskmaskinen er farlig å få på hender/i øyne. Og jeg ser stadig for meg at jeg på en eller annen måte klarer å få på meg dette. Og det gjør meg ofte veldig bekymret og er ganske så plagsomt.

Hvordan kan jeg legge fra meg denne frykten?

Anonymkode: dc9d2...15a

Fortsetter under...

Det er tvangstanker jeg er godt kjent med, samt at det også gjelder lukt av klorin osv. Jeg vet ikke hvordan du skal slutte å tenke på det, men så er det graden av bekynring da. Hvor ofte bekymrer det deg, og hvor hardt bekymrer du deg? Hindrer det deg i å utføre oppgaver eller er det belastende i så stor grad at du går med konstant angst/ uro? 

Litt bekynring her og der er jo å leve greit med 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...