Gå til innhold

Vanlig å få et ark av psykiatrisk

Anbefalte innlegg

Jeg sa jeg ville klage på at ejg ble utskrevet fra psykiatrisk og da ga sykepleier meg et ark der hun ba meg skrive "jeg klager på at jeg ble utskrevet". Er det virkelig sånn de gjør det? De sa ikke jeg skulle skrive noen grunn en gang.. Hva er isåfall saksgangen nå? 

Anonymkode: 6eeda...d82

Fortsetter under...

kupton skrev (59 minutter siden):

Ja, dette er helt vanlig praksis. Din klage går nå til Kontrollkomisjonen, KK ber så om en redegjørelse (svar) fra avdelingen. Så blir saken behandlet i første møte i KK.

Ok, men rart å gjøre det nå når jeg alt er utskrevet? 

Men hvor ofte har de møter? 

Og hvordan får jeg vite svaret? 

Og å for en pasient å klage mot en lege er vel nesten 0% sjans for å vinne klagen? De tror jo mer på legen enn en pasient? Hvorfor skulle en pasient vinne over en lege? 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og hvordan får jeg vite svaret? 

Og å for en pasient å klage mot en lege er vel nesten 0% sjans for å vinne klagen? De tror jo mer på legen enn en pasient? Hvorfor skulle en pasient vinne over en lege? 

Du blir tilsendt informasjon.

Anonymkode: d80ea...c68

Jeg tenker at for å få medhold i en slik klage, må det foreligge (og man må dokumentere) konkrete, faktabaserte regelbrudd fra sykehuset. Man kommer ingen vei med føleri eller ønsker. 

Eksempler: Du kommer ingen vei med f.eks å påstå at du synes det er trist å bli skrevet ut og være alene i jula. Men hvis du kan dokumentere at dine utsikter til bedring er vesentlig svekket ved at du ble skrevet ut og at deres vurdering er gjort på feil grunnlag, kan du få medhold.

Endret av ISW

Annonse

ISW skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker at for å få medhold i en slik klage, må det foreligge (og man må dokumentere) konkrete, faktabaserte regelbrudd fra sykehuset. Man kommer ingen vei med føleri eller ønsker. 

Eksempler: Du kommer ingen vei med f.eks å påstå at du synes det er trist å bli skrevet ut og være alene i jula. Men hvis du kan dokumentere at dine utsikter til bedring er vesentlig svekket ved at du ble skrevet ut og at deres vurdering er gjort på feil grunnlag, kan du få medhold.

Tar vel uker innen de ser på saken 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok, men rart å gjøre det nå når jeg alt er utskrevet? 

Men hvor ofte har de møter? 

Ja. Rart. Men men 

Mener de har møter hver 14. dag 

Lykke til hjemme. Håper det går bedre enn du tror. 

Anonymkode: 8f86a...249

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...