Gå til innhold

130 av de 190 evakuerte fra Gaza har ikke bostedsadresse i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er det egentlig norske myndigheter har hentet fra Gaza til Norge?

Norskpalestinerne uten bostedsadresse ble spurt om hvilken kommune de selv tenkte at de hadde tilknytning til eller ønsket å reise til, skriver Klassekampen.

Hvordan i all verden kan de tilhøre en kommune når de ikke har noen bostedsadresse i Norge? Hvor lenge har de som ikke lenger har bostedsadresse i Norge vært i utlandet? 

Er de samme fortsatt tilknyttet Folketrygden? Ola Nordmann kunne jo ha prøvd å oversitte fristene for å være i utlandet og se om de fikk den samme rause mottakelsen.

https://klassekampen.no/utgave/2023-11-28/130-av-de-190-evakuerte-har-ikke-noe-sted-a-bo

Anonymkode: a0e63...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Og dette velger du å bekymre deg for når minst 16.000 palestinere så langt har blitt drept i den israelske massakren, de fleste av dem kvinner og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvem er det egentlig norske myndigheter har hentet fra Gaza til Norge?

Norskpalestinerne uten bostedsadresse ble spurt om hvilken kommune de selv tenkte at de hadde tilknytning til eller ønsket å reise til, skriver Klassekampen.

Hvordan i all verden kan de tilhøre en kommune når de ikke har noen bostedsadresse i Norge? Hvor lenge har de som ikke lenger har bostedsadresse i Norge vært i utlandet? 

Er de samme fortsatt tilknyttet Folketrygden? Ola Nordmann kunne jo ha prøvd å oversitte fristene for å være i utlandet og se om de fikk den samme rause mottakelsen.

https://klassekampen.no/utgave/2023-11-28/130-av-de-190-evakuerte-har-ikke-noe-sted-a-bo

Anonymkode: a0e63...7c4

Det spiller ingen rolle hvor de har bodd.  De er norske borgere og blir reddet fra grusomheter.  Jeg vet ikke om jeg skal si at du er naiv, men i hvert fall menneskefiendtlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (15 minutter siden):

Det spiller ingen rolle hvor de har bodd.  De er norske borgere og blir reddet fra grusomheter.  Jeg vet ikke om jeg skal si at du er naiv, men i hvert fall menneskefiendtlig.

Hamas har vel stor oppslutning i Gaza, om vi sier 50% da for å være snill, bør en ikke da forvente at en god andel av disse 130 støtter hamas og deres ideologi. Hva tenker du i så fall om hvordan det passer inn i et moderne vestlig land? God match for Norge i år 2023 ?

Anonymkode: cff22...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hamas har vel stor oppslutning i Gaza, om vi sier 50% da for å være snill, bør en ikke da forvente at en god andel av disse 130 støtter hamas og deres ideologi. Hva tenker du i så fall om hvordan det passer inn i et moderne vestlig land? God match for Norge i år 2023 ?

Anonymkode: cff22...4c3

De er mennesker i nød.  Det er mange barn som lider.  De passer bra inn i verden som alle andre.  Hvor moderne Norge er ser jeg ingen grunn til å diskutere.  Norge er et land med mangfold og det er en styrke for å nærme seg den moderne verden.

Den mangelen på empati du viser overfor befolkningen på Gaza hører ikke hjemme i moderne samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (5 minutter siden):

De er mennesker i nød.  Det er mange barn som lider.  De passer bra inn i verden som alle andre.  Hvor moderne Norge er ser jeg ingen grunn til å diskutere.  Norge er et land med mangfold og det er en styrke for å nærme seg den moderne verden.

Den mangelen på empati du viser overfor befolkningen på Gaza hører ikke hjemme i moderne samfunn.

Skulle nesten tro det er mangel på empati å ikke ha i mot alle hundretusenvis som lider på Gaza.

Anonymkode: a0e63...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat skrev (13 timer siden):

Og dette velger du å bekymre deg for når minst 16.000 palestinere så langt har blitt drept i den israelske massakren, de fleste av dem kvinner og barn.

Hele denne saken har stinket fra dag 1, og stanken blir verre for hver nye opplysning som kommer fram. Hva gjorde 190 "nordmenn" i Gaza i første omgang, et område de angivelig flyktet fra, som som UD fraråder reiser til? Hvorfor kan så få av dem norsk? Hvorfor har 130 av dem ikke bosted i Norge? Hvorfor tok Støre mot dem på Gardermoen?

For meg virker det som palestinere som bor i Gaza har kunnet bestille norsk statsborgerskap på postordre.

Det kan vel være kun en god forklaring på det og det er den norske naiviteten. Palestinerne som alle andre muslimer har hørt om honningkrukka Norge. De "flykter" hit, får ordnet opp i alle papirer og opprettet kontakt med NAV og voila - da er det bare å flytte tilbake til Gaza å leve som en kaks

Anonymkode: bfa81...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For meg virker det som palestinere som bor i Gaza har kunnet bestille norsk statsborgerskap på postordre.

Hadde det enda vært så vel. Så kunne man reddet flere liv før Israel massakrerer dem.

Enkelte av mine landsmenns manglende bekymring for at uskyldige barn nå drepes for fote gjør meg trist, sjokkert og aldri så lite kvalm. 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (36 minutter siden):

Hadde det enda vært så vel. Så kunne man reddet flere liv før Israel massakrerer dem.

Enkelte av mine landsmenns manglende bekymring for at uskyldige barn nå drepes for fote gjør meg trist, sjokkert og aldri så lite kvalm. 

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hamas har vel stor oppslutning i Gaza, om vi sier 50% da for å være snill, bør en ikke da forvente at en god andel av disse 130 støtter hamas og deres ideologi. Hva tenker du i så fall om hvordan det passer inn i et moderne vestlig land? God match for Norge i år 2023 ?

Anonymkode: cff22...4c3

Savannah skrev (1 time siden):

De passer bra inn i verden som alle andre. 

1q8ew4.jpg

Drømmeautomat skrev (58 minutter siden):

Enkelte av mine landsmenns manglende bekymring for at uskyldige barn nå drepes for fote gjør meg trist, sjokkert og aldri så lite kvalm. 

Problemet er at det er denne tankegangen, som er årsaken til alle disse sivile dødsfallene. De brukes for å lokke "dere" til å støtte dem. Det er bevisst. MÅLET (til Hamas...) er sivile døde gjerne barn, så DU støtter DEM, ellers taper de krigen. Uten sivile døde, ville de ikke fått nok støtte, og de ville tapt krigen, og de ønsker å vinne krigen.

Tror det er veldig få som er glad i sivile døde, men jeg tror en må tenke på lang sikt og ikke bare på kort sikt. Våpenhvile f.eks som mange ber om fordi de tror det vil redde liv, vil koste betydelig flere liv på sikt, for dere bare drar ut krigen over tid og en får aldri en vinner bare uendelig med krig. Kriger må vinnes, helst av den beste/minst onde part, også må livet gå videre. Uendelig med krig og uendelig med sårede barn, som visse folk uvitende promoterer  gjør meg trist, sjokkert og aldri så lite kvalm. 

Anonymkode: cff22...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 timer siden):

De er mennesker i nød.  Det er mange barn som lider.  De passer bra inn i verden som alle andre.  Hvor moderne Norge er ser jeg ingen grunn til å diskutere.  Norge er et land med mangfold og det er en styrke for å nærme seg den moderne verden.

Den mangelen på empati du viser overfor befolkningen på Gaza hører ikke hjemme i moderne samfunn.

Har du oversikt over alle land i verden der mennesker er i nød. Det går bare ikke at hele verden skal forflytte seg til vest-Europa og usa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Uendelig med krig og uendelig med sårede barn, som visse folk uvitende promoterer  gjør meg trist, sjokkert og aldri så lite kvalm. 

Ja, det skal du få meg til å tro.

Å være mot massakrering av sivile har lite med virtue signaling å gjøre. Hvilken krig? Hamas utførte en grusom massakre mot Israel 7. oktober. Hamas er forferdelig. Men dette er ingen reel krig. Israel er fullstendig militært overlegen, og det de nå gjør er å knuse et helt folk.

Ca. 2 millioner holdes innesperret på et lite område mens Israel teppebomber bit for bit, med helt minimale forsøk på å unngå sivile tap. Hvis man ser på hva Israel gjøre og ikke hva de sier ser man at dette mer ligner et folkemord enn en krig. Men det er nytteløst å forklare dette for folk som ikke vil se, og som lever så trygge, beskytta og ignorante liv i Norge at de velger å bekymre seg over at 190 av de menneskene som endelig har unnsluppet dette helvetet skal få komme til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osten skrev (Akkurat nå):

Har du oversikt over alle land i verden der mennesker er i nød. Det går bare ikke at hele verden skal forflytte seg til vest-Europa og usa. 

Det er snakk om norske borgere som ble hentet fra en krigssone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 minutt siden):

Noen som tenker på krig og ufred i Sudan f.eks, hvorfor bare ha medlidenhet med Hamas

Nettopp.

Uskyldige barn drepes daglig, slik at det vært i uminnelige tider. Av en eller annen grunn blir man så kvalm nå. 

Virtue Signalling | Know Your Meme

Anonymkode: a0e63...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 minutt siden):

Det er snakk om norske borgere som ble hentet fra en krigssone.

Norske borgere som aldri har vært i Norge, ikke kan norsk og har null tilknytning til Norge. 

Anonymkode: a0e63...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (3 timer siden):

Det spiller ingen rolle hvor de har bodd.  De er norske borgere og blir reddet fra grusomheter.  Jeg vet ikke om jeg skal si at du er naiv, men i hvert fall menneskefiendtlig.

Nei, menneskefiendtlig for at ikke hele Gaza skal flytte til Europa.. 

 

Savannah skrev (2 minutter siden):

Det er snakk om norske borgere som ble hentet fra en krigssone.

Nei, det er ikke riktig. Det er ikke snakk om norske borgere, kanskje halvparten. Og hva er norske borgere? Vil du flytte hele  Gaza til Norge, får du en stor jobb. Men det forundrer meg ikke om du greier det.

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Osten skrev (3 minutter siden):

Noen som tenker på krig og ufred i Sudan f.eks, hvorfor bare ha medlidenhet med Hamas

Jeg er sikker på at du ligger våken om natta pga. det som foregår i Sudan, men whataboutism-argumenter blir litt billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (Akkurat nå):

Jeg er sikker på at du ligger våken om natta pga. det som foregår i Sudan, men whataboutism-argumenter blir litt billige.

Hvorfor ligger ikke du våken om natta?

Anonymkode: a0e63...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (Akkurat nå):

Jeg er sikker på at du ligger våken om natta pga. det som foregår i Sudan, men whataboutism-argumenter blir litt billige.

Åja, og du ligger nok våken om natta pga det som skjer i alle krigssoner i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...