Gå til innhold

Kan politiet overvåke folks mobiltelefoner uten at man vet det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Så du driver faktisk med noe ulovlig altså?

Jeg tror trådstarter mente at vedkommende var reelt redd. Jeg tror ikke forståelsen var slik du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke forståelsen var slik du skriver. 

Jeg responderer på det som faktisk blir skrevet, men det er selvfølgelig mulig at avsender mente noe annet. Uansett bør h*n ta slike tanker opp med sin(e) behandler(e) og ikke med tilfeldige folk på internett.

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Jeg responderer på det som faktisk blir skrevet, men det er selvfølgelig mulig at avsender mente noe annet. Uansett bør h*n ta slike tanker opp med sin(e) behandler(e) og ikke med tilfeldige folk på internett.

Nei, en bør i alle fall ikke ta slike ting opp på internett/forum når det finnes sånne som deg som svarer. 

ISW hadde forøvrig rett. 

Anonymkode: 35982...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (18 timer siden):

Langt ifra, du står til strykkarakter. Hadde du vært ordentlig paranoid hadde du visst svaret i utgangpunktet, og så hadde du begynt å lete etter grunner til at det ikke kan være riktig likevel.

Det kommer an på om man har paranoia, paranoid psykose eller paranoid personlighetesforstyrrelse eller paranoid schizofreni.

Eller siste valg: man går online for å få sine frykt heiet på og bekreftet. Og få en ‘det er synd på deg’ på kjøpet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (1 time siden):

Eller siste valg: man går online for å få sine frykt heiet på og bekreftet. Og få en ‘det er synd på deg’ på kjøpet.

Er det kanskje den taktikken du selv bruker når du framlegger dine utfordringer og problemstillinger? At folk skal synes synd på deg når du skriver om noe sårbart? Det gjelder ikke hos meg i alle fall, men leit om du har det sånn. 

Anonymkode: 35982...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det kanskje den taktikken du selv bruker når du framlegger dine utfordringer og problemstillinger? At folk skal synes synd på deg når du skriver om noe sårbart? Det gjelder ikke hos meg i alle fall, men leit om du har det sånn. 

Anonymkode: 35982...962

Nei, jeg selv er ganske fri for bullshit. Jeg har heller ikke noe sårbart - enten er mine påstander fakta eller fiksjon. Erfaring eller tillært. Sårbart er funnet opp av de krenkbare for å beskytte sg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 

Jeg synes dere er litt spydige med meg og holder narr av meg. Det var en reell frykt jeg hadde, samtidig var jeg ikke helt overbevist. Hva er problemet med det? Jeg går på AP, og uten det hadde det nok vært verre med meg. Hva har jeg gjort her som gjør at dere skal være så slemme? 

Anonymkode: 35982...962

Er enig i at du ble møtt på en kjip og spydig måte. Synes ikke noe om at folk skal fyre opp under paranoia. 

Det skal ekstremt mye til for at politiet skal få lov til å avlytte deg, spore deg etc. Det er ikke noe som blir gjort for moro skyld. Så med mindre du planlegger terrorangrep eller er en seriemorder eller serieovergriper, så trenger du ikke bekymre deg for dette. 

Anonymkode: a5113...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (27 minutter siden):

Sårbart er funnet opp av de krenkbare for å beskytte sg selv. 

Skal vi være veldig strenge på det (og det skal vi såklart!) så var det ikke slik i den opprinnelige betydningen av ordet. Men i likhet med mange andre relaterte begreper har ordet blitt tatt som gissel av krenkehysterikere og andre særinteresseaktører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (17 minutter siden):

Skal vi være veldig strenge på det (og det skal vi såklart!) så var det ikke slik i den opprinnelige betydningen av ordet. Men i likhet med mange andre relaterte begreper har ordet blitt tatt som gissel av krenkehysterikere og andre særinteresseaktører.

Altså, jeg er veldig for å stille opp for mennesker. Men noen ganger så lurer jeg på om mennesker i det hele tatt ønsker å stille opp for seg selv.

Ja, sårbarhetens opprinnelse var jo ‘å være utsatt for stress’ og ble brukt i ulike sammenheng, ikke bare i mellommenneskelige relasjoner. (Stress ikke ensbetydende med vår definisjon av stress). Lurer noen ganger på om de som bærer sårbarhetsfanen vet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (7 minutter siden):

Lurer noen ganger på om de som bærer sårbarhetsfanen vet dette.

Min erfaring hittil er at ca. 50% av dem vet det. I tillegg varierer det veldig ut fra hvilke sosiale miljøer de er en del av.

Det som bekymrer meg mest er hvordan både små og store kriminelle utnytter denne kunnskapsløsheten gjennom bruk av mate crime - teknikker, og et helsevesen som virker ute av stand til å ta inn over seg realitetene: https://en.wikipedia.org/wiki/Mate_crime

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Det skal ekstremt mye til for at politiet skal få lov til å avlytte deg, spore deg etc. Det er ikke noe som blir gjort for moro skyld. Så med mindre du planlegger terrorangrep eller er en seriemorder eller serieovergriper, så trenger du ikke bekymre deg for dette. 

Anonymkode: a5113...e76

Hvorfor får dette lov til å stå, mens når jeg skrev om liknende igår så har det blitt slettet? Og det er ikke en gang lagd notat her om at innlegg er slettet. 

#admin

Anonymkode: 79bee...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor får dette lov til å stå, mens når jeg skrev om liknende igår så har det blitt slettet? Og det er ikke en gang lagd notat her om at innlegg er slettet.

Sikker på at det var i denne tråden og ikke i en av de andre om samme tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet kan overvåke i hemmelighet, men er ganske strenge regler om det. Det må foreligge en ganske sterk mistanke til alvorlig kriminalitet. Jeg hadde ledd godt hvis politiet hadde overvåket meg for de hadde ikke funnet mye her 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (21 timer siden):

Jeg tror trådstarter mente at vedkommende var reelt redd. Jeg tror ikke forståelsen var slik du skriver. 

Jeg er helt sikker på at ts var reelt redd. Jeg synes hun fikk noen stygge svar som hun burde vært spart for (ikke av deg altså) :) 

Anonymkode: 5152d...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke problemet jeg da.

De må gjerne overvåke min telefon. Kan tenkes de får en god latter. Så fremst man har rent mel i posen er da overvåking helt greit.

Faktisk blitt overvåket. Da pga naboen drev med narkotikasalg. De kom å sa de overvåker trafikken inn og ut før de satt i gang da. 

Anonymkode: 49033...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (59 minutter siden):

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Jeg kan ikke se du har ryddet nok. Hva med beskyldninger om at jeg juger og at mine opplevelser står til stryk-karakter? Hva med beskyldninger om å påberope seg sårbarhet? At jeg bærer sårbarhetsfanen og egentlig ikke kan kalle noen sårbare? At jeg er en krenkehysteriker? Jeg kan bare se at  du har ryddet for beskyldninger om å ønske å være sykest mulig. 

Men tråden er gammelt nytt nå uansett, og alle har lest, også det du har ryddet. Men det er egentlig ikke noe å bry seg om. Jeg skriver som anonym og ingen vet hvilket nick jeg har. Livet har gått videre. 

Men jeg blir litt skremt av at noen i tråden her tror at folk tuller om å være redd for slike ting som tråden handler om. Det å bli møtt sånn gjør at jeg blir litt redd for å skrive nye ting. Er redd noen skal kaste seg over meg som glupske ulver igjen ved den minste ting jeg skriver om mine problemer, og forsøke å sette meg på plass ved å diskreditere (eller hva det heter) meg og mine opplevelser. Det er jo synd ( for meg). 

 

 

Anonymkode: 35982...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...