Gå til innhold

Sluttet på medisiner og avsluttet kontakt med hjelpeapparatet, hvor lang tid før hun blir dårlig?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette blir som å spørre om hvor langt ett tau er, men jeg prøver meg likevel.

Kvinne med schizoaffektiv lidelse, har vært syk siste 9 år. Brukte frem til i dag antipsykotika og stemningsstabiliserende som hun nå er i prosessen å trappe ned på. Sist gang hun var uten medisiner klarte hun seg 1 år. Utenom det har hun stort sett vært medisinert. Utenom å slutte på medisiner har hun også brutt med hjelpeapparatet og får ingen oppfølging.

Hvor lang tid tror dere det tar før hun blir dårlig?

Anonymkode: fdeb7...4a3

Fortsetter under...

Spørs hva du mener med syk? Altså det finnes de med schizoaffektiv som klarer å leve helt normale liv, som har høytstående jobber eller er kjendiser. 

En må også ta med at for noen så er faktisk medisiner noe som gjør noen folk syke. Man kan bli sløv og giddaløs. 

Jeg tenker personen burde gjøre noe på fritiden. En jobb er absolutt mulig for de med den diagnosen. 

Anonymkode: 90440...401

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørs hva du mener med syk? Altså det finnes de med schizoaffektiv som klarer å leve helt normale liv, som har høytstående jobber eller er kjendiser. 

En må også ta med at for noen så er faktisk medisiner noe som gjør noen folk syke. Man kan bli sløv og giddaløs. 

Jeg tenker personen burde gjøre noe på fritiden. En jobb er absolutt mulig for de med den diagnosen. 

Anonymkode: 90440...401

Med syk mener jeg at hun blir manisk, psykotisk eller deprimert. 

Anonymkode: fdeb7...4a3

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...