Gå til innhold

Kriterier for uføretrygd - ansette mennesker med helseutfordringer

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
ISW skrev (6 timer siden):

Et tenkt eksempel:

Alle over 18 år i Norge fikk 30.000 kroner i måneden, ubeskattet. 

All lønnsinntekt og finansinntekt ble skattlagt med 70% skatt.

Det ville lønne seg å jobbe i den forstand at man ville beholdt 30% av inntekten og i tillegg mottatt nevnte 30.000 kroner i måneden. De som ikke kunne jobbe ville likevel fått en trygd de kunne leve av (30.000 kroner i måneden).

F.eks. en lærer som tjener 600.000 kroner i året i dag, ville fått 30.000 + 50.000x0,3 = 45.000 kroner utbetalt i måneden

Hvis jeg f.eks. tjener 1,5 mill i året, ville jeg fått 30.000 + 125.000x0,3 = 67.500 kroner utbetalt i måneden. Det kunne jeg levd fint med.

Og jeg tror også Staten ville fått skatteinntektene sine. 

Jeg tror nok ikke så mange ville gått med på det der. Men en fin tanke. Det ville jo blitt veldig stor økning for minstepensjonister og ung ufør.

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror nok ikke så mange ville gått med på det der. Men en fin tanke. Det ville jo blitt veldig stor økning for minstepensjonister og ung ufør.

Og ikke minst økning på alle priser osv. Så hadde Norge vært enda dyrere enn resten av Europa å la ballen trille. Borgerlønn er ingen løsning så fremst den ikke er lav. Man må fremme arbeid. 

Anonymkode: aba46...4d7

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og ikke minst økning på alle priser osv. Så hadde Norge vært enda dyrere enn resten av Europa å la ballen trille. Borgerlønn er ingen løsning så fremst den ikke er lav. Man må fremme arbeid. 

De har prøvd det i Finland. Der var den på 5000 kr måneden. Det kan man ikke leve av.

Anonymkode: a403c...f2c

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De har prøvd det i Finland. Der var den på 5000 kr måneden. Det kan man ikke leve av.

Anonymkode: a403c...f2c

Nei laveste har vi vel alt. Minstesats ufør/sosialhjelp. Og skal man tenke på Norge sett under ett, med bedrifter, lavtlønnende etc, så kan den ikke bli høyere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...