Gå til innhold

Til dere suicidale her nå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror de håper politiet oppsøker dem. Jeg opplevde det en gang jeg skrev her at jeg var suicidal. 

Anonymkode: 5fc30...2e4

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å lage så mange tråder om å ville dø og å ville skade seg selv. Det er antageligvis én og samme person. Det er triggende for noen, og så er det smittsomt!

Anonymkode: 229e7...1fc

Jeg har opprettet en av trådene, selvmordsplaner og det å be om hjelp var tittelen. Jeg beklager om den var for detaljert, selv ser jeg ikke hvordan. Kunne du sagt helt konkret hva jeg har skrevet som er for detaljert? Jeg opprettet den i håp om en løsning. Og nei, jeg håper ikke politiet kommer som anonym nevner over her.

Anonymkode: 70188...0af

Annonse

Trinity80 skrev (19 minutter siden):

Egentlig så burde forum bli ryddet for slike tråder samt selvskading.

Jeg er uenig. Synes der burde være åpenhet for å kunne spørre om hjelp og diskutere rundt selvmord og selvskading. Selvfølgelig, er det for detaljert og triggende burde det slettes. Men jeg tenker også at man trenger jo heller ikke gå inn på disse trådene om man vet det trigger en? Stort sett står det jo beskrevet i tittelen hva tråden gjelder? Jeg synes i alle fall det hadde vært veldig leit om det ble nulltoleranse for å diskutere selvmord og selvskading her inne.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. Det kan være triggende for mange. Merker at jeg blir urolig selv.

Anonymkode: e90fc...479

Du vil dø fordi en helt tilfeldig person på et forum vil dø? 

Det er nå 600 personer i Norge som tar sitt liv hvert år så lykke til med å ikke bli trigget. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig. Det kan være triggende for mange. Merker at jeg blir urolig selv.

Hva nøyaktig og helt konkret er det som er triggende? Er det bare det å nevne feks ordet selvmord? Spør for å lære... 

Nå er det veldig bra at folk kan skrive om ting her inne, og det er viktig at tanker om selvmord og ikke minst det at man begynner å planlegge det, kan uttrykkes ett sted. Det er jo tabu på mange andre forum. 

Når det er sagt, så leser jeg sjelden de trådene selv. Jeg vet ikke om jeg har svart i noen, men det tror jeg ikke? 

Jeg syns det blir for vanskelig for meg personlig uten at jeg selv har hatt slike tanker eller enda mindre planlagt det. Men jeg unngår dem av andre grunner, og tenker at det må også andre gjøre hvis de føler at det ikke er bra for dem å lese? 

Ett sted må det jo være lov til å ta det opp og dele bekynringer. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du vil dø fordi en helt tilfeldig person på et forum vil dø? 

Det er nå 600 personer i Norge som tar sitt liv hvert år så lykke til med å ikke bli trigget. 

Nei, jeg mente at jeg blir urolig/bekymret for TS. (Annen tråd)

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Nå er det veldig bra at folk kan skrive om ting her inne, og det er viktig at tanker om selvmord og ikke minst det at man begynner å planlegge det, kan uttrykkes ett sted. Det er jo tabu på mange andre forum. 

Når det er sagt, så leser jeg sjelden de trådene selv. Jeg vet ikke om jeg har svart i noen, men det tror jeg ikke? 

Jeg syns det blir for vanskelig for meg personlig uten at jeg selv har hatt slike tanker eller enda mindre planlagt det. Men jeg unngår dem av andre grunner, og tenker at det må også andre gjøre hvis de føler at det ikke er bra for dem å lese? 

Blir det mye av det framover, så tror jeg ikke dette forumet er noe for meg lenger. Jeg syntes det var veldig mye av sånt i kveld. Og det trigger. 

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Blir det mye av det framover, så tror jeg ikke dette forumet er noe for meg lenger. Jeg syntes det var veldig mye av sånt i kveld. Og det trigger. 

Ja, jeg skjønner jo at det kan bli et problem. Men prøv å unngå de trådene du ser vil trigge?  Det er også greit å ikke være her så mye alltid, men forumet er et bra forum syns jeg. Kanskje dumt å kutte det helt ut på grunn av noen problemstillinger?  En pause er kanskje lurt da 🙂

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Ja, jeg skjønner jo at det kan bli et problem. Men prøv å unngå de trådene du ser vil trigge?  Det er også greit å ikke være her så mye alltid, men forumet er et bra forum syns jeg. Kanskje dumt å kutte det helt ut på grunn av noen problemstillinger?  En pause er kanskje lurt da 🙂

Har ikke vært så lenge her. Kom over dette forumet i sommer, og til nå har jeg syntes det har vært et ok forum. Men får bare titte innom litt sjeldnere her. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har ikke vært så lenge her. Kom over dette forumet i sommer, og til nå har jeg syntes det har vært et ok forum. Men får bare titte innom litt sjeldnere her. 

Høres ut som Kvinneguiden kanskje er et bedre forum for deg. Der er det ikke lov å skrive like detaljert som her inne.

Anonymkode: 65467...510

Kashmir skrev (8 timer siden):

Utfordringen med den logikken er at dette blir et "fristed" for de som har brutt reglene et annet sted. 

Et annet aspekt med dette er at selvmordsadferd (etter min mening) bør håndteres av mennesker med spesialkompetanse innen området. Begge ytterpunkter kan være skadelig, både overdreven forståelse og å rakke ned på et helsevesen som angivelig ikke hjelper, og for følelsesløse tilnærminger til temaet av typen "du ønsker jo bare å bli innlagt" eller "du er manipulerende". Begge deler har jeg sett her inne - og det er som sagt grunnen til at jeg ikke synes man skal svare de som er i en så sårbar situasjon annet enn at man oppfordrer til å snakke med sin kontakt innen helsevesenet.

Jeg synes det er bra vi har litt takhøyde her slik at de som sliter med dette har et sted å lufte seg og søke råd. Så lenge det ikke blir for detaljert. Jeg var før en av de som slet sånn, men jeg blir ikke trigget av å lese. Da jeg slet på den måten fant jeg litt trøst i å lese svar fra andre som har kommet seg gjennom det, og tenker at de er flere her inkludert meg som kan bidra til å gi litt håp. Det er jo det som er fint med forum. 

Forum blir nedlesset av tråder som ikke hjelper noen, hverken vedkommende eller de som leser, når det går over en viss grense. 

Det er forskjell på ‘jeg har selvmordstanker i blant, hva gjør jeg’

kontra

’i kveld orker jeg ikke mer. Har bare mørke tanker og er ferdig. Har planlagt’

Det er faktisk fare for liv og død å gi feil svar og respons i typen av sistnevnte tråd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...