Gå til innhold

Være ærlig med familie om at man slutter på medisiner?

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Jeg går til vilt fremmede for lufting. Har skrevet mer her inne enn hva jeg har sagt til andre. Grunnen er at noen ganger hjelper det bare å skrive eller si noe høyt. Da får du fort et nytt perspektiv på ting, og det går opp et lys eller to for meg. Og selvsagt kan tilbakemeldinger her være nyttige også.

Tilbakemeldinger i virkeligheten vil jeg sjelden ha - om fks det jeg måtte ha av utfordringer. Folk vil nemlig veldig gjerne komme med løsninger og "gode råd", og dessuten er mange elendige lyttere 🙃 jeg syns det stort sett er ekstremt slitsomt å "betro meg" Det blir jo i 95% av tilfellene jeg som må forstå dem in the end, og hvorfor de kommer med råd og løsninger pluss kun får med seg det de kan relatere til seg selv, og ikke får med seg resten selv om det er mest relevant for meg.  Dessuten orker jeg ikke overdreven omsorg heller. Det kreves mer av meg å ta mot, enn det koster andre å gi. 

Jeg er glad i dem, og jeg tviler ikke på at de er glade i meg heller. Jeg har et litt distansert men godt forhold til de rundt meg. 

Så forumet her er nok min ventil iblant. Det kan jo være det for flere, og jeg vil ikke kategorisere folk som "normale" eller ikke av den grunn. Og bare for å si det, så er du en av dem jeg fort la merke til her, så oppmerksomhet får du også, og jeg antar at du har selvinnsikt nok til å forstå at du får det, siden du ikke alltid har helt det filteret mange andre har 🙃 ( men det er okay ) 

Jeg forstår hva du mener, mer enn du tror. Og er ganske enig med deg i mange ting. Det er bare veldig gjennomskinnelig når man søker råd/ perspektiv og lufting av tanker enn når man lager tråd for oppmerksomhet. Jeg har absolutt ikke inntrykk av at du er sistnevnte. Se forskjellen:

- nå skal jeg hoppe ned fra taket

- jeg vet ikke hva jeg gjør med meg selv nå, noen som kan svare

Ene er oppmerksomhetssøkende, andre er søk om hjelp i fortvilet situasjon. Jeg ønsker virkelig å hjelpe, men føler det er et sug av mennesker som absolutt ikke vil seg selv godt. Selvdestruktive rett og slett. Så løper vi andre etter og skal ‘bekrefte’ denne tilstanden. Jeg har sitter her på kvelden og chattet med kategori nr to. Til kategori nr en svarer jeg ikke. Det er nesten ‘hopp så ser du hva som skjer’ faen som går i meg.

Jeg vet at jeg har null filter, så absolutt. Men jeg er ikke her for å filtrere bullshit. Jeg, som andre sier min mening. Om det et greit å skrive nord og ned om ting så må man være forberedt på å få høre nord og ned om andres mening også. Det er sånn verden fungerer😉

Jeg ser perspektivet ditt @Kashmir og har full respekt for den og deg.

Fortsetter under...

Trinity80 skrev (16 minutter siden):

Jeg forstår hva du mener, mer enn du tror. Og er ganske enig med deg i mange ting. Det er bare veldig gjennomskinnelig når man søker råd/ perspektiv og lufting av tanker enn når man lager tråd for oppmerksomhet. Jeg har absolutt ikke inntrykk av at du er sistnevnte. Se forskjellen:

- nå skal jeg hoppe ned fra taket

- jeg vet ikke hva jeg gjør med meg selv nå, noen som kan svare

Ene er oppmerksomhetssøkende, andre er søk om hjelp i fortvilet situasjon. Jeg ønsker virkelig å hjelpe, men føler det er et sug av mennesker som absolutt ikke vil seg selv godt. Selvdestruktive rett og slett. Så løper vi andre etter og skal ‘bekrefte’ denne tilstanden. Jeg har sitter her på kvelden og chattet med kategori nr to. Til kategori nr en svarer jeg ikke. Det er nesten ‘hopp så ser du hva som skjer’ faen som går i meg.

Jeg vet at jeg har null filter, så absolutt. Men jeg er ikke her for å filtrere bullshit. Jeg, som andre sier min mening. Om det et greit å skrive nord og ned om ting så må man være forberedt på å få høre nord og ned om andres mening også. Det er sånn verden fungerer😉

Jeg ser perspektivet ditt @Kashmir og har full respekt for den og deg.

Ok. Jeg skjønte hva du mente ang å bekrefte tilstanden ( og det andre )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...