Gå til innhold

Å se ansikt forandre seg

Anbefalte innlegg

Det er mange år siden jeg opplevde dette første gangen og det er lenge siden jeg opplevde det sist, men har aldri fortalt helsepersonell om det. Men i dag opplevde jeg det igjen. Jeg er innlagt og når jeg snakket med kontaktpersonen min så ble ansiktet hans skurrete og litt annerledes enn det han ser ut til vanlig. Var usikker på om jeg kjente han igjen. Er det en slags hallusinasjon eller hva er det som skjer egentlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476747-%C3%A5-se-ansikt-forandre-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har opplevd det ja. Men legger ikke annet i det enn at jeg var utslitt.

Anonymkode: f215b...25a

Åh, nå ble jeg lettet. Har blitt litt redd for psykose i det siste, spesielt siden jeg sover dårlig og står på lav dose antipsykotika.

lavender skrev (1 minutt siden):

Åh, nå ble jeg lettet. Har blitt litt redd for psykose i det siste, spesielt siden jeg sover dårlig og står på lav dose antipsykotika.

Jeg ser en del rare ting og illusjoner når jeg har sovet lite og spist lite, men det har aldri blitt til psykose. Hvis du er innlagt nå har du vel alle forutsetninger for å stanse dette før det blir til psykose 😊

Anonymkode: 4fab5...497

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser en del rare ting og illusjoner når jeg har sovet lite og spist lite, men det har aldri blitt til psykose. Hvis du er innlagt nå har du vel alle forutsetninger for å stanse dette før det blir til psykose 😊

Anonymkode: 4fab5...497

Ja, håper det. Er bare brukerstyrt innleggelse så skrives ut på fredag da og de vil ikke gjøre endringer på medisiner men det kan jo hende at det vil hjelpe likevel.

lavender skrev (15 timer siden):

Det er mange år siden jeg opplevde dette første gangen og det er lenge siden jeg opplevde det sist, men har aldri fortalt helsepersonell om det. Men i dag opplevde jeg det igjen. Jeg er innlagt og når jeg snakket med kontaktpersonen min så ble ansiktet hans skurrete og litt annerledes enn det han ser ut til vanlig. Var usikker på om jeg kjente han igjen. Er det en slags hallusinasjon eller hva er det som skjer egentlig?

Har opplevd det samme

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei. Så bra at du kom deg inn på den innleggelsen. Kjenner du deg bedre til tross for å være sliten? 

Spør angående det med ansiktene kanskje. 

Anonymkode: d1e93...bd2

Ja, veldig bra. Jeg kjenner meg litt bedre ja.

Jeg tok det opp med kontaktpersonen min nå og skal snakke med legen om det i morgen. 

lavender skrev (16 timer siden):

Det der har jeg opplevd mange mange  ganger, fra jeg var liten til stor. Er nå 42 og det er kanskje noen år siden sist. Er ikke schizophren eller psykotisk. Kan hende det var mangel på søvn, stress et eller annet. Hvis jeg f.eks stirrer lenge på en person nå så kan plutselig person bli til et deformert skikkelse. Eller det kan komme uten at jeg stirrer(men da skjeldent )

Anonymkode: 0f7fc...7ac

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det der har jeg opplevd mange mange  ganger, fra jeg var liten til stor. Er nå 42 og det er kanskje noen år siden sist. Er ikke schizophren eller psykotisk. Kan hende det var mangel på søvn, stress et eller annet. Hvis jeg f.eks stirrer lenge på en person nå så kan plutselig person bli til et deformert skikkelse. Eller det kan komme uten at jeg stirrer(men da skjeldent )

Anonymkode: 0f7fc...7ac

Oki. Det var det kontaktpersonen min mente også, at det ikke var så uvanlig å oppleve og at det ikke nødvendigvis trengte å være psykdom. Så jeg holder en knapp på at det skjer fordi jeg er sliten.

lavender skrev (16 timer siden):

Jeg kjenner ikke diagnosene dine, men vær litt obs på om dette kan knyttes til den/disse. Når du har opplevd lignende før ville jeg vært litt observant på det (det trenger ikke bety noe mer enn at du kan være sliten, men følg litt med). 

lavender skrev (10 minutter siden):

Oki. Det var det kontaktpersonen min mente også, at det ikke var så uvanlig å oppleve og at det ikke nødvendigvis trengte å være psykdom. Så jeg holder en knapp på at det skjer fordi jeg er sliten.

Sorry, så ikke siste svar før jeg postet. Stol på pleieren din, han kjenner deg best :- )

XbellaX skrev (30 minutter siden):

Sorry, så ikke siste svar før jeg postet. Stol på pleieren din, han kjenner deg best :- )

Det går helt fint. Jeg har diagnose som kunne ha blitt knyttet til det, så det er jo som du sier greit å følge med på 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...