Gå til innhold

GAD

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har du hatt angstplager tidligere i livet, eller er dette første gang? Har lest et eller annet sted at nyoppstått angst hos eldre gjerne er et tegn på depresjon (men vet ikke hvor de setter terskelen for «eldre»). 

Synes det er rart å gi opp medisinering etter bare to forsøk. Det finnes jo mange medisiner å prøve som ikke er avhengighetsskapende. Kanskje det er en sen debut av bipolar lidelse. I så fall er det andre medisiner som er mer nyttige enn Zoloft og Efexor. Hvilken betablokker har du fått? Jeg fikk propanolol og den tok knekken på veldig mye angst hos meg.

Det er også en del hormonelle ting, stoffskifte, nevrologiske lidelser etc som kan gi psykiske symptomer, så jeg håper du er grundig utredet. Det er jo litt rart når du plutselig får kraftig angst hvis du ikke har slitt med dette tidligere. 

Samtidig kjenner behandlerne dine deg best og de har fagkunnskap, så man må jo nesten stole på det de sier. 

Anonymkode: 5c02d...3f3

Det var litt derfor jeg nevnte stress/overbelastning /utmatta hjerne. Altså i nervesystem-land. 

Anonymkode: c5dd5...d0f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477026-gad/page/2/#findComment-4232309
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har du hatt angstplager tidligere i livet, eller er dette første gang? Har lest et eller annet sted at nyoppstått angst hos eldre gjerne er et tegn på depresjon (men vet ikke hvor de setter terskelen for «eldre»). 

Synes det er rart å gi opp medisinering etter bare to forsøk. Det finnes jo mange medisiner å prøve som ikke er avhengighetsskapende. Kanskje det er en sen debut av bipolar lidelse. I så fall er det andre medisiner som er mer nyttige enn Zoloft og Efexor. Hvilken betablokker har du fått? Jeg fikk propanolol og den tok knekken på veldig mye angst hos meg.

Det er også en del hormonelle ting, stoffskifte, nevrologiske lidelser etc som kan gi psykiske symptomer, så jeg håper du er grundig utredet. Det er jo litt rart når du plutselig får kraftig angst hvis du ikke har slitt med dette tidligere. 

Samtidig kjenner behandlerne dine deg best og de har fagkunnskap, så man må jo nesten stole på det de sier. 

Anonymkode: 5c02d...3f3

Ikke hatt angstplager tidligere. Det var etter de to forsøkene jeg ble henvist DPS. Jeg bruker Metoprolol for høy puls. Er også henvist MR av hodet. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477026-gad/page/2/#findComment-4232314
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...