AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 Del Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har du hatt angstplager tidligere i livet, eller er dette første gang? Har lest et eller annet sted at nyoppstått angst hos eldre gjerne er et tegn på depresjon (men vet ikke hvor de setter terskelen for «eldre»). Synes det er rart å gi opp medisinering etter bare to forsøk. Det finnes jo mange medisiner å prøve som ikke er avhengighetsskapende. Kanskje det er en sen debut av bipolar lidelse. I så fall er det andre medisiner som er mer nyttige enn Zoloft og Efexor. Hvilken betablokker har du fått? Jeg fikk propanolol og den tok knekken på veldig mye angst hos meg. Det er også en del hormonelle ting, stoffskifte, nevrologiske lidelser etc som kan gi psykiske symptomer, så jeg håper du er grundig utredet. Det er jo litt rart når du plutselig får kraftig angst hvis du ikke har slitt med dette tidligere. Samtidig kjenner behandlerne dine deg best og de har fagkunnskap, så man må jo nesten stole på det de sier. Anonymkode: 5c02d...3f3 Det var litt derfor jeg nevnte stress/overbelastning /utmatta hjerne. Altså i nervesystem-land. Anonymkode: c5dd5...d0f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477026-gad/page/2/#findComment-4232309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 26. desember 2023 Del Skrevet 26. desember 2023 Gassert skrev (35 minutter siden): Så bra at noe har fungert for deg da, til slutt. Takk. Du bør bruke de kanalene du har for å få hjelp. Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477026-gad/page/2/#findComment-4232310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gassert Skrevet 26. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har du hatt angstplager tidligere i livet, eller er dette første gang? Har lest et eller annet sted at nyoppstått angst hos eldre gjerne er et tegn på depresjon (men vet ikke hvor de setter terskelen for «eldre»). Synes det er rart å gi opp medisinering etter bare to forsøk. Det finnes jo mange medisiner å prøve som ikke er avhengighetsskapende. Kanskje det er en sen debut av bipolar lidelse. I så fall er det andre medisiner som er mer nyttige enn Zoloft og Efexor. Hvilken betablokker har du fått? Jeg fikk propanolol og den tok knekken på veldig mye angst hos meg. Det er også en del hormonelle ting, stoffskifte, nevrologiske lidelser etc som kan gi psykiske symptomer, så jeg håper du er grundig utredet. Det er jo litt rart når du plutselig får kraftig angst hvis du ikke har slitt med dette tidligere. Samtidig kjenner behandlerne dine deg best og de har fagkunnskap, så man må jo nesten stole på det de sier. Anonymkode: 5c02d...3f3 Ikke hatt angstplager tidligere. Det var etter de to forsøkene jeg ble henvist DPS. Jeg bruker Metoprolol for høy puls. Er også henvist MR av hodet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477026-gad/page/2/#findComment-4232314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.