Gå til innhold

Er det straffbart å kaste medisiner ute?

Anbefalte innlegg

Jeg var i rage og kastet fra meg noen blisterpakninger med diverse medisiner utendørs. Jeg skal se etter dem i morgen og få dem fjernet. Er dette straffbart? Tror ikke dyr eller barn kommer borti dem der de er. Og de er i forpakning, men er redd for å bli tatt når jeg skal hente og fjerne dem. 

Anonymkode: a3d62...7b6

Fortsetter under...

Tror ikke det er straffbart i utgangspunktet, men det er likevel ikke noe du bør gjøre. Det var en nyhetssak om det nylig der det ble påpekt at stoffer fra medisiner kan havne i naturen og bidra til f.eks. antibiotikaresistens. Lever dem inn på apoteket isteden.

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du må virkelig fjerne det i morgen. Tenk om et barn får tak i det..

Anonymkode: b336a...303

Disse barna hele tiden. Et barn som er så lite i stand til å tenke går mest sannsnylig ikke alene. Og de fleste barn lærer ganske tidlig at man ikke spiser av ting som ligger ute og på bakken. Sier du det samme til de som kaster snus på bakken?
Hunder kan faktisk dø.

Nå er det også mye jeg synes er rart ikke er straffbart. 

UtakknemligDiva skrev (10 minutter siden):

Disse barna hele tiden. Et barn som er så lite i stand til å tenke går mest sannsnylig ikke alene. Og de fleste barn lærer ganske tidlig at man ikke spiser av ting som ligger ute og på bakken. Sier du det samme til de som kaster snus på bakken?
Hunder kan faktisk dø.

Nå er det også mye jeg synes er rart ikke er straffbart. 

Hunder også ja... det er bare helt krise å gjøre noe slikt. Selv om jeg gjorde de i sinne og ute av kontroll er jeg rimelig sikker på ar jeg aldri vil finne på noe slikt igjen. Maken til noia jeg har nå for skade på dyr, barn eller annet, og fint blandet inn med fantasier om fengselsstraff og rulleblad. Verst av alt skyld om noe skulle skje. Jeg får kjøre avgårde i morgen og lete der de sist lå. Det er godt mulig at (helst) voksenpersoner har plukket dem opp og fjernet dem. Må må vite det.

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hunder også ja... det er bare helt krise å gjøre noe slikt. Selv om jeg gjorde de i sinne og ute av kontroll er jeg rimelig sikker på ar jeg aldri vil finne på noe slikt igjen. Maken til noia jeg har nå for skade på dyr, barn eller annet, og fint blandet inn med fantasier om fengselsstraff og rulleblad. Verst av alt skyld om noe skulle skje. Jeg får kjøre avgårde i morgen og lete der de sist lå. Det er godt mulig at (helst) voksenpersoner har plukket dem opp og fjernet dem. Må må vite det.

Ja du burde virkelig fjerne de imorgen tidlig så ikke barn eller ungdommer tar de. 

Men du må jo være virkelig sint på helsevesenet høres det ut som. Jeg har ikke noe tips til hva man kan gjøre om man er sint på dem. Jeg antar at det er du som er sint pga at de har sendt bekymringsmelding til barnevernet. Og da sitter du jo på en måte fanget i helsevesenet også kanskje. Eller kanskje de i helsevesenet gjør det verre eller får deg til å virke dårligere. Jeg vet altså ikke om det blir bedre å avslutte hjelpen. 

Anonymkode: 1df83...c69

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, men jeg tenker på alt folk gjør til daglig. Snus slippes rett ned uten at det oftes en tanke til at noen kan dø av de. 
Søppel slippes som om «det er ikke mitt problem», men noe får i seg det også.

Så trøsten her er at du er ikke verdens verste person pga et raserianfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...