Gå til innhold

Går på neurontin mot angst. Er lyrika mer effektiv?

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble satt på lyrika, siden den er en veldig lik medisin, bare mye mer effektiv. Kan jeg kreve å få gå over til lyrika siden den har indikasjon for angst, noe neurontin ikke har? Noen tanker?

Hilsen lei av generell og panikk angst

Anonymkode: 06250...3e3

Fortsetter under...

Dorthe skrev (20 minutter siden):

Min erfaring med Lyrica var altfor mye bivirkninger.  

Begynte på en ganske høy dose med neurontin i februar og da valgte de den framfor Lyrica pga det var betydelig færre bivirkninger med neurontin. 

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Begynte på en ganske høy dose med neurontin i februar og da valgte de den framfor Lyrica pga det var betydelig færre bivirkninger med neurontin. 

Jeg har prøvd Neurontin også, men den funket ikke.  Men det er sikkert minst 15 år siden og jeg husker ikke helt bivirkningene jeg fikk.  Men nok til å slutte.  Men jeg tror at Helfo ikke dekker Lyrica dersom man ikke har prøvd Nevrontin.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Huff og huff, virker som det er flere bivirkninger av lyrika da. Noe å tenke på. 

Ts

jeg får ikke bivirkninger av lyrica når jeg bruker det mot nervesmerter. Har også brukt det mot angst for mange år siden. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble satt på lyrika, siden den er en veldig lik medisin, bare mye mer effektiv. Kan jeg kreve å få gå over til lyrika siden den har indikasjon for angst, noe neurontin ikke har? Noen tanker?

Hilsen lei av generell og panikk angst

Lyrica er et B-preparat og mulig vanedannende, mens Neurontin ikke er det. 

frosken skrev (4 timer siden):

Lyrica er et B-preparat og mulig vanedannende, mens Neurontin ikke er det. 

Jeg synes egentlig dette er litt interessant, og et eksempel på at det ikke alltid er samsvar mellom Felleskatalogens beskrivelser og en medisins farmakologiske profil. Det finnes et utall eksempler på det.

Lyrica og Neurontin har en svært lik virkemåte, men mg for mg er Lyrica mer potent. Det er nesten så det er fristende å sammenligne de med f.eks. Remeron og Tolvon, som for alle praktiske formål er tilnærmet samme medisin. Det synes ganske åpenbart at Neurontin også har et avhengighetspotensial, men det virker som det er litt "politikk" i denne endringen av Lyrica til et B-preparat, kanskje på grunn av stor foreskrivning og det faktum at den er godkjent for angst (som ofte er beheftet med litt mer avhengighetsproblematikk).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...