Gå til innhold

Er du takknemlig over det du har i livet ditt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan ikke klage. Har familie og får til mer enn jeg noen gang har gjort. Har mine utfordringer, men de fleste dagene er de til å leve med selv om man får lyst til å grave seg ned innimellom.

Anonymkode: fcd05...cdb

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Relasjoner/materielt? Jeg er veldig takknemlig men det kommer litt i bakgrunnen nå når jeg er tungt deprimert.

Anonymkode: e3fd8...673

Jeg kjenner ingen direkte takknemlighet nei. Kjenner skam for at jeg ikke klarer å sette pris på alt jeg har. Og paradoksalt nok er jeg også redd for å miste dem jeg er glad i. Er glad i familien og det er eneste grunn til at jeg ikke avslutter livet i tider som disse på automatgir. 

Anonymkode: 3449b...62b

Det er mye jeg er takknemlig for ja. Mye jeg også skulle sett var annerledes, men ting er tross alt mye bedre nå. De siste årene har det vært mest smerte, tap osv. Men nå tror jeg det verste er tilbakelagt. Og jeg har mye bra i vente. Så lenge jeg holder rett kurs. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Relasjoner/materielt? Jeg er veldig takknemlig men det kommer litt i bakgrunnen nå når jeg er tungt deprimert.

Ja, jeg er veldig fornøyd med det relasjonelle og materielle. Jeg er vanvittig heldig som bor her i Norge, hvor det er fred, hvor jeg har mat på bordet, tak over hodet og en seng og sove i. Familie, venner, med mer. 

Det eneste jeg kunne ønsket var annerledes er at noen av de jeg er glad i hadde hatt en bedre helse, inkludert meg selv. 

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Det er mye jeg er takknemlig for ja. Mye jeg også skulle sett var annerledes, men ting er tross alt mye bedre nå. De siste årene har det vært mest smerte, tap osv. Men nå tror jeg det verste er tilbakelagt. Og jeg har mye bra i vente. Så lenge jeg holder rett kurs. 

Er det første gang du er rusfri i voksen alder? Heier på deg!

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det første gang du er rusfri i voksen alder? Heier på deg!

Nei. Har ruset meg av og på i 7 år, men første gang siden 2019 det har gått så lenge. Takk for det. :)

Endret av Glitter

Jeg er ikke religiøs, så jeg ser liksom ikke hvem eller hva jeg skulle være takknemlig ovenfor.

Har litt sansen for Igangsetter-hypotesen, men i så fall bryr jo ikke Igangsetteren seg om hva som skjer videre med Skaperverket.

Vi er bare mikroskopiske støvkorn i universet uansett.

Relasjonelt og materielt er jeg ikke subjektivt fornøyd med hvor jeg befinner meg. Så blir det et definisjonsspørsmål hva som objektivt er bra eller dårlig. Jeg har ingen fysiske skavanker og hadde nok klart meg utmerket i et samfunn med et mindre utbygd velferdssystem og færre bullshitjobber.

Glitter skrev (44 minutter siden):

Nei. Har ruset meg av og på i 7 år, men første gang siden 2019 det har gått så lenge. Takk for det. :)

Kan jeg spørre om hva som gjorde at du begynte å ruse deg? Mestringsstrategi? Gikk du i terapi i disse årene?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre om hva som gjorde at du begynte å ruse deg? Mestringsstrategi? Gikk du i terapi i disse årene?

Det var mye og sammensatt, og en avsporing. :) Du kan spørre meg i dagboken min hvis du vil. 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er jeg, veldig takknemlig. Jeg tenker på dette stadig oftere. 

Endret av Kayia
Nicklusheletida
Kayia skrev (7 minutter siden):

Ja det er jeg, veldig takknemlig. Jeg tenker på dette stadig oftere. 

Jeg tenker også på det stadig oftere. 

Først og fremst er jeg takknemlig for å ha en god helse . Da er det lettere å lage seg et godt liv. 

Ps. Og det at jeg er født i Norge og ikke på Gaza. 

Endret av Nicklusheletida
.

Jeg har tenkt mye i de baner i høst, fordi en venninne jeg har hatt helt siden barneskolen, har fått en uhelbredelig kreftdiagnose. Hun har levd et veldig sunt og "riktig" liv, og ingen i familien hennes har hatt kreft. Så jeg har alltid tenkt at hun kommer til å leve lengst av oss i venninnegjengen. Men slik blir det nok ikke.   

Jeg nærmer meg pensjonsalderen og er vant til at jeg nesten aldri er syk. Det er usannsynlig at det varer, men jeg har hatt flaks hittil. Jeg har nesten ingen aldersrelaterte plager heller. Sånt er jeg takknemlig for. 

Det er noen familiegreier jeg skulle ønske var annerledes, men ting kunne så avgjort vært mye verre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...