Everybody Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 Skjønner godt at man kan bli forbanna på helsepersonell. Mange er jævlig irriterende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476773-vil-dps-nekte-videre-behandling-ved-verbal-utagering/page/2/#findComment-4229044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Nei da. Vet ikke. Men sånn som du ville snakket til en som har gjort noe utilgivelig a la "jeg har en hyggelig normal høflig tone på overflaten siden jobben min krever at jeg forholder meg slik, men håper at aggresjonen i stemmen når deg og forteller deg at jeg vet hva du har gjort". Noe sånt. Også sa hun bare at noen skal komme tilbake til meg, men alt det der ligger inni der. Anonymkode: f37e0...1bb Dette tror jeg mye mulig er en feiltolkning du har fordi du nå forventer at de ser deg som den store stygge ulven. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476773-vil-dps-nekte-videre-behandling-ved-verbal-utagering/page/2/#findComment-4229045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei nei nei. Jeg sa/skrek til dem hva jeg synes om barenvernsmelding når det eneste jeg har igjen av mestring, noe jeg liksom virkelig har kontroll på, det er omsorgen for barna mine..bruker all energi jeg har på det - annenhver uke. Det verste jeg sa var at jeg ønsker dem alt vondt (som jeg ikke gjør nå tror jeg, men synes de får lære seg å være forsiktig med hva de gjør med folks liv). Smalt i noen dører, men den ene var et uhell. Sa mye mer også..Men det gikk mer på at jeg skulle melde dem til statsforvalter, blabla bla Anonymkode: f37e0...1bb DPS har jo meldeplikt til barnevernet. Du kan være uenig i deres vurdering om nødvendigheten av det, men de har plikt til å melde. Depresjon påvirker ofte omsorgsevne mer enn hva som oppfattes av den det gjelder. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476773-vil-dps-nekte-videre-behandling-ved-verbal-utagering/page/2/#findComment-4229055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 frosken skrev (4 timer siden): DPS har jo meldeplikt til barnevernet. Du kan være uenig i deres vurdering om nødvendigheten av det, men de har plikt til å melde. Depresjon påvirker ofte omsorgsevne mer enn hva som oppfattes av den det gjelder. Depresjonen kan ikke være så ille når det "må vurderes" om jeg får gå på et tilbud som jeg allerede hadde fått tilsagn til. Høres mer ut som om noen forsøker straffe meg og få meg til å kjenne meg dårlig, påføre mer skam enn det jeg allerede har fra før. Hadde de brydd seg så fryktelig mye om barna så hadde de vel bare sagt ja, du tok kontakt innen fristen og står fortsatt påmeldt... nei. Her skal det vurderes. Anonymkode: f37e0...1bb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476773-vil-dps-nekte-videre-behandling-ved-verbal-utagering/page/2/#findComment-4229149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Depresjonen kan ikke være så ille når det "må vurderes" om jeg får gå på et tilbud som jeg allerede hadde fått tilsagn til. Høres mer ut som om noen forsøker straffe meg og få meg til å kjenne meg dårlig, påføre mer skam enn det jeg allerede har fra før. Hadde de brydd seg så fryktelig mye om barna så hadde de vel bare sagt ja, du tok kontakt innen fristen og står fortsatt påmeldt... nei. Her skal det vurderes. Anonymkode: f37e0...1bb Enig i at det er synd at du ikke kunne få en enkel bekreftelse på at tilbudet fortsatt gjelder i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476773-vil-dps-nekte-videre-behandling-ved-verbal-utagering/page/2/#findComment-4229151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 15. desember 2023 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Da ringte en helt fremmed dame med høy passiv aggressiv stemme og sa at avdelingsleder skulle vurdere det, se på saken men hen er ikke der nå, og ikke i morgen. Så da får jeg en tilbakemelding til uka. Skikkelig ufyselig kort samtale. Psykologen min torde ikke ringe selv og hun som ringte snakket til meg som om jeg hadde vært en tung kriminell. Ubehagelig å ha blitt sånn kjendis på huset der for å smelt en dør og reagert med sinne på en sånn narurlig ting. Kjennes som statsfiende nummer 1. Men sa er det sikkert noe galt jeg har gjort som jeg ikke skjønner. Anonymkode: f37e0...1bb Nå kan det være at du legger meg for hat, men jeg sier dette i et forsøk på å hjelpe deg på veien videre. Det er opp til deg hvordan du velger å gripe situasjonen an videre. Du tar valgene i denne situasjonen. Det jeg ville ha hatt litt i tankene, om jeg var i dine sko, var om din nåværende håndtering av denne situasjonen, mer underbygger at det var grunn for DPS å varsle BV fremfor det motsatte. Hadde det ikke vært noen grunn, kunne BV sjekket deg ut av saken. Ut ifra hva du skriver her, viser du flere tegn som er bekymringsverdige. Det er veldig bra at du strekker deg langt, og lengre enn langt, for å ta deg av barna dine. Det ønsker alle foreldre for sine barn. Men alle som kjenner til hvordan barn fungerer, vet at barn oppfatter betydelig mer av sine foreldre enn kun det som vises utenpå. Om en forelder smiler utad, men på innsiden tenker eller bekymrer seg mye, oppfattes dette likevel av barnet. Ang. det kurset du ønsker å få plass på, kan du argumentere nettopp med at det er viktig av hensyn til omsorg for barna. DPS har særlig et ansvar for å gi tilbud til personer med omsorg for barn. Jeg håper igjen du finner ut av dette 🫶 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476773-vil-dps-nekte-videre-behandling-ved-verbal-utagering/page/2/#findComment-4229298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 Del Skrevet 15. desember 2023 Eva Sofie skrev (2 timer siden): Nå kan det være at du legger meg for hat, men jeg sier dette i et forsøk på å hjelpe deg på veien videre. Det er opp til deg hvordan du velger å gripe situasjonen an videre. Du tar valgene i denne situasjonen. Det jeg ville ha hatt litt i tankene, om jeg var i dine sko, var om din nåværende håndtering av denne situasjonen, mer underbygger at det var grunn for DPS å varsle BV fremfor det motsatte. Hadde det ikke vært noen grunn, kunne BV sjekket deg ut av saken. Ut ifra hva du skriver her, viser du flere tegn som er bekymringsverdige. Det er veldig bra at du strekker deg langt, og lengre enn langt, for å ta deg av barna dine. Det ønsker alle foreldre for sine barn. Men alle som kjenner til hvordan barn fungerer, vet at barn oppfatter betydelig mer av sine foreldre enn kun det som vises utenpå. Om en forelder smiler utad, men på innsiden tenker eller bekymrer seg mye, oppfattes dette likevel av barnet. Ang. det kurset du ønsker å få plass på, kan du argumentere nettopp med at det er viktig av hensyn til omsorg for barna. DPS har særlig et ansvar for å gi tilbud til personer med omsorg for barn. Jeg håper igjen du finner ut av dette 🫶 Takk. Håper også jeg får plass. Nå går det egentlig så dårlig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Har ikke greie på hvordan jeg skal omgjøre den tilstanden jeg har nå til en normal en innen mandag. Kommer bare til å gjøre det, fordi jeg må. Men enn så lenge er det bare helt ubeskrivelig. Orker ikke være våken og holde ut tilværelsen. Men kan ikke bruke opp alle sovepiller på å slå ihjel tid. Hvis jeg bare sover får jeg heller ikke tenkt de tankene som må til for å endre alt igjen. Trodde det var bra å bare få fred fra alt. Men det gjør bare ventetiden verre. Anonymkode: f37e0...1bb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476773-vil-dps-nekte-videre-behandling-ved-verbal-utagering/page/2/#findComment-4229349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 15. desember 2023 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk. Håper også jeg får plass. Nå går det egentlig så dårlig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Har ikke greie på hvordan jeg skal omgjøre den tilstanden jeg har nå til en normal en innen mandag. Kommer bare til å gjøre det, fordi jeg må. Men enn så lenge er det bare helt ubeskrivelig. Orker ikke være våken og holde ut tilværelsen. Men kan ikke bruke opp alle sovepiller på å slå ihjel tid. Hvis jeg bare sover får jeg heller ikke tenkt de tankene som må til for å endre alt igjen. Trodde det var bra å bare få fred fra alt. Men det gjør bare ventetiden verre. Anonymkode: f37e0...1bb Klarer du å si til deg selv at "dette får jeg faktisk ikke gjort noe mer med i helgen" - og legg det derfor til sides. Du kan ta det frem på mandags morgen istedenfor. Du fortjener en helg med fri. Noen klarer den øvelsen litt enklere gjennom mentaliseringsøvelser, ved å se for seg at en låser inne tankene i en skuff, lukker en dør bak seg e.l. som du kan komme tilbake til etter helgen. Det er ikke alltid at jo mer tankevirksomhet, jo bedre. Selv om det kan være lett å tenke slik. Men du finner nok ut av dette. Jeg synes uansett at du bør ta kontakt med DPS på mandag, om du ikke hører noe fra de f.eks. innen kl. 14.00. Da tar du kontroll over situasjonen fremfor å gå uten å vite noe. Be bare om svar på om du kan få begynne på det kurset, og ev. begrunn hvorfor det er viktig for deg. Jeg tror det kan være godt å oppleve at du selv har kontrollen. Det vil særlig være gunstig siden du har barna den kommende uken 🫶 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476773-vil-dps-nekte-videre-behandling-ved-verbal-utagering/page/2/#findComment-4229606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 Del Skrevet 16. desember 2023 Eva Sofie skrev (16 timer siden): Klarer du å si til deg selv at "dette får jeg faktisk ikke gjort noe mer med i helgen" - og legg det derfor til sides. Du kan ta det frem på mandags morgen istedenfor. Du fortjener en helg med fri. Noen klarer den øvelsen litt enklere gjennom mentaliseringsøvelser, ved å se for seg at en låser inne tankene i en skuff, lukker en dør bak seg e.l. som du kan komme tilbake til etter helgen. Det er ikke alltid at jo mer tankevirksomhet, jo bedre. Selv om det kan være lett å tenke slik. Men du finner nok ut av dette. Jeg synes uansett at du bør ta kontakt med DPS på mandag, om du ikke hører noe fra de f.eks. innen kl. 14.00. Da tar du kontroll over situasjonen fremfor å gå uten å vite noe. Be bare om svar på om du kan få begynne på det kurset, og ev. begrunn hvorfor det er viktig for deg. Jeg tror det kan være godt å oppleve at du selv har kontrollen. Det vil særlig være gunstig siden du har barna den kommende uken 🫶 Takk. Jeg har ikke så mye tanker. Er mer det å holde ut å være til stede. Jeg sendte en melding til en person ved dps (jobb tlf) rett før stengetid. De sa jeg må ta kontakt med legevakta hvis det er akutt. Siden jeg ikke står i fare for å ta mitt eget liv gjorde jeg ikke det. Det går ikke an å ta pause fra "ingenting". Uansett hva jeg foretar meg nå så er det "ikke greit". Det går ikke an å forklare. Jeg ringer ikke dps til mandag. Det kurset er ikke før langt ute i januar. De gir meg svar snart nok. Men i går/nå visste jeg ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Derfor ønsket jeg kontakt. Anonymkode: f37e0...1bb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476773-vil-dps-nekte-videre-behandling-ved-verbal-utagering/page/2/#findComment-4229754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.