Gå til innhold

Noen som har tatt ECT poliklinisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ref innlegget mitt litt lengre ned på siden og svar fra Kupton om hvordan det er der han jobber. Hvordan var det for deg? Fikk du følge av personell fra start til slutt? Eller var det familie som måtte følge opp?

Anonymkode: 9de3f...d93

Jeg fikk taxi til sykehuset.  Snakket litt med legen. Fikk seng på ect-enheten. Fikk behandling,  og ble sendt hjem med en gang jeg våknet (i taxi). Det var ingen annen form for oppfølging. 

motiva2 skrev (16 minutter siden):

Jeg fikk taxi til sykehuset.  Snakket litt med legen. Fikk seng på ect-enheten. Fikk behandling,  og ble sendt hjem med en gang jeg våknet (i taxi). Det var ingen annen form for oppfølging. 

Takk for svar. Hva var hyppigheten på behandlingene?

motiva2 skrev (6 minutter siden):

Først 3 ganger i uka i 2-3 uker, så 2 ganger i uka. Litt usikker på hvor lenge, men trappet gradvis nedover.

Jobbet du de dagene du ikke fikk behandling? Har virkningen holdt seg?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobbet du de dagene du ikke fikk behandling? Har virkningen holdt seg?

Nei, jeg jobbet ikke. Det hadde jeg ikke klart, med gullfiskhukommelse og ganske så sliten etter behandlingene. Men det fikk meg opp fra den dype depresjonen,  så jeg synes det var verdt det.

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Så bra! Har virkningen holdt seg? Hvor lenge siden er det at du fikk behandlingene? I mitt tilfelle er det snakk om vedlikeholdsbehandling. Jeg fikk 16 behandlinger i vår.

Det er 4 år siden. Det hjalp på den aktuelle depresjonen, men virker dessverre ikke evig...

Har bipolar lidelse.

• 2 uker senere...

Annonse

Janvl skrev (3 minutter siden):

Hvordan er det med hukommelsen, er det korttidshukommelse som blir borte? Har dere som har hatt hukommelsesproblemer blitt 100% OK etter noen tid?

Jeg tok ECT for 6 mnd siden. Husker fortsatt lite fra de to siste årene og strever med konsentrasjon og fokus.

Takk for svar! Det er jo noe av kostnaden ved behandlingen. Jeg er usikker på om jeg gå gjennom en slik behandling. Det betyr vel at man ikke kan jobbe i den perioden. Hvordan er det med andre andre praktiske daglige gjøremål, kan man feks kjøre bil?

Janvl skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Det er jo noe av kostnaden ved behandlingen. Jeg er usikker på om jeg gå gjennom en slik behandling. Det betyr vel at man ikke kan jobbe i den perioden. Hvordan er det med andre andre praktiske daglige gjøremål, kan man feks kjøre bil?

Tapt arbeidsinntekt, ja. Om du ikke er sykemeldt da. Jeg gikk på AAP. 

Janvl skrev (3 timer siden):

Ja, man kan kjøre bil, men ikke samme dag som behandling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...