Gå til innhold

Har du blitt feildiagnostisert?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Feil og feil. Fikk diagnosen GAD (generell angstlidelse av psykolog) som ble endret til panikklidelse hos psykiater. Får god behandling i dag. Psykiske lidelser er av veldig veldig mange årsaker vanskelig å sette 100% riktig for 100% alle.  

Worriesome Plenty 2

Ja var borti en psykiater på legevakten som mente jeg ikke hadde schizofreni men ‘kun’ ocd, da jeg etter noen år som frisk begynte å bli dårlig igjenn. Keg fikk zoloft og ble psykotisk. Hadde jeg blitt satt på AP i steden ville jeg nok ikke fått en så skadelig psykose. Psykiateren mente også det ikke var noen vits å henvise meg til dps, fordi ocd var en så mild diagnose. Jævla tulling han altså.

Så jeg fikk ikke bare dårlige råd, men ble gjort sykere og dette ble en lang psykose antagelig var zoloft å helle bensin på bålet, for da ble jeg skikkelig paranoid.

Ja jeg fikk først blandet pf hos DPS som privat psykiater avviste (det er veldig mye feil i journalen hos DPS så ikke rart det ble slik det ble). Fikk BP2 og K-PTSD av privat psykiater og fikk bedre fungerende behandling etter jeg fikk de diagnosene enn jeg fikk av DPS. Fungerer mye bedre i dag enn tidligere med tanke på traumene jeg gikk ubehandlet med i over 20 år. Utredes nå med tanke på autisme av flere årsaker jeg ikke orker å nevne nå da jeg er ganske sliten og trøtt etter å ha hatt besøk 😴

Annonse

aa-k-j skrev (56 minutter siden):

Ja jeg fikk først blandet pf hos DPS som privat psykiater avviste (det er veldig mye feil i journalen hos DPS så ikke rart det ble slik det ble). Fikk BP2 og K-PTSD av privat psykiater og fikk bedre fungerende behandling etter jeg fikk de diagnosene enn jeg fikk av DPS. Fungerer mye bedre i dag enn tidligere med tanke på traumene jeg gikk ubehandlet med i over 20 år. Utredes nå med tanke på autisme av flere årsaker jeg ikke orker å nevne nå da jeg er ganske sliten og trøtt etter å ha hatt besøk 😴

Hva slags behandling var det som funket? 

Anonymkode: ccc81...0ce

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva slags behandling var det som funket? 

Jeg fikk lov å prate om traumene noe DPS nektet meg med begrunnelse av at de mente jeg kom til å så ustabil av det uten engang å høre på hva jeg hadde å si. Opplevde bare å bli lettere å prate om det. Var mye DPS påsto som ikke stemte. De trodde uten å undersøke. Vet ikke hvilken type behandling jeg går i, men går til psykiater privat og på DPS var det psykolog. 

Endret av aa-k-j
Everybody skrev (Akkurat nå):

Fikk du virkelig antisosial når du var 11? Er ikke det psykopatiske trekk?

Jepp psykologen likte meg ikke. Han jobbet med bjugn-saken tidligere. Fikk mann feilaktig dømt for incest også

fikk en enorm krise da jeg fant ut om diagnosen da jeg var 20. ble innlagt og utredet og de fant ut at jeg er omvendt av antisosial. Fikk bipolar-diagnose

Annonse

Marye skrev (Akkurat nå):

Jepp psykologen likte meg ikke. Han jobbet med bjugn-saken tidligere. Fikk mann feilaktig dømt for incest også

fikk en enorm krise da jeg fant ut om diagnosen da jeg var 20. ble innlagt og utredet og de fant ut at jeg er omvendt av antisosial. Fikk bipolar-diagnose

Wow, det er jo skandale.

aa-k-j skrev (2 timer siden):

Jeg fikk lov å prate om traumene noe DPS nektet meg med begrunnelse av at de mente jeg kom til å så ustabil av det uten engang å høre på hva jeg hadde å si. Opplevde bare å bli lettere å prate om det. Var mye DPS påsto som ikke stemte. De trodde uten å undersøke. Vet ikke hvilken type behandling jeg går i, men går til psykiater privat og på DPS var det psykolog. 

Samme her. Jeg måtte bokstavelig talt skrike meg til traumebehandling mange år senere. Da ble jeg frisk, gitt! Ja, og så var jeg angivelig schizofren i fem år. 

Anonymkode: b4a83...d11

Marye skrev (1 time siden):

Fikk feildiagnose antisosial da jeg var 11

fikk feildiagnose bipolar noen år 

fått riktig nå, schizoaffektiv

Men visste du selv at det var schizoaffektiv du hadde hele tiden? 

Hvordan vet du at ikke schizoaffektiv også er feil? 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Samme her. Jeg måtte bokstavelig talt skrike meg til traumebehandling mange år senere. Da ble jeg frisk, gitt! Ja, og så var jeg angivelig schizofren i fem år. 

Hva er traumebehandling egentlig? Sånn konkret

Trinity80 skrev (14 timer siden):

Feil og feil. Fikk diagnosen GAD (generell angstlidelse av psykolog) som ble endret til panikklidelse hos psykiater. Får god behandling i dag. Psykiske lidelser er av veldig veldig mange årsaker vanskelig å sette 100% riktig for 100% alle.  

Er behandlingen for disse to veldig ulik?

Jeg tror jeg kommer til å få GAD diagnose, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i det, selv om det de mener er angst er tilstede hele tiden. Men det er heller ikke panikklidelse siden jeg ikke har anfall, men det er mye panikk i den allltid tilstedeværende angsten. Kanskje angst for angsten. 
Det  glir kanskje litt over i hverandre,men lurer litt på hvor mye det har å si for behandlingen sånn egentlig. og det er som du sier kanskje vanskelig å sette 100% riktig diagnose innenfor psykiske lidelser siden det ofte er sammensatt og litt av flere ting, hvertfall når det kommer til angst eller depresjon. 
Kan man få en diagnose som f.eks panikklidelse eller GAD dersom det blir nyoppstått og ikke er en «lidelse» man har hatt alltid?

Anonymkode: 70d8a...c17

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På dps? Jeg har også lyst å be om det, men de mener jeg «bare» har angst selv om vi har snakket og og vært inne på at den angsten jeg har kan være en traumereaksjon.

Anonymkode: 70d8a...c17

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...