Gå til innhold

Selvmordsplaner og det å be om hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ingenting som vil være verre for de rundt deg enn om du tar selvmord. Det er tusen ganger verre enn om de blir "bekymret". 

Anonymkode: ba5ed...fe6

Sant nok. Men hva mener du når du skriver bekymret i anførselstegn?

Anonymkode: 1de0e...71e

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sant nok. Men hva mener du når du skriver bekymret i anførselstegn?

Jeg mente det som et sitat. Og litt småironisk da det å være bekymret for noen er barnemat i forhold til om noen man er nær tar selvmord.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mente det som et sitat. Og litt småironisk da det å være bekymret for noen er barnemat i forhold til om noen man er nær tar selvmord.

Da skjønner jeg. Det er ett godt poeng egentlig. Jeg bare klarer ikke tro at de virkelig vil ha meg her... 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det jo. Så lei av å ha det slik, vil bare at det skal gå over.

Kanskje du burde prøve ect? Jeg tok det for noen år siden og det har hjulpet veldig for har ikke vært deprimert siden

Anonymkode: 58cee...021

Annonse

Kanskje du burde prøve ect? Jeg tok det for noen år siden og det har hjulpet veldig for har ikke vært deprimert siden

Jeg har forsøkt det før uten særlig effekt, men det skader kanskje ikke å prøve igjen? Jeg vet ikke hvor strenge de er om man får så mange forsøk man selv vil eller hva.

Jeg har forsøkt det før uten særlig effekt, men det skader kanskje ikke å prøve igjen? Jeg vet ikke hvor strenge de er om man får så mange forsøk man selv vil eller hva.

Du kan ta vedlikholds-ECT. Eller en ny runde "vanlig". Hvor lenge siden er det at du tok forrige runde?

Anonymkode: fb6de...e30

Eller så kanskje du burde få deg en liten jobb så du har noe annet å tenke på? 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du er ute etter å høre "nei, ikke gjør det!" "Du er verdifull og har rett på hjelp som alle andre" osv

Anonymkode: c1e11...fe0

Men er ikke det sant da? Er ikke ts like verdifull som alle andre?   Av og til trenger en at noen backer en opp. Det siste de trenger er sure oppgulp fra en anonym på nettet. 

Du kan ta vedlikholds-ECT. Eller en ny runde "vanlig". Hvor lenge siden er det at du tok forrige runde?

Det er 2 år siden jeg tok forrige runde. Så det er vel sikkert for sent for vedlikehold?

Det er 2 år siden jeg tok forrige runde. Så det er vel sikkert for sent for vedlikehold?

Det vet jeg ikke. Muligens? Hør med behandler!

Annonse

Skal gjøre det.

Du kan ta ect 100vis av ganger uten effekt dersom du fortsetter i samme spor. Du må faktisk endre noe i livet ditt selv også for å bli bedre. Dvs så burde du komme deg ut i jobb så du har noe å gjøre. Å sitte hjemme og det eneste du gjør er å tenke sykdom og gå i behandling eller vente på neste innleggelse kommer aldri til å hjelpe deg! 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ta ect 100vis av ganger uten effekt dersom du fortsetter i samme spor. Du må faktisk endre noe i livet ditt selv også for å bli bedre. Dvs så burde du komme deg ut i jobb så du har noe å gjøre. Å sitte hjemme og det eneste du gjør er å tenke sykdom og gå i behandling eller vente på neste innleggelse kommer aldri til å hjelpe deg! 

Jeg forsøker så godt jeg kan å gjøre noe med livet mitt det har bare sagt stopp. Jeg jobber og forsøker dra ut av huset i alle fall en gang i uka, men jeg skulle definitivt hatt noe som jeg gledet meg til å gjøre.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forsøker så godt jeg kan å gjøre noe med livet mitt det har bare sagt stopp. Jeg jobber og forsøker dra ut av huset i alle fall en gang i uka, men jeg skulle definitivt hatt noe som jeg gledet meg til å gjøre.

Har du liker å gjøre/likte å gjøre før?

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gå turer og ridekurs.

Kunne du besøkt en stall? Selv syntes jeg det var beroligende å gå rundt i stallen og å kose med hestene. Den delen syntes jeg var like viktig som det å ri. 

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Kunne du besøkt en stall? Selv syntes jeg det var beroligende å gå rundt i stallen og å kose med hestene. Den delen syntes jeg var like viktig som det å ri. 

Ja, det kan hende jeg kunne. Du har helt rett i at det er beroligende å gå rundt i stallen, hester er så rolige og terapeutiske dyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...