Gå til innhold

Fra journal: "Pasienten er sort i blikket"

Anbefalte innlegg

Jeg leste journalen min og i den sto det at kontaktpersonen min hadde kontaktet legen som var på vakt den kvelden fordi hun var bekymret for meg fordi jeg var sort i blikket. Hvilken rar greie? Og hva betyr egentlig å være sort i blikket?

Anonymkode: 19820...b0e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476593-fra-journal-pasienten-er-sort-i-blikket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drapsmenn som er psykopater sies å bli sorte i blikket like før de angriper. Det er alt jeg vet om det. 

Anonymkode: 4f570...da2

Det var da voldsomt. Jeg er ingen psykopat eller drapsmann. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å være sort i blikket betyr at pupillene er utvidet slik at det sorte i øynene kommer godt fram. Men det kan jo være mange grunner til at det skjer.

Anonymkode: 202e6...86a

Kunne du gitt noen eksempler?

Annonse

Kashmir skrev (26 minutter siden):

Det er visse følelser som utløser dopamin og som gjør pupillene større. Spenning ble  nevnt da jeg googlet, så mulig det var det hun tenkte og reagerte på. Hvem vet. 

Ja. Kanskje. Ikke godt å vite, det er en stund siden så har ikke mulighet til å spørre heller.

Vi hadde også en bruker folk sa ble sort i blikket. Det så aldri jeg, selv om andre sa det når jeg var der også.

Ble brukt når de trodde brukeren var sint. 

Der tolket jeg det som det var øyet som så ikke at det var reelt.

Anonymkode: 1e5ec...7f6

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg leste journalen min og i den sto det at kontaktpersonen min hadde kontaktet legen som var på vakt den kvelden fordi hun var bekymret for meg fordi jeg var sort i blikket. Hvilken rar greie? Og hva betyr egentlig å være sort i blikket?

Ren skjær tolkning som sier lite, vedkommende burde langt heller konkret beskrive med ord. Tolkninger er ok, men de må forklares.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...