Gå til innhold

Hva er den største fysiske smerten du har kjent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er den største fysiske smerten du har kjent?

Jeg har vært heldig og ikke opplevd stort, så for meg må det nok være da jeg hadde ørebetennelse.

Anonymkode: baa8a...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Da jeg knuste både leggbein og skinnbein. De smerte var verre enn 3 fødsler til sammen. Eller foressten det kan sidestilles med smerten da morkaka satt fast. Det var også mye verre enn fødselen. Tror jeg vær døden nær den gangen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sprøyten jeg fikk da jeg tok hudprøve av like under penishodet. 

Anonymkode: ff11f...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Den største smerten var nok da jeg fødte, men ifjor hadde jeg en prolaps og trang recess som varte veldig lenge. Den lå litt dumt til og presset ekstra mye på nervene. Det er den verste tiden jeg noensinne har hatt og var sengeliggende i over 4 måneder.  Er ennå ikke helt bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den hodepinen jeg fikk etter narkose var virkelig et annet nivå smertemessig enn jeg noensinne har opplevd før.  Jeg skrek så hele sykehuset hørte meg, tror jeg.  Heldigvis var jeg fremdeles innlagt, de smertene (pluss reaksjon på morfinen jeg fikk) kjøpte meg ei overnatting på sykehuset.  Tenker at det skal stå om livet omtrent, før jeg gjennomgår narkose igjen.

Migreneanfallet jeg fikk på toppen av Glittertind var heller ingen vinner.  På det tidspunktet var jeg ennå ukjent med migrene, hadde vel kun hatt 2-3 anfall før i livet, med flere års mellomrom, og var selvfølgelig ikke forberedt, altså jeg hadde ikke anfallsmedisin.  Ned måtte jeg jo, helst før det ble natta også, men jeg var så utafor at jeg hallusinerte på vei ned.  En tre timers biltur i etterkant hjalp ikke på kvalmen heller (ikke meg som kjørte, selvfølgelig).

Jeg har dessverre ikke født.  En spontanabort i uke 12 var overraskende smertefull, av gynekolog ble det beskrevet som "litt menssmerter" - det var overhodet ikke tilfelle.  (En fødsel hadde innebåret en premie, selv om jeg nok hadde grudd meg fryktelig i forkant).

Anonymkode: 69972...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Status migrenosus jeg var innlagt for i over en uke og som varte i ukesvis til sammen tror jeg var det verste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har født fire barn. Uten tvil den vondeste fysiske smerten jeg har opplevd men samtidig er det en relativt kortvarig smerte som slutter i en lykkerus. 

Anonymkode: 7224f...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Tror det var den gangen jeg hadde noe helt vanvittig tannverk. Det var i en helg, og jeg klarte omtrent ikke snakke, lå bare på sofaen sammenkrøpet og hadde fryktelig vondt.

Fødslene var selvsagt også vonde, men ikke på den måten. Mer slitsomme.

Hadde veldig vondt etter en underlivsoperasjon også. Men jeg husker ikke intensiteten i smertene så godt. Veldig vondt da jeg skulle dusje en uke etter en stor operasjon i magen også. 

Vanskelig å rangere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste smerten jeg har opplevd må utvilsomt ha vært under fødslene, men jeg vil ikke dermed si det er det verste jeg har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helvetesild husker jeg som svært smertefullt, særlig før utslettet brøt ut og jeg ikke forsto hva den hoggende nervesmerten i ryggen kom av.

Men tror likevel jeg må rangere det å fjerne spiral med kraftig betennelse i begge eggledere og begge eggstokker som den sterkeste smerten jeg har opplevd.

Det sto en gjeng av unge medisinerstudenter og fulgte med (jeg hadde samtykket, de må jo lære), så jeg syntes ikke jeg kunne brøle av smerte heller. Dette var for mange år siden,  jeg var på alder med studentene.  De var profesjonelle og interesserte, og det var ikke det minste flaut å ha dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.1.2024 den 13.42):

Hva er den største fysiske smerten du har kjent?

Jeg har vært heldig og ikke opplevd stort, så for meg må det nok være da jeg hadde ørebetennelse.

Anonymkode: baa8a...714

Å føde er jo veldig smertefullt, men det er en positiv smerte. I enden av hele prosessen er et nytt menneske født. 
Da tar jeg forbehold om fødsler uten alvorlige komplikasjoner.

Den mest negative smerten jeg har opplevd var da jeg tok koloskopi. Det var helt forferdelig vondt! Og mentalt sett så var jeg negativ i utgangspunktet fordi man ved en slik undersøkelse sjekker/leter etter sykdom.

Migrene er vondt når anfallsmedisinen ikke virker, men ikke så vondt som koloskopi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns smerte som har varighet over lang tid er verre enn smerte jeg vet «snart» vil gå over. Min fødsel var brutalt vond men varte ikke så lenge, og de fleste beinbrudd har også vært sånn. Jeg holder derfor en knapp på å ta mandlene i voksen alder som værst, med spinalvæskebetennelse som en god nr to.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite å stille opp med. Ikke har jeg født, ikke har jeg skadet meg alvorlig. Jeg har fått min dose av å stange hodet i ting, sparke i stolbein etc....Skikkelig øreverk kanskje?

Faktisk er det verste jeg kommer på når jeg var hos tannlegen som barn og han borret langt inn i nervene i tanna. Det opplevde jeg som skikkelig tortur. Som voksen er det ikke noen sak. Det var vel noe psykisk ved å sitte hjelpeløs og ta imot.

Uansett: Lite å skryte av her.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (1 time siden):

Jeg har lite å stille opp med. Ikke har jeg født, ikke har jeg skadet meg alvorlig. Jeg har fått min dose av å stange hodet i ting, sparke i stolbein etc....Skikkelig øreverk kanskje?

Faktisk er det verste jeg kommer på når jeg var hos tannlegen som barn og han borret langt inn i nervene i tanna. Det opplevde jeg som skikkelig tortur. Som voksen er det ikke noen sak. Det var vel noe psykisk ved å sitte hjelpeløs og ta imot.

Uansett: Lite å skryte av her.

Vær glad for det :) Jeg skulle heller ha hatt noe annet jeg kunne skryte av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 timer siden):

Jeg holder derfor en knapp på å ta mandlene i voksen alder som værst

Oh no, det driver jeg og prøver å få gjort… Jeg har også hørt at det er veldig vondt og har også hørt at folk blødde ihjel i gamledager. Det fins visst en variant med laser og som jeg helst ville hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...