AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 Del Skrevet 13. desember 2023 Har tenkt at dårlige/onde mennesker er noen som ikke har empati, noen som handler ut fra å oppnå ting for seg selv, en som i det hele tatt er interessert i å sørge for velvære og fordeler for seg selv på bekostning av andre. Nå skjønner jeg at jeg er akkurat den personen som snakkes om, bare at det ikke handler om vinning men dårlige personlige egenskaper. - Jeg blir grenseløst sint om jeg føler meg urettferdig behandlet. Kan ikke kontrollere følelsene. For det meste skrur jeg da helt av, men når jeg blir trigget så skjer det. - Jeg kutter ut mennesker om jeg vil være alene. Akkurat nå har jeg avsluttet et toårig forhold fordi jeg ikke vil at noen skal ringe meg ila dagen. Får ikke gjort noe med familie, men ellers vil jeg ikke merke utenfra at jeg eksisterer. Kunne ikke ta hensyn til følelser der. - Jeg er et dårlig forbilde. Bedriver ting som vi forteller våre barn og unge at de for all del må unngå. Sier det ikke høyt, men nettopp noen av disse tingene er mine mestringsstrategier. Jeg ønsker ikke å oppnå noe for meg selv eller vinne noe annet enn å være i fred, men mangler medfølelse for at det jeg gjør påvirker andre. Det kjennes klaustrofobisk at ting jeg gjør påvirker andre. Også hender det at jeg våkner til og plutselig er alene da. Da blir det å skrive her og "fiske etter sympati" som noen så fint sa det. For å ikke gå i den fella der igjen, så vil jeg vinkle spørsmål til dere slik: HVILKE USPISELIGE SIDER AV DEG KOMMER FREM I DÅRLIGE PERIODER? Anonymkode: dfbb6...7f1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476761-et-d%C3%A5rlig-menneske-%C3%A5-v%C3%A6re-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 13. desember 2023 Del Skrevet 13. desember 2023 Det KAN ha skjedd noen ganger at jeg har kjeftet på folk uten at de egentlig hadde gjort noe galt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476761-et-d%C3%A5rlig-menneske-%C3%A5-v%C3%A6re-det/#findComment-4228720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 13. desember 2023 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har tenkt at dårlige/onde mennesker er noen som ikke har empati, noen som handler ut fra å oppnå ting for seg selv, en som i det hele tatt er interessert i å sørge for velvære og fordeler for seg selv på bekostning av andre. Nå skjønner jeg at jeg er akkurat den personen som snakkes om, bare at det ikke handler om vinning men dårlige personlige egenskaper. - Jeg blir grenseløst sint om jeg føler meg urettferdig behandlet. Kan ikke kontrollere følelsene. For det meste skrur jeg da helt av, men når jeg blir trigget så skjer det. - Jeg kutter ut mennesker om jeg vil være alene. Akkurat nå har jeg avsluttet et toårig forhold fordi jeg ikke vil at noen skal ringe meg ila dagen. Får ikke gjort noe med familie, men ellers vil jeg ikke merke utenfra at jeg eksisterer. Kunne ikke ta hensyn til følelser der. - Jeg er et dårlig forbilde. Bedriver ting som vi forteller våre barn og unge at de for all del må unngå. Sier det ikke høyt, men nettopp noen av disse tingene er mine mestringsstrategier. Jeg ønsker ikke å oppnå noe for meg selv eller vinne noe annet enn å være i fred, men mangler medfølelse for at det jeg gjør påvirker andre. Det kjennes klaustrofobisk at ting jeg gjør påvirker andre. Også hender det at jeg våkner til og plutselig er alene da. Da blir det å skrive her og "fiske etter sympati" som noen så fint sa det. For å ikke gå i den fella der igjen, så vil jeg vinkle spørsmål til dere slik: HVILKE USPISELIGE SIDER AV DEG KOMMER FREM I DÅRLIGE PERIODER? Anonymkode: dfbb6...7f1 Det var jeg som skrev om det å ‘fiske etter sympati’ mener jeg å huske. Det du skriver er et veldig vondt sted å være tipper jeg. Har du noen å snakke med? Eller gjør du noe for å ha det bedre? Vi mennesker er ikke uovervinnelige eller perfekte. Når man innser det, så kan man også slappe av med sine dårlige sider også. Man blir påvirket av ulike ting, både positivt og negativt. Det er ikke alltid noe galt med oss, man har lært seg et levesett. Selvfølgelig prøver vi å være den beste versjonen av oss selv, men ikke alltid det lykkes. For å svare deg på det du spør om: I dårlige perioder er jeg for utålmodig med selvdestruktive mennesker. Ikke alle som tåler å bli snakket hardt til, men da bryr jeg meg ikke så mye om det. Ps. Om man skulle drive med justis etter hva slags dårlige vaner vi har, hadde vi alle vært i glattcella. Ikke vær så hard mot deg selv, vi andre på DOL gjør den jobben for hverandre😉 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476761-et-d%C3%A5rlig-menneske-%C3%A5-v%C3%A6re-det/#findComment-4228724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.