Gå til innhold

Klarer ikke håndtere økningen i autisme, overlege frykter kollaps i helsevesenet

Anbefalte innlegg

I Oslo kan barn med autisme måtte vente 80 uker på en diagnose.

https://klassekampen.no/artikkel/2023-12-12/klarer-ikke-handtere-okningen-i-autisme

Merkelig at det har blitt så vanlig?

Anonymkode: e2a61...b60

Fortsetter under...

Vanligere er det neppe, men siden man har mer kunnskap nå så oppsøker foreldrene helsevesenet i stedet for å la ungene gå rundt udiagnosert som man gjorde i min tid og tiden før det.

Før i tiden så sendte man slike på spesialskoler, guttehjem eller bare lot dem seile under radaren som urokråker og tilbakestående krøplinger, idag gjør vi heldigvis ikke det.

Anonymkode: 79a8a...d33

Da får foreldre slutte å mene at alt av annerledeshet skal ha en diagnose

Bare fordi barnet ditt kun har 1 venn og ikke 5 venner eller hva som er vanlig så mener de at da må barnet ha autisme (jeg tror forøvrig ikke det er vanlig for barn å ha mer enn 1 bestevenn og 1 venn) 

Anonymkode: 6a7de...449

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da får foreldre slutte å mene at alt av annerledeshet skal ha en diagnose

Bare fordi barnet ditt kun har 1 venn og ikke 5 venner eller hva som er vanlig så mener de at da må barnet ha autisme (jeg tror forøvrig ikke det er vanlig for barn å ha mer enn 1 bestevenn og 1 venn) 

Anonymkode: 6a7de...449

Der har du en av grunnene til at helsevesenet er overbelastet😅 Alle mener de har bokstavsbarn i tillegg. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...