AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 Jeg bare lurer på en ting, er det vanlig å måtte ta blodprøver for å bevise at man ikke lyver om å ta medisinene sine? Anonymkode: 97f12...af1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 Ja det er vanlig. Eller jeg har opplevd det selv. Måtte ta blodprøver en gang i mnd i et år. Anonymkode: 40f9d...a79 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 kupton skrev (2 minutter siden): Ja, det er ikke uvanlig. Hva er "straffen" dersom man lyver eller bare dersom man nekter ta medisiner? Anonymkode: 12fb7...637 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er vanlig. Eller jeg har opplevd det selv. Måtte ta blodprøver en gang i mnd i et år. Anonymkode: 40f9d...a79 Hva mener du med at du "måtte"? Var du under tvang på den tiden? Anonymkode: 12fb7...637 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er "straffen" dersom man lyver eller bare dersom man nekter ta medisiner? Anonymkode: 12fb7...637 For meg ville "straffen" vært at jeg ikke fikk tilbake førerkortet. Anonymkode: 40f9d...a79 0 Siter
kupton Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er "straffen" dersom man lyver eller bare dersom man nekter ta medisiner? Anonymkode: 12fb7...637 Det kan være ulikt. Hvis du gikk frivillig hos meg, jeg mente det var helt sentralt at du tok medisiner, og du ikke tok de: Da hadde jeg avsluttet behandlingen og anbefalt deg å finne en behandler du hadde tiltro til. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du med at du "måtte"? Var du under tvang på den tiden? Anonymkode: 12fb7...637 Jeg var ikke under tvang så måtte ikke, men det var en forutsetning for at jeg en gang i fremtiden skulle få tilbake førerkortet. Anonymkode: 40f9d...a79 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 kupton skrev (1 minutt siden): Det kan være ulikt. Hvis du gikk frivillig hos meg, jeg mente det var helt sentralt at du tok medisiner, og du ikke tok de: Da hadde jeg avsluttet behandlingen og anbefalt deg å finne en behandler du hadde tiltro til. Selvom pasienten hadde schizofreni? Anonymkode: 12fb7...637 0 Siter
kupton Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv om pasienten hadde schizofreni? Anonymkode: 12fb7...637 I så fall måtte jeg ha fått pasienten over på tvang og tvangsmedisinering. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 kupton skrev (3 minutter siden): I så fall måtte jeg ha fått pasienten over på tvang og tvangsmedisinering. Gjør du det med alle schizofrene som nekter antipsykotika? Anonymkode: 12fb7...637 0 Siter
kupton Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 Det kan nok finnes unntak, men de fleste trenger AP, og da er det psykiaterens plikt å sørge for at de får det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 Skrevet 5. desember 2023 Hjelpes så alle schizofrene som nekter medisin blir tvangsmedisinert 😯 Anonymkode: 12fb7...637 0 Siter
kupton Skrevet 6. desember 2023 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hjelpes så alle schizofrene som nekter medisin blir tvangsmedisinert 😯 Anonymkode: 12fb7...637 Før du blir alt for sjokkert, bør du sette deg inn i hva som er alternativet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 Skrevet 6. desember 2023 kupton skrev (1 time siden): Før du blir alt for sjokkert, bør du sette deg inn i hva som er alternativet. Har det hendt at du har tvangsmedisinert pasienter med med ss også, hos bipolar type 1? Anonymkode: f35e6...2b8 0 Siter
kupton Skrevet 6. desember 2023 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har det hendt at du har tvangsmedisinert pasienter med med ss også, hos bipolar type 1? Anonymkode: f35e6...2b8 Dessverre finnes det ingen SS som er egnet for tvangsmedisinering. Om nødvendig, må en bruke AP 0 Siter
psykedeliker Skrevet 6. desember 2023 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg var ikke under tvang så måtte ikke, men det var en forutsetning for at jeg en gang i fremtiden skulle få tilbake førerkortet. Hvilken lovhjemmel ligger til grunn for dette? 0 Siter
kupton Skrevet 6. desember 2023 Skrevet 6. desember 2023 psykedeliker skrev (4 minutter siden): Hvilken lovhjemmel ligger til grunn for dette? Det er nok ikke oppe på lovnivå, men det er slik at dersom du har mistet førerkortet pga rusmiddelbruk, kreves rusprøver i 6 mnd for å få tilbake førerkortet. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 6. desember 2023 Skrevet 6. desember 2023 kupton skrev (3 minutter siden): Det er nok ikke oppe på lovnivå, men det er slik at dersom du har mistet førerkortet pga rusmiddelbruk, kreves rusprøver i 6 mnd for å få tilbake førerkortet. Det er noe annet, i hovedinnlegget refereres det til bruk av medisiner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 Skrevet 6. desember 2023 psykedeliker skrev (3 timer siden): Det er noe annet, i hovedinnlegget refereres det til bruk av medisiner. https://www.statsforvalteren.no/troms-finnmark/helse-omsorg-sosial/forerkort/sporsmal-og-svar-om-forerkort-og-helse/ Hvis jeg som bipolar ikke tar medisiner, hvor jeg kan bli manisk, ja så får jeg ikke kjøre bil. Dette kan lege/psykolog/psykriater bestemme for oss psykisk syke. Anonymkode: d6519...f95 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.