Gå til innhold

Hva er den største fysiske smerten du har kjent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

cilie skrev (6 timer siden):

Oh no, det driver jeg og prøver å få gjort… Jeg har også hørt at det er veldig vondt og har også hørt at folk blødde ihjel i gamledager. Det fins visst en variant med laser og som jeg helst ville hatt. 

Jeg tok mandlene for 20 år siden, altså i voksen alder, null problem. Jeg mener de brukte laser alt da så jeg regner med at de i alle fall gjør det i dag. Ikke noe å grue seg for! Jeg klarte riktignok ikke å spise eller drikke noe varmt på 2 uker etterpå, men levde på krem, is og aprikoskompott - det ble ikke den slankekuren jeg hadde sett for meg! 😂 Jeg fikk vanvittige mengder smertestillende tabletter i etterkant, men brukte ikke stort av det, noen paralgin forte stikkpiller og noen få andre, men det meste lå igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Veldig kort fortalt: Å ligge på Ullevål i 8 måneder med smerter, endte med å fjerne hele tykktarmen - men måtte være sterk nok til å tåle en operasjon først. Ble 4 operasjoner i samme periode og enda flere korrigerende kirurgi i ettertid.

Men husker en kveld jeg svimte av smerter. Ellers fikk jeg morfin-injeksjon hver 4. time, bare ett under at jeg ikke har blitt misbruker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Trinity80 skrev (17 minutter siden):

Veldig kort fortalt: Å ligge på Ullevål i 8 måneder med smerter, endte med å fjerne hele tykktarmen - men måtte være sterk nok til å tåle en operasjon først. Ble 4 operasjoner i samme periode og enda flere korrigerende kirurgi i ettertid.

Men husker en kveld jeg svimte av smerter. Ellers fikk jeg morfin-injeksjon hver 4. time, bare ett under at jeg ikke har blitt misbruker.

 

Huff, hørtes forferdelig ut. Du er sterk som kom deg igjennom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis vært forskånet fra de verste smertene.

Det jeg husker i farten som det vondeste var menstruasjonssmertene jeg hadde som ung. Paracet hjalp ingenting og det eneste jeg kunne gjøre var å ligge helt, helt i ro selv om jeg hadde lyst til å vri meg og hyle. Bare jeg beveget en lillefinger så startet en ny krampe. Dette varte i flere timer og jeg var helt gjennomsvett og gåen da det var over.

I mer voksen alder var det ene tannverken som var så vond at jeg satt oppe i sofaen en hel natt. Jeg kunne ikke gjøre annet enn å bare sitte i sofaen og vente på at det skulle bli morgen så jeg kunne ringe tannlegen. 

Det positive med sistnevnte var at det hjalp betydelig på tannlegeskrekken. Jeg kunne ikke brydd meg mindre, eneste jeg hadde i hodet var å komme meg til tannlegen og bli kvitt smerten. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Huff, hørtes forferdelig ut. Du er sterk som kom deg igjennom det. 

Tusen takk. Ikke noe å anbefale, nei. Men man har liksom ikke noe annet valg enn å komme seg gjennom der man ligger og blir foret gjennom en slange😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (2 timer siden):

Veldig kort fortalt: Å ligge på Ullevål i 8 måneder med smerter, endte med å fjerne hele tykktarmen - men måtte være sterk nok til å tåle en operasjon først. Ble 4 operasjoner i samme periode og enda flere korrigerende kirurgi i ettertid.

Men husker en kveld jeg svimte av smerter. Ellers fikk jeg morfin-injeksjon hver 4. time, bare ett under at jeg ikke har blitt misbruker.

 

Tror bare ikke alle har like mye anlegg for å bli avhengig av opiater. Jeg er jo rusavhengig, men jeg lå en måned på sykehus med morfin intravenøst, oxynorm og oxycontin. Det trigget ingenting i meg. Var null problem å gå av det. Det er bare ikke min type rusmiddel. Andre avhengige hadde jo havnet rett på kjøret igjen av det der. 

Godt du ble bra igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Glitter skrev (2 timer siden):

Tror bare ikke alle har like mye anlegg for å bli avhengig av opiater. Jeg er jo rusavhengig, men jeg lå en måned på sykehus med morfin intravenøst, oxynorm og oxycontin. Det trigget ingenting i meg. Var null problem å gå av det. Det er bare ikke min type rusmiddel. Andre avhengige hadde jo havnet rett på kjøret igjen av det der. 

Godt du ble bra igjen. :)

Ja mulig faktisk. For opiatrusen er IKKE noe jeg syntes var noe allright. Ja, det sekundet smerte på 9-10 gir seg så føles det som at man har gjenoppstått igjen. Men det er mye svette, mareritt, være døsig, føle på en skikkelig negativ følelse konstant som også hører med.

Har brukt sikkert halve apoteket gjennom tidene, men ingenting som har fått meg til å synes at det er bedre enn livet. Ikke engang alkoholrus😅😅

Som du sier vedrørende opiater og avhengighet, så gjelder det sikkert genetisk for avhengighet generelt tenker jeg. 
 

Og takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...