Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 21

Begynner å bli seriøst bekymret!!

Mister veldig mye hår,merker det spesielt når jeg dusjer.Begynner å merke at håret er blitt tynnere.Dette er bare midt oppå hodet.Har ingen særlige antydninger til viker,eller unormalt høyt hårfeste og lurer derfor på om dette er vanlig mannlig hårtap eller om det kan være noe annet som det kan være lettere å behandle.Kan nevnes at jeg har brukt "Rød DAX-voks i håret en tid."Det var først når jeg hørte at denne kunne forårsake hårtap at jeg begynte å stresse.Har ikke brukt denne på ca 8 mnd nå,men hårtapet har ikke stoppet.

Frisøren min så at jeg hadde mistet en del hår, men bemerket at det hadde kommet nye også,dog disse var mye tynnere hår.

Er veldig engstelig for å miste håret i så ung alder-bare 21 år.

Håper på svar og på forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47739-mister-mye-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære gutt 21,

Det kan være flere årsaker til at håret blir tynnere. Noen ganger kan det være mangel på næringsstoffer som for eksempel B-vitaminer. Andre ganger kan det være arvelig og da lønner det seg å spørre far og onkler om de begynte å miste håret tidlig. Jeg tror ikke bruk av voks er en medvirkende årsak i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47739-mister-mye-h%C3%A5r/#findComment-181955
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...