Gå til innhold

Hadde det gått an å lage tabletter som kun skal tas 1 gang i måneden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes smertestillende til hund og katt som er en injeksjon en gang i måneden.

Jeg selv tar p-sprøyte i stedet for p-piller, som er injeksjon hver tredje måned.

Men antar at det er en grunn til at den type langvarig depot ikke finnes i andre typer medisiner enda.

Worriesome Plenty 2 skrev (På 24.12.2023 den 13.44):

Det finnes noen russiske benzo med halveringstid på 5 uker. Har glemt navnet da det uansett ikke er noe alternativ her.

Huff da... Det der ville jeg ikke hatt i meg...

Det finnes noen typer tabletter som tas en gang i uken, Bisfosfonat for å bygge opp igjen skjelettet. Og det samme kan en få intravenøst én gang i året, men dette er jo en annen type form for tilskudd enn hva som menes her.

Når jeg tenker meg om, er jeg glad for at det ikke finnes medisiner med så lang virkningstid. Det er fordel at medisiner går raskt ut av kroppen når de har uønskede bivirkninger...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 14.40):

At man tar medisiner i tablettform kun 1 gang i måneden? Er det mulig eller kommer det aldri til å skje?

Anonymkode: 39193...21a

Det finnes medisiner som taes en gang i uka. I tablettform, har ikke hørt om en gang i måneden. 

Anonymkode: 176c3...f1d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...