Gå til innhold

Tanker om å dø, uten å være redd

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar lidelse, type 1, og har tidligere slitt mye med selvmordstanker i perioder. Jeg har også handlet på disse tankene og er egentlig kun "heldig" som sitter her i dag. Jeg vil ikke definere meg som deprimert akkurat nå egentlig, men jeg er ufør, jeg har aldri mye energi til å være sosial da kun litt for mye sanseinntrykk og sosialisering er nok til at jeg ikke orker noe på flere dager etterpå. Jeg trives derfor best alene. Jeg har også eksekutiv dysfunksjon så jeg får ofte ikke gjort mye iløpet av en dag. Jeg er som sagt ikke deprimert, jeg føler i hvert fall ikke at jeg har spesielt lavt stemningsleie, men jeg ser at livet mitt er ganske innholdsløst og jeg ser ikke stor verdi i det om det skal være slik for alltid. Jeg er kun i slutten av 20-årene, det er liksom litt lenge igjen, i hvert fall om dette er slik det skal være. Jeg tenker at døden kan være et alternativ og jeg blir ikke engang trist av tanken, den skremmer meg ikke heller annet enn at jeg blir sittende å tenke på foreldrene mine og søsken som blir sittende igjen. Det er det som holder meg her, men jeg synes det er fælt å skulle ha det slik i mulige 50 år til "kun" for det. Jeg vet man kan gå til legen og sikkert få hjelp, men jeg ser ærlig talt ikke helt noen løsning og jeg tenker at siden jeg føler meg helt rolig rundt det på innsiden så er det ikke noe de kommer til å ta tak i, jeg tenker de kanskje hjelper de som ser helt knekt ut og gråter eller skader seg selv, jeg vet ikke.

Anonymkode: ee420...a3d

Fortsetter under...

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Du gikk vel til dps da du fikk bipolar diagnosen? Hvor lenge gikk du der totalt? 

Anonymkode: 9bc0b...b22

Jeg har gått tre perioder på et par år hver gang sånn ca.

Hva mener du egentlig? At tanken på døden skal være skremmende for alle? Jeg får ikke tak i hva du skriver. 

Jeg er ikke det minste redd for å dø. Jeg er derimot redd for å ikke leve lenger. Å oppleve framtiden om x antall år. Å ikke få svar på. Sånt er sjukt irriterende å tenke på

Så hva mener du? 

Endret av Kashmir
7 minutes ago, Kashmir said:

Hva mener du egentlig? At tanken på døden skal være skremmende for alle? Jeg får ikke tak i hva du skriver. 

Jeg er ikke det minste redd for å dø. Jeg er derimot redd for å ikke leve lenger. Å oppleve framtiden om x antall år. Å ikke få svar på. Sånt er sjukt irriterende å tenke på

Så hva mener du? 

At jeg ser utveien med å dø som et godt alternativ akkurat nå, og jeg er ikke redd, noe jeg føler jeg burde vært, sånn egentlig.

16 minutes ago, Kashmir said:

Så hva mener du? 

Altså tanker om å ende livet selv.

Annonse

Everybody skrev (5 minutter siden):

Det kan være ganske vanskelig og smertefullt å ende livet selv. Problemet er å finne en effektiv metode. Derfor er det best å bare vente til man dør naturlig.

Er det noen som vil det her? 

9 minutes ago, Kashmir said:

Hva skremmer deg med det? 

Ingenting. Annet enn at familie blir sittende igjen. Er vel det som er største problemet, føler ikke det er så mye som holder meg fra å gjøre det når frykten ikke er der.

5 minutes ago, Everybody said:

Det kan være ganske vanskelig og smertefullt å ende livet selv. Problemet er å finne en effektiv metode. Derfor er det best å bare vente til man dør naturlig.

Ja, det er en ting selvfølgelig, men smerten stopper forhåpentligvis så fort man faktisk dør.

Annonse

Hvorfor vil du informere oss TS? 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg, det var det jeg forsøkte å uttrykke, sikkert på en klønete måte.

Hvorfor vil du informere? Hva tenker du vi bør gjøre? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...