Gå til innhold

Hvor lenge har doktor online forumet eksistert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet? Og noen som har vært bruker her helt siden starten kanskje?

Anonymkode: 2160a...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (5 minutter siden):

Siden 90-tallet.

Mer nøyaktig når? Vet du?

Anonymkode: 2160a...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av brukerne som fortsatt har samme nick og som fremdeles er innom regelmessig, tror jeg @Lillemus er den som har vært her lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (Akkurat nå):

Av brukerne som fortsatt har samme nick og som fremdeles er innom regelmessig, tror jeg @Lillemus er den som har vært her lengst.

Hvor lenge har du vært her @Lillemus?

Anonymkode: 2160a...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Siden 1987?

Anonymkode: 9161d...80f

Det hadde vært godt gjort ettersom forumet startet i 1996.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor lenge har du vært her @Lillemus?

Anonymkode: 2160a...18c

Jeg fant DOL i august 1997 og det ble som i sangen "Hotel California" - You can check out anytime you want, but you can never leave... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (36 minutter siden):

Det hadde vært godt gjort ettersom forumet startet i 1996.

Jeg fant DOL i august 1997 og det ble som i sangen "Hotel California" - You can check out anytime you want, but you can never leave... 

Haha, den var god. Hvordan fant du frem hit?

Anonymkode: 2160a...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, den var god. Hvordan fant du frem hit?

Anonymkode: 2160a...18c

Jeg mener de hadde reklame for DOL i Dagbladet på nett og at jeg klikket på en lenke der og begynte å lese og svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 timer siden):

Det hadde vært godt gjort ettersom forumet startet i 1996.

Jeg fant DOL i august 1997 og det ble som i sangen "Hotel California" - You can check out anytime you want, but you can never leave... 

Jeg husker du drev med pottetrening.

I de dager var det mest aktivitet på småbarnsforumet, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (48 minutter siden):

I de dager var det mest aktivitet på småbarnsforumet, stemmer ikke det?

Da jeg kom hit i 1998, var det høy aktivitet på forum for Foreldre (som ikke var delt i småbarn og tenåringer på den tiden), Graviditet og Ufrivillig barnløshet. Det var før alle de dedikerte sidene (som BarnIMagen) hadde startet opp, og det var både barnelege og gynekolog her. 

Det var de tre nevnte fora jeg fulgte med på daglig. Dessuten var det noen endeløse krangler (bl.a. mellom noen faste, velkjente nick) på Politikk og på Etikk & livssyn. Jeg tror det var ganske mye trafikk på Data også, dette var jo i internetts barndom. 

Det er en god del av oss som fortsatt henger her av gammel vane (og som ikke er spesielt aktive på Psykiatri), som har barn som ble "unnfanget og født" her i siste halvdel av 1990-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine nå tilnærmet (egentlig) voksne barn var ikke født da jeg begynte å henge her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (15 minutter siden):

Da jeg kom hit i 1998, var det høy aktivitet på forum for Foreldre (som ikke var delt i småbarn og tenåringer på den tiden), Graviditet og Ufrivillig barnløshet. Det var før alle de dedikerte sidene (som BarnIMagen) hadde startet opp, og det var både barnelege og gynekolog her. 

Det var de tre nevnte fora jeg fulgte med på daglig. Dessuten var det noen endeløse krangler (bl.a. mellom noen faste, velkjente nick) på Politikk og på Etikk & livssyn. Jeg tror det var ganske mye trafikk på Data også, dette var jo i internetts barndom. 

Det er en god del av oss som fortsatt henger her av gammel vane (og som ikke er spesielt aktive på Psykiatri), som har barn som ble "unnfanget og født" her i siste halvdel av 1990-tallet. 

Joda, det kunne gå ei kule varmt i diskusjonene, i tillegg var det mye tullprat ( i positiv betydning). Jeg kommer aldri til å glemme nicket Mislykket, som etter eget utsagn bodde på institusjon fordi han var så stygg at samfunnet ikke ville takle det. Det var en del spekulasjon om hvorvidt dette var en fiktiv person, dvs. et alias for en av de faste brukerne. Den gangen var det fullt lovlig å ha flere/mange nick på en gang, noe som gjorde at det var færre Anonymous.

Man kunne vel til og med ha nytt nick for hver tråd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Babette skrev (8 minutter siden):

Joda, det kunne gå ei kule varmt i diskusjonene, i tillegg var det mye tullprat ( i positiv betydning). Jeg kommer aldri til å glemme nicket Mislykket, som etter eget utsagn bodde på institusjon fordi han var så stygg at samfunnet ikke ville takle det. Det var en del spekulasjon om hvorvidt dette var en fiktiv person, dvs. et alias for en av de faste brukerne. Den gangen var det fullt lovlig å ha flere/mange nick på en gang, noe som gjorde at det var færre Anonymous.

Man kunne vel til og med ha nytt nick for hver tråd?

 

Ja, en kunne ha nytt nick for hver tråd 😊 Jeg syntes det var veldig greit når en skrev om noe sensitivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Ja, en kunne ha nytt nick for hver tråd 😊 Jeg syntes det var veldig greit når en skrev om noe sensitivt. 

Det hendte jeg gjorde det, outet meg selv når jeg skulle kommentere svar jeg fikk - hver eneste gang. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (4 timer siden):

Det hendte jeg gjorde det, outet meg selv når jeg skulle kommentere svar jeg fikk - hver eneste gang. 😂

Hahaha 😄 Fort gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (På 9.1.2024 den 17.01):

Det er en god del av oss som fortsatt henger her av gammel vane (og som ikke er spesielt aktive på Psykiatri), som har barn som ble "unnfanget og født" her i siste halvdel av 1990-tallet. 

Jeg fant dol først 1998 pga. psykiatri.  Jeg ble sykemeldt pga. angst og depresjon og begynte å lete på nettet.  Mine barn ble "unnfanget og født" på åttitallet😄.

Jeg var ikke særlig aktiv til å begynne med, men det ble mer etterhvert.  Ble beskyldt ofte om å lyve når jeg skrev om livet mitt.  Vistnok har jeg levd eventyrlig liv, men det sier litt om de sterotypiske ideene i samfunnet at en dame i førtiårene skulle sitte med hender i fanget og maks dra til syden en gang i blant.

Jeg har brukt mange nick pga. "trusler", men jeg har ikke skrevet noe som er løgn med unntak av at jeg husker at jeg skrev innimellom om mine sønner, men jeg har kun døtre.  Jeg kan ha skrevet noe tilsvarende til å bli mer anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (3 minutter siden):

Ble beskyldt ofte om å lyve når jeg skrev om livet mitt.  Vistnok har jeg levd eventyrlig liv, men det sier litt om de sterotypiske ideene i samfunnet at en dame i førtiårene skulle sitte med hender i fanget og maks dra til syden en gang i blant.

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hvilket liv du har levd. Hehe. Kan du ikke fortelle litt? 😊

Anonymkode: 2160a...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...