Gå til innhold

Hvordan virker Sobril på deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er egentlig verste utysken jeg har prøvd for angst. Men medikamenter virker ulikt på de fleste. Fikk den egentlig litt for lenge også vil jeg påstå.

Da angsten ble verre måtte man bare øke dose og så ble jo grunnen til angsten ikke berørt. 

Da jeg etter 1 1/2 år skulle kutte ned, så var det noe av det mest ille jeg har opplevd. Visste hvorfor da, og det hjalp veldig. Leste meg opp og satt meg ned.

Nå med AD i liten dose samt behandling for selve angsten ved siden av, så er forskjellen som natt og dag. Kommer nok ikke til å bruke Sobril eller liknende for angst som varer flere ganger.

Men om det hjelper deg og din lege anbefaler det, så for all del.

Jeg er egentlig redd piller. Men jeg er glad jeg har Sobril når angst og tvang er for påtrengende. Men jeg skal være bra utmattet av angst før jeg tar en. Og jeg bare sier det : takk for den pausen jeg får noen timer da! 

Men jeg har mer angst rett etter at jeg har tatt en, for det føles som en kapitulering jeg ikke liker. Helt til den virker da! 

Tar ca 20 i året sånn vanligvis, og i år kun 5. 

Hadde jeg vært så ille året rundt som før jul måtte jeg nok brukt antidepressive hele tiden. Må man så må man. Sånn er det jo. 

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg er egentlig redd piller. Men jeg er glad jeg har Sobril når angst og tvang er for påtrengende. Men jeg skal være bra utmattet av angst før jeg tar en. Og jeg bare sier det : takk for den pausen jeg får noen timer da! 

Men jeg har mer angst rett etter at jeg har tatt en, for det føles som en kapitulering jeg ikke liker. Helt til den virker da! 

Hadde jeg vært så ille året rundt som før jul måtte jeg nok brukt antidepressive hele tiden. Må man så må man. Sånn er det jo. 

Medsiner er jo til får å brukes, selv benzo er jo riktig i visse tilfeller

Anonymkode: 6bd1f...ceb

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Medsiner er jo til får å brukes, selv benzo er jo riktig i visse tilfeller

Anonymkode: 6bd1f...ceb

Ja. Jeg vet det. Men jeg er redd dem likevel. Men som sagt så hadde jeg vært fornuftig nok til å gå på antidepressiva hvis jeg slet så hardt som jeg gjør fra slutten av november  fram til over jul hvert år.  Det hadde jeg jo. 

Endret av Kashmir

Annonse

Everybody skrev (12 minutter siden):

Er ikke Sobril en veldig svak benzo? Det er vel derfor den gis først. Den hadde minimal effekt på meg.

Den er ekstrem vanedannende, både psykisk og fysisk. Så det er vel der jeg synes den ikke er helt uproblematisk. Dessuten kan man få økt angst av den som igjen kan gjøre at man fort må øke dose. 

Så er man i gang da. Men brukt på en vettugt måte så ser jeg ikke problemet med det. Altså å ta det i korte perioder for det den er ment for. 

Den tar toppen av angsten, og demper begynnende mani, men skal litt mer til en minste dose.

Bruker den kun når jeg må, for at den skal virke når hode vil opp.

Den er som alle andre medisiner, kommet ann på dose. Noen tolererer mer enn andre andre tåler mindre.

Anonymkode: 54ba6...590

Vendi skrev (1 time siden):

Sobril funker ikke så godt på meg som Vival gjør. Jeg får derfor Vival som jeg kan ta ved behov. 

Samme her. Men lenge siden jeg har brukt noe Vival nå.  Som @Kashmir , så er jeg også litt redd for tabletter, spesielt for vanedannende. Og for nye tabletter som jeg må begynne med.

Annonse

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Samme her. Men lenge siden jeg har brukt noe Vival nå.  Som @Kashmir , så er jeg også litt redd for tabletter, spesielt for vanedannende. Og for nye tabletter som jeg må begynne med.

Jeg er også litt redd for tabletter. 

Vendi skrev (15 minutter siden):

Jeg er også litt redd for tabletter. 

Tror det kan være en fordel, så lenge en tar de en skal ta. Kanskje litt vanskeligere å misbruke. Min forrige fastlege var veldig opptatt av at jeg skulle få nok søvn. Så han ga streng beskjed om å ta mer imovane i perioder. Nå var jeg første pasienten han hadde hatt som han måtte be om å ta mer sovemedisin, men jeg vegrer meg faktisk for å ta de. Er livredd for å bli avhengig, samtidig som at jeg helst vil greie meg selv. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke jeg kjenner så mye forskjell, men jeg tar lav dose og bare tablett per dag..

Anonymkode: 7cab5...be7

At du ikke kjenner noe lengre når du tar den daglig er ikke så rart. Man blir jo avhengig og tar du det daglig må du bare øke og øke dosen for å i det hele tatt merke noe. 

Anonymkode: 26c65...fd3

Kashmir skrev (13 timer siden):

Jeg synes det høres ut som at du bruker den klokt - og nettopp derfor har god virkning av den. Det er slik jeg bruker Apodorm, riktignok for å få sove, og opplever god effekt av den også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...