Gå til innhold

Redsel for følelser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømmeautomat
kupton skrev (1 minutt siden):

I 2023 vil jeg anta at de fleste behandlere behersker denne formen for terapi.

Men behandlere har jo gjerne en retning de har spesialisert seg i og også foretrekker å jobbe innenfor. Grovt sett psykodynamisk vs. kognitiv, men også innenfor disse fins det spesialiseringer. F.eks. later ISTDP og EMDR til å være populært i Norge, mens jeg ikke har inntrykk av at så mange andre behandlere i Europa har interesse for det.

Er det ikke en stor fordel for pasienten om behandleren virkelig kan og ønsker å jobbe med det pasienten etterspør? Mitt inntrykk av det offentlige helsevesenet i Norge er at er nokså vanskelig for pasienten å finne ut av de ulike retningene, og at det kan være tilfeldig hva de henvises til, om de ikke selv setter seg aktivt inn i det. Jeg syns det er rart at det ikke opplyses klarere om det.

Annonse

Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Men behandlere har jo gjerne en retning de har spesialisert seg i og også foretrekker å jobbe innenfor. Grovt sett psykodynamisk vs. kognitiv, men også innenfor disse fins det spesialiseringer. F.eks. later ISTDP og EMDR til å være populært i Norge, mens jeg ikke har inntrykk av at så mange andre behandlere i Europa har interesse for det.

Er det ikke en stor fordel for pasienten om behandleren virkelig kan og ønsker å jobbe med det pasienten etterspør? Mitt inntrykk av det offentlige helsevesenet i Norge er at er nokså vanskelig for pasienten å finne ut av de ulike retningene, og at det kan være tilfeldig hva de henvises til, om de ikke selv setter seg aktivt inn i det. Jeg syns det er rart at det ikke opplyses klarere om det.

Kjenner på det siste der. Skulle gjerne visst litt om metoden som brukes og hvorfor.

Anonymkode: 9d1fc...a94

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...