Gå til innhold

Zoloft og indre uro/angst

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært her inne nå. Jeg trappet opp til 250mg Zoloft i høst og angsten forsvant, helt til nå. Siste uken har jeg igjen fått indre uro tilløp til angst. Våkner opp på morningen med uro. 
Serumspeil på 202 . 
Tar også remeron 15 mg for søvn da jeg opplever insomni på høy dose Zoloft. 
Nå må jeg ta Sobril igjen (10 mg) for å komme meg gjennom dagen. 
Har bestilt legetime til uken. Noen tips @kupton ell @ISW for veien videre nå? Kan det være at jeg ikke er helt stabil på dosen enda eller bør jeg trappe opp mer? Som sagt så har all angst vært borte i nå snart 8 uker … Kan legge til at jeg hadde eggløsning igår. Kan det bare være syklusen? Har ikke tidligere opplevde pms i noen stor grad. 
Blir så lei meg av at dette kommer tilbake igjen… 

takk for svar på forhånd 🙏

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476845-zoloft-og-indre-uroangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg ville ikke gjort noen tiltak nå - jeg tror det er normalt å ha mer angst i perioder. Jeg tror ikke det er realistisk å bli 100% kvitt all angst med Zoloft - men du kan få angsten ned på et nivå hvor du kan leve med den. Utfordringen er at man lett får angst for angst og blir gående og kjenne etter. 

Ergo: Prøv å glemme dette og aksepter følelsene uten å gjøre så mye med dem. Og les denne:

https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/5-rad-mot-panikkangst

Dette går bra 😊 fin lørdag videre til deg

ISW skrev (11 minutter siden):

Hei,

Jeg ville ikke gjort noen tiltak nå - jeg tror det er normalt å ha mer angst i perioder. Jeg tror ikke det er realistisk å bli 100% kvitt all angst med Zoloft - men du kan få angsten ned på et nivå hvor du kan leve med den. Utfordringen er at man lett får angst for angst og blir gående og kjenne etter. 

Ergo: Prøv å glemme dette og aksepter følelsene uten å gjøre så mye med dem. Og les denne:

https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/5-rad-mot-panikkangst

Dette går bra 😊 fin lørdag videre til deg

Takk! 
Har vært helt angstfri på Zoloft i 5 år, før jeg dessverre trappet ned.. Fikk bedring igjen på 250mg.. Men nå har uroen vært der en uke… 

Får kanskje bare se ann litt….Og jeg som akkurat hadde kommet meg litt tilbake i jobb…

Zliten skrev (6 minutter siden):

Takk! 
Har vært helt angstfri på Zoloft i 5 år, før jeg dessverre trappet ned.. Fikk bedring igjen på 250mg.. Men nå har uroen vært der en uke… 

Får kanskje bare se ann litt….Og jeg som akkurat hadde kommet meg litt tilbake i jobb…

Jeg velger å se på Zoloft som en korrigerende faktor når det gjelder angstens intensitet. På en skala fra 1-10 kan man kanskje tenke at Zoloft demper angsten med 4 poeng. Ergo, er «baseline» angst 5, så blir den med Zoloft 1 og ikke merkbar. Men er den 9, så vil den kanskje fortsatt være 5 med Zoloft. Det betyr ikke at medisinen ikke virker 😊

ISW skrev (6 minutter siden):

Jeg velger å se på Zoloft som en korrigerende faktor når det gjelder angstens intensitet. På en skala fra 1-10 kan man kanskje tenke at Zoloft demper angsten med 4 poeng. Ergo, er «baseline» angst 5, så blir den med Zoloft 1 og ikke merkbar. Men er den 9, så vil den kanskje fortsatt være 5 med Zoloft. Det betyr ikke at medisinen ikke virker 😊

Den har helt klart effekt på angsten. Og depresjonen. Skulle vel helst bare sluppet denne ekle uroen. Men jeg er kanskje for utålmodig.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...