AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 Del Skrevet 14. desember 2023 Når det gjelder OCD. Jeg ser at det kan "helbredes". Samtidig at imgen vet hva det kommer av, og hvorfor noen blir rammet av det. Jeg TROR at min OCD stammer fra mye frykt pga religion og at jeg ble skremt av div der. Uten at jeg vet, for det var noen heftige opplevelser da jeg var barn utenom det. Så har jeg aldri vurdert å få behandling, for det er en trygghet i å ha kontroll. Det er jo det alt handler om. Jeg må telle til fire og gjøre alt fire ganger, og så roer jeg meg. Tilslutt gikk det rutine i det, så det går mer automatisk. Men jeg har blitt veldig mye bedre enn jeg var. Er LITT bekymret nå siden ting har tatt seg opp en del, etter noen år med ganske tøff men helt overkommelige tendenser rundt juletider. Det ligger jo angst i bunn her, og det jeg lurer på om hvis man da får behandling, om angsten blir "forflyttet"? At hvis en er redd for sierener, og får bearbeidet det, så får en angst for annet isteden? Går det egentlig da an å helbrede OCD? Eller er antideppresiva det som hjelper best? Anonymkode: 1cc25...968 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476789-kupton-frosken-og-andre-med-erfaring-eller-kunnskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.