Gå til innhold

Noen som har blitt dårligere med medisin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen som har blitt dårligere med medisin? Jeg mistenker at all medisin jeg står på gjør at jeg blir depressiv.

Anonymkode: a9b9d...c90

Lurer også! 

hva har du og hva tar du da?

Anonymkode: 28e47...1e3

Annonse

Gjest Krøll47

Tror Lamictal begynte å virke antidepresssivt for meg etter 2 måneder. Men tror den virket negativt på hukommelse og depresjon? Ikke godt å si når depresjon i seg selv også gjør en surrete. SSRI jeg nylig begynte med i tillegg rakk nok ikke virke ennå. En liten uke siden jeg sluttet på begge deler. Kjennes ut som jeg er fyllesyk, forvirret, redd, og sint. Men igjen vet man ikke hva som er hva. 

Krøll47 skrev (2 minutter siden):

Tror Lamictal begynte å virke antidepresssivt for meg etter 2 måneder. Men tror den virket negativt på hukommelse og depresjon? Ikke godt å si når depresjon i seg selv også gjør en surrete. SSRI jeg nylig begynte med i tillegg rakk nok ikke virke ennå. En liten uke siden jeg sluttet på begge deler. Kjennes ut som jeg er fyllesyk, forvirret, redd, og sint. Men igjen vet man ikke hva som er hva. 

Det er jo det verste med medisiner. Hva er hva av opprinnelig lidelse, bivirkninger, reaksjon på avslutning osv.

Men når man føler seg slik kan man vel uansett ikke si at medisinen har noe funksjon?

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men når man føler seg slik kan man vel uansett ikke si at medisinen har noe funksjon?

Hvorfor er bedringkriteriene alltid definert ut fra følelser og subjektive opplevelser, istedenfor det faktiske og kvantitativt målbare funksjonsnivået? Hører gjerne hva @kupton har å si om den saken.

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er bedringkriteriene alltid definert ut fra følelser og subjektive opplevelser, istedenfor det faktiske og kvantitativt målbare funksjonsnivået? Hører gjerne hva @kupton har å si om den saken.

Skjønner poenget ditt.

Men for min del, hvis jeg føler meg helt forferdelig og har masse plager på en medisin, så er jo heller ikke funksjonsnivået mitt normalt eller bedre.

psykedeliker skrev (2 timer siden):

Ja. Hukommelsestap, nedsatt motstandskraft og vektøkning av Zyprexa.

Ikke rart noen mener at antipsykotika brukes som straff for å ha tenkt "ulovlige" tanker.

Dette gjør de i Russland nå. Tvangsinnlegger folk med «feil» meninger på psykiatrisk avdeling. 

Sokk skrev (3 minutter siden):

Tvangsinnlegger folk med «feil» meninger på psykiatrisk avdeling.

Det er mye rart som foregår i Norge også. Men her er det kriminelle aktører (i ordets rette betydning) som driver påvirkning i det skjulte gjennom gaslighting og mate crime - teknikker, uten at helsevesenet skjønner hva som foregår. Politiet verken kan eller vil foreta seg noe fordi det teknisk sett ikke kan bevises noen lovbrudd.

Annonse

Gjest Krøll47

Synd hvis tråden sporer av. Spørsmålet er så interessant. 

TS. Hva er det som gjør at du tenker at medisiner gjør deg verre? Hvor lenge har du tatt dem? Hvordan var du over tid før medisiner? 

Selv har jeg ikke tatt medisiner lenge og har sluttet på dem hovedsaklig fordi jeg er en impulsiv dust og fordi jeg mangler oppfølging. Men spørsmålet er jo interessant. Hvordan vet vi om medisinene fører mest godt eller mest ulemper med seg, for uten bivirkninger blir det nok ikke. Vet ikke om jeg klarer observere meg selv objektivt, men rent tidsmessig så bør jeg snart ha bedring, med eller uten medisiner. Så får vi se. 

Krøll47 skrev (4 minutter siden):

Synd hvis tråden sporer av. Spørsmålet er så interessant. 

TS. Hva er det som gjør at du tenker at medisiner gjør deg verre? Hvor lenge har du tatt dem? Hvordan var du over tid før medisiner? 

Selv har jeg ikke tatt medisiner lenge og har sluttet på dem hovedsaklig fordi jeg er en impulsiv dust og fordi jeg mangler oppfølging. Men spørsmålet er jo interessant. Hvordan vet vi om medisinene fører mest godt eller mest ulemper med seg, for uten bivirkninger blir det nok ikke. Vet ikke om jeg klarer observere meg selv objektivt, men rent tidsmessig så bør jeg snart ha bedring, med eller uten medisiner. Så får vi se. 

Enig!!

Krøll47 skrev (6 minutter siden):

Vet ikke om jeg klarer observere meg selv objektivt

Det er jo noe en behandler bør kunne hjelpe med. Jeg måler det ut fra hvordan jeg presterer på jobben, og hvor mye jeg får gjort i hobbysammenheng.

Gjest Krøll47

Jeg har gitt min fyken, så her blir det subjektiv objektivitet. Mistenker at vedkommende hadde russiske tankestrømmer. 

Men uansett. Skal prøve ikke spore av. De tingene du nevner er gode parametere! Her foregår null yrkesrettet aktivitet for tiden og ingen hobby å måle på heller. Kun dol og vegetering. 

Endret av Krøll47

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...