Gå til innhold

Oppfølging fra AAT for å slutte på medisiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Behandler har ferie og jeg er usikker på når han er tilbake så tenkte bare vente til han ringte meg. Så det blir sikkert i starten av januar en gang. Hvorfor spør du egentlig?

Anonymkode: a6a4d...756

Da jeg avsluttet på dps så ringte jeg bare til resepsjonen og sa jeg ville avslutte og så avsluttet de meg. 

Anonymkode: 82a25...402

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da jeg avsluttet på dps så ringte jeg bare til resepsjonen og sa jeg ville avslutte og så avsluttet de meg. 

Åja, og det var greit? Jeg trodde man måtte snakke med behandler personlig for å avslutte?

Prøver du å tvinge frem tvungent vern for å få andre til å ta vare på deg? Slippe å ta valg og ha ansvar? Jeg forstår et behov for omsorg, jeg bare synes hele dette opplegget med å avslutte behandling med vilje for å bli dårlig er så merkelig. Det er jo litt selvdestruktivt, men mest av alt påvirker det så utrolig mange rundt deg. 

Det blir litt sånn at man påtvinger sin egen masochisme på menneskene rundt seg. 

Anonymkode: a2976...987

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Prøver du å tvinge frem tvungent vern for å få andre til å ta vare på deg? Slippe å ta valg og ha ansvar? Jeg forstår et behov for omsorg, jeg bare synes hele dette opplegget med å avslutte behandling med vilje for å bli dårlig er så merkelig. Det er jo litt selvdestruktivt, men mest av alt påvirker det så utrolig mange rundt deg. 

Det blir litt sånn at man påtvinger sin egen masochisme på menneskene rundt seg. 

Nei, hvorfor skulle jeg prøve på det? Jeg får/fikk jo allerede all den hjelpen jeg ønsker og mer til. Ingen grunn til å ødelegge seg for det. Grunnen er som sagt at jeg ønsker ødelegge for meg selv. Og det at andre kanskje, om jeg blir dårlig, blir dradd med ned er en lei konsekvens jeg helst skulle sett å være foruten men slik blir det dessverre. Det påvirker ikke utrolig mange rundt meg, eneste jeg har er foreldrene mine og ett søsken? Ikke at jeg vil dem vondt men.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, hvorfor skulle jeg prøve på det? Jeg får/fikk jo allerede all den hjelpen jeg ønsker og mer til. Ingen grunn til å ødelegge seg for det. Grunnen er som sagt at jeg ønsker ødelegge for meg selv. Og det at andre kanskje, om jeg blir dårlig, blir dradd med ned er en lei konsekvens jeg helst skulle sett å være foruten men slik blir det dessverre. Det påvirker ikke utrolig mange rundt meg, eneste jeg har er foreldrene mine og ett søsken? Ikke at jeg vil dem vondt men.

Du setter jo din nåværende behandler i en skvis, legen din, AAT hvis de nå får beskjed om å følge med på deg, familien din får en belastning med bekymringer og at de kanskje må ta hånd om deg hvis du blir psykotisk, de som er involvert i å legge deg inn når du blir dårlig, de som blir skrevet ut for tidlig for å få plass til deg for innleggelse… Så du er ikke bare destruktiv mot deg selv. Det er kanskje ufint å påpeke dette, men det er bare logikken din for å gjøre dette som jeg ikke forstår. Men kanskje har du det ikke så bra med deg selv nå, og da beklager jeg hvis jeg får deg til å føle deg verre.

Nå skal jeg slutte. Du har fått masse oppmerksomhet rundt dette i flere tråder, så jeg skal slutte å bidra til det. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du setter jo din nåværende behandler i en skvis, legen din, AAT hvis de nå får beskjed om å følge med på deg, familien din får en belastning med bekymringer og at de kanskje må ta hånd om deg hvis du blir psykotisk, de som er involvert i å legge deg inn når du blir dårlig, de som blir skrevet ut for tidlig for å få plass til deg for innleggelse… Så du er ikke bare destruktiv mot deg selv. Det er kanskje ufint å påpeke dette, men det er bare logikken din for å gjøre dette som jeg ikke forstår. Men kanskje har du det ikke så bra med deg selv nå, og da beklager jeg hvis jeg får deg til å føle deg verre.

Nå skal jeg slutte. Du har fått masse oppmerksomhet rundt dette i flere tråder, så jeg skal slutte å bidra til det. 

Jeg tror nok både behandler og fastlege tåler såpass, og at de er forholdsvis vandt til slikt.  Så akkurat det gjør meg ikke så mye. Familien vet ikke at jeg har sluttet på medisiner og de vil ikke få vite det heller. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det bedre, men det er kanskje ikke mulig heller? Det stemmer at jeg ikke har det så bra med meg selv for tiden, men du trenger ikke beklage. Jeg tåler litt motstand.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åja, og det var greit? Jeg trodde man måtte snakke med behandler personlig for å avslutte?

Selvfølgelig kan man bare ringe inn til resepsjonen. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan man bare ringe inn til resepsjonen. 

Det kan man nok. Trodde det ville være vanlig med en avslutningssamtale?

Anonymkode: 336cd...c80

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det kan man nok. Trodde det ville være vanlig med en avslutningssamtale?

Jo hvis man liker å gjøre ting som er bra for en selv så er en avslutningsamtale sikkert bra. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo hvis man liker å gjøre ting som er bra for en selv så er en avslutningsamtale sikkert bra. 

Det var sant, ja😅er du ikke livredd for å bli skikkelig dårlig?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart du vil de vondt. Er jo det du prøver på. Du får stå for det du mener. Ødelegger du for deg, ødelegger du for de.  Og er det det du vil, javel, men ikke lat som du synes det er leit det går ut over andre. 

Anonymkode: 8aeef...160

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Klart du vil de vondt. Er jo det du prøver på. Du får stå for det du mener. Ødelegger du for deg, ødelegger du for de.  Og er det det du vil, javel, men ikke lat som du synes det er leit det går ut over andre. 

Med mindre de pårørende det er snakk om er samboer eller barn av ts så syns jeg ikke hun skal ta hensyn til demmes følelser. Ts gjør som hun vil. Det vanlige er vel uansett at man skåner foreldre og andre pårørende for de dårlige dagene. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg vil ikke mine pårørende vondt, så det er ikke det jeg prøver på nei. Det siste jeg vil er å gjøre dem vondt, men det er dessverre slik det blir. Dog vil det gå mye mer utover meg selv enn dem. Vi har forholdsvis lite kontakt, så de kommer ikke til å merke stort OM jeg blir dårlig. Det er jo ikke sikkert en gang.

Annonse

Med mindre de pårørende det er snakk om er samboer eller barn av ts så syns jeg ikke hun skal ta hensyn til demmes følelser. Ts gjør som hun vil. Det vanlige er vel uansett at man skåner foreldre og andre pårørende for de dårlige dagene. 

Det er akkurat det. Jeg kommer til å skåne mine pårørende så godt jeg kan, og som sagt har vi lite kontakt også.

Hvordan går det med deg?

Jo, det går helt greit egentlig. Jeg har ikke merket noe til å ha sluttet på medisiner. Eller, jeg var litt depressiv før jeg sluttet så det merker jeg ennå men forventet jo så klart ikke akkurat at det skulle forsvinne (heller bli verre). Utenom det så har jeg det "som vanlig".

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jo, det går helt greit egentlig. Jeg har ikke merket noe til å ha sluttet på medisiner. Eller, jeg var litt depressiv før jeg sluttet så det merker jeg ennå men forventet jo så klart ikke akkurat at det skulle forsvinne (heller bli verre). Utenom det så har jeg det "som vanlig".

Godt å høre! Jobber du noe? Jeg bare tenker på om du har vanlige rutiner i hverdagen som kan hjelpe?

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Godt å høre! Jobber du noe? Jeg bare tenker på om du har vanlige rutiner i hverdagen som kan hjelpe?

Ja, jeg jobber litt. Forsøker å holde på rutiner så godt jeg klarer til vanlig. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor kommer disse tankene om selvdestruktivitet fra? Har du jobbet med dem i terapi?

Jeg vet ikke hvor tankene om selvdestruktivitet kommer fra, det er et veldig godt spørsmål jeg bør forsøke finne svar på egentlig. Men det jeg kan si er at jeg har alltid hatt et stort selvhat overfor meg selv. Jeg har ikke jobbet med dem i terapi, bare nevnt dem. Jeg har egentlig hatt tanker om å selvsabotere (slutte på medisiner og avslutte samtaleterapi) i ett par år allerede. Og jeg innrømmet det for forrige behandler, og nevnte det et par ganger også. Men hun sa bare at hun ville blitt bekymret og forsøkt få meg til å bli. Også snakket vi egentlig ikke noe mer inngående om det. Litt synd det egentlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...